Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-10, 20:00
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
http://www.kossan.se/roliga-bilder/p/i_have_a_draem_1.jpg

Min dröm är att skaffa ett stort jävla äppelträd precis vid tomtgränsen och sitta med bössan och vänta på att någon liten unge ska våga ta något. Om en boll kommer in på min tomt är den min.

Men jag ser fan lite fram emot pensionen, att sitta och nörda framför datorn hela dagarna utan att ha dåligt samvete .

Ser också fram emot det litegrann faktiskt, det bästa vore om man hade mycket stålar sparade så att man skulle kunna resa en massa på ålderns höst. Vore riktigt nice!
Citera
2009-09-10, 20:22
Medlem
vaselines avatar
Jag tror framtidens pensionärer kommer ses som lika hopplöst efter och sega som vi ser på dagens gamla. Allt är ju relativt till den rådande kulturen, tekniken och samhället.

Sen tror jag att vi kommer få se färre gamla i framtiden. Folk hittills har bara blivit äldre och äldre för varje generation men välfärdssamhällets baksidor kommer överskugga dess fördelar. Fetma och sviter av ett stillasittande liv (på Flashback ) tror jag kommer göra att många dör i förtid av hjärtsjukdomar, diabetes och annat livsstilsrelaterat.
Citera
2009-09-23, 22:27
Medlem
Ilskna pensionärer fotar skyltfönster utan prismärkning

Citat:
Ilskna pensionärer är på krigsstigen. Affärsidkarna på Kvarnholmen ska synas i sömmarna för att se om prismärkningen i skyltfönsterna fungerar.
– Det finns en prisinformationslag som omfattar alla och det innebär att det ska finnas en prislapp på varenda liten vara i skyltfönstret.

Gruppen ska inventera de flesta affärerna på Kvarnholmen. De som inte har någon prismärkning fotograferas. Rapporten skickar vi sen till företagarföreningen som får ta upp en diskussion med affärsidkarna. Därefter går vi vidare till konsumentombudsmannen som skickar ut ett föreläggande och gör de ingenting efter det kan ett vite utdömas, säger Siv Eriksson.
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/butiker-bryter-mot-lagen(1533732).gm#comments

En grupp tanter som enligt bilden förefaller vara minst sex stycken har bildat en förening som ska ta upp kampen mot handlare som inte prismärker varorna i skyltfönstret. Jag får nästan dödsångest av tanken på att dessa pensionärer kanske har arbetat i femtio år för att sedan ägna sin frihet till att bötfälla näringsidkare som inte satt en prislapp på en skyltdockas kläder.

Är detta ödet som väntar på en?
Citera
2009-09-23, 22:40
Medlem
Grrvakts avatar
och pensionärer vill ha högra pension ... tss.
Låt tanterna leva på existensminimum.
Citera
2009-09-23, 22:51
Medlem
Hispers avatar
Jag är vare sig kvinna eller pensionär men det gör mig i alla fall vansinnigt irriterade när nasare inte förmår att dra tummarna ur röven och fixa den prismärkning de är skyldiga att ha.

Jag tycker det är kalas att människor går från att bara vara irriterade till att vara irriterade och agerande.
Citera
2009-09-23, 22:57
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag är vare sig kvinna eller pensionär men det gör mig i alla fall vansinnigt irriterade när nasare inte förmår att dra tummarna ur röven och fixa den prismärkning de är skyldiga att ha.

Jag tycker det är kalas att människor går från att bara vara irriterade till att vara irriterade och agerande.

Själv tycker jag det är helt absurt att det överhuvudtaget finns en lag om att man måste visa priserna i skyltfönstret.
Citera
2009-09-23, 23:00
Medlem
Blå Rutas avatar
Åk till småaffärerna på östermalm istället, där lär det vara svårare att hitta affärer MED priserna än utan. Det är inte ens säkert att dom svarar på frågor om vad saker kostar, förutom med en blick som säger "om du frågar så har du inte råd".
Citera
2009-09-23, 23:04
Medlem
Flubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Själv tycker jag det är helt absurt att det överhuvudtaget finns en lag om att man måste visa priserna i skyltfönstret.

Jag håller med till punkt och pricka, är man nu så jävla sugen på att köpa en sketen lusekofta så är det väl bara att glida in i butiken och ta reda på vad den kostar.

Jag ser inte problemet, det kostar inget att glo i skyltfönster så varför ska priserna stå där?

Det är ju ingen som gnäller över hur mycket det kostar att gå på bio efter att ha sett en trailer...
Citera
2009-09-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag kan tycka att det är dåligt om det inte finns några priser inne i butiken men ett skyltfönster? Att dessutom stifta en lag som bestämmer vad andra måste göra med sina skyltfönster är fullständigt vansinne.
Citera
2009-09-24, 00:45
Medlem
Aisha Svenssons avatar
Men ååh, vilka gulliga tanter! Det är jättegulligt när gamlingar hänger sig åt meningslösa aktiviteter. Så sött när de står där i en klunga med läsglasögonen på nästippen.
Citera
2009-09-24, 01:05
Medlem
Shit vilka grymma gummor! Hatar jävla idiotaffärer som inte sätter ut priser! Värst är turkaffären här nere som inte har priser på något och där allt kostar olika mycket var gång!
Citera
2009-09-24, 11:30
Medlem
Nåja, alla kan ju inte åstadkomma ett nobelpris el likn
Är väl bra att de "gör något". Irriterande däremot hade varit om de satt hemma och gnällde om problemet men inte gjorde nåt åt det. Nu kommer de ut och får lite motion och träffa folk osv istället för att bara sitta hemma. Borde alla pensionärer göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in