Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-09, 03:59
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Om 40-50 år när alla 20åringar är pensionärer och gråhåriga kommer de vara annorlunda än dagens pensionärer, jag menar nuförtiden är pensionärerna gammalmodiga osv, vi är ju uppvuxna med xbox och elektronik och cannabis och sånt, kommer vi vara annorlunda än dagens pensionärer? ??

Vi ar ju uppvuxna med cannabis? Haha, va? Tror du cannabis ar en ny foreteelse, eller vad fan bubblar du om? Det finns nog gott om gamla far- och morforaldrar runt om i landet som bade rokt gras och snortat ladd pa ett satt som du aldrig kommer klara av.

Stockholm pa 10- och 20-talen var ju varsta kokainaren, det sattes till och med upp pjaser pa teatern om det och skrevs flitigt om det i tidningarna.
Citera
2009-09-09, 08:05
Medlem
Undrar vad DÅTIDENS ungdommar gjorde (före 1300-talet ungefär)?
Citera
2009-09-09, 08:08
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Undrar vad DÅTIDENS ungdommar gjorde (före 1300-talet ungefär)?
Föste kor i hagen, jobbade och slet. Dog tidigt.

Frågan kan ju annars ändras till hur just FBs medlemmar kommer bli som pensionärer. Men jag tror det kommer vara fler tatuerade pensionärer, känns som att alla tatuerar sig i 20-års åldern. Tycker själv att det ser otroligt fult ut med tatueringar så tänk då hur de kommer se ut som gamlingar? Har diskuterat ämnet med mina vänner också haha
Senast redigerad av euphoria 2009-09-09 kl. 08:11.
Citera
2009-09-09, 12:42
Medlem
Redyellowblues avatar
Tror att vi kommer vara liknande.
Handlar ju om att bli gammal.

Som tidigare skrev så var antagligen inte dagens pensionärer änglar.
Tänk på hippikulturen, och när LSD var nytt.

Känns tråkigt att man kommer sitta på en veranda och skrika åt små barn som gjorde precis samma sak som man själv en gång gjorde.
Citera
2009-09-09, 16:04
Medlem
Alcoholocaust-s avatar
Kommer pensionärerna att lyssna på djävulsk black metal i framtiden?? Hur kommer ungdomarnas musik att låta då och kommer det att kunna chockera även den mest härdade brutal death metal-pensionären?
Citera
2009-09-09, 18:16
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Jag tror att vi kommer ha lättare för att ha hängt med i tekniken, eftersom vi är vana med det från barndomen. Tror tex inte att det kommer ta flera månader för oss att lära oss skriva sms på ett nytt sätt, eftersom vi gjort liknande saker innan. Men för dagens pensionärer är det helt nytt och något de måste kämpa för att lära sig.
Citera
2009-09-09, 20:28
Medlem
anooonyms avatar
Att ungdomarna om 40 år inte kommer veta vad xbox är har väl inget med detta o göra. vi som växer upp med spel osv kommer kanske ha dåtidens konsoller om 40år.
Citera
2009-09-09, 20:33
Medlem
bumps avatar
Kommer att se fruktansvärt skoj ut med emo-pensionärer och gubbar som går med byxorna i knävecken och visar blöjranden..
Själv kommer jag nog sitta och gnälla över dagens ungdom och deras dåliga musiksmak medan dödsmetallen vrålas ur högtalarna.
Citera
2009-09-09, 20:46
Medlem
hcuos avatar
Haha jag skulle vilja bli en typiskt sån där gammal grinig gubbe som springer runt och skäller på folk och kallar alla under 60 år för "Ungdomar som bara ställer till med massa ofog.".
Citera
2009-09-09, 21:01
Medlem
SafleBouges avatar
http://www.kossan.se/roliga-bilder/p/i_have_a_draem_1.jpg

Min dröm är att skaffa ett stort jävla äppelträd precis vid tomtgränsen och sitta med bössan och vänta på att någon liten unge ska våga ta något. Om en boll kommer in på min tomt är den min.

Men jag ser fan lite fram emot pensionen, att sitta och nörda framför datorn hela dagarna utan att ha dåligt samvete .
Citera
2009-09-09, 21:18
Medlem
Sista_Bossens avatar
Självklart!
Om 40 - 50 år hänger pensionärer på FB och pratar analsex, skit om familjeliv och skryter om hur mycket man tar i bänk.
Citera
2009-09-09, 21:50
Tänkte på detta för ett tag sen när jag stod på min balkong och tog en cigg med trance på en ganska så hög volym. Jag kan se mig själv göra samma sak om typ 40 år.
Är jag då en cool gubbe eller kommer ungdomarna skratta åt mig och min stenåldersmusik? Och förändras man verkligen bara för att man åldras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in