Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-09, 16:21
Medlem
Evilyns avatar
Jag ser hellre att man avlivar ett gäng 18-åriga socialbidragstagare. De har ju inte bidragit med ett skit, och kostar bara samhället pengar.
Dementa gamlingar betalar vårdhemmet och medicinerna med sin pension, de har betalat skatt och jobbat.
Citera
2010-09-09, 16:45
Medlem
Surrealismens avatar
Jag har en dement mormor och ser ingen anledning till att låta dom leva. Troligtvis kommer även jag bli dement på äldre dagar då det verkar ligga i släkten. Den dagen jag inte kommer ihåg mina dagar och mina nära och kära önskar jag att någon dödar mig med en överdos av något mysigt.

Bless!
Citera
2010-09-09, 18:16
Medlem
WhoFortyTwos avatar
När jag gick i 8:an eller 9:an hade jag prao på ett ålderdoms hem för dementa, var för djävligt. Jag dör hellre en blir så.

Fast vilken rätt har du att bestämma vem som lever eller dör? Borde vara upp till var och en, kanske man kan skriva på något typ: "I fall av svår demens vill jag få en överdos av X"
Citera
2011-01-07, 10:04
Medlem
hejsantests avatar
Varför är det oftast alltid pensionärer som är med i Grannfejden på tv3?

Nu har de dessutom tagit sina patetiska problem till första sidan(internetsidan) på Expressen:
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2281068/blodigt-brak-om-skottning
Citera
2011-01-07, 18:47
Medlem
Vicious_s avatar
Jag jobbar i butik och ibland häpnar man över många pensionärers inställning.
Antingen som små barn som ska ha mycket, snabbt och först och så finns det många som är helt bittra, respektlösa och dumma.
Citera
2011-01-17, 17:28
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Jag jobbar i butik och ibland häpnar man över många pensionärers inställning.
Antingen som små barn som ska ha mycket, snabbt och först och så finns det många som är helt bittra, respektlösa och dumma.

Riktigt otrevliga är dom ibland, envisa och vet alltid bäst. Hur många pensionärer gnäller inte att man måste skaffa en datorn i dagens samhälle, jo det är ett krav. Precis som det är med buss/bil för att komma till närmsta stad, precis som det krävs telefon för att komma kontakt med vissa företag/människor.
Nej då ska man utnyttja sina nära och kära och ringa och be dom kolla upp saker på internet åt dem.

Dom klarar inte av att vänta i köer, konstigt med tanke på att dom är lediga ständigt.
Citera
2011-01-18, 01:42
Medlem
Klokans avatar
Finns en hel del otrevliga pensionärer man mött under sina år.
Var på affären för ett tag sedan och då fanns där en tant som försökte byta utskrivna sidor från någon nyhetstidning mot en annan nyhets tidning. tanten vägrade ge upp o va sur som fan.
hela scenariot var ett stort WTF-moment :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in