Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-13, 22:38
Medlem
Roxanas avatar
Har aldrig gillat gamla människor och nu fick jag verkligen vatten på min hatkvarn. Fy fan.
Citera
2010-08-13, 23:43
Medlem
black-dahilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketlenny
Som vuxen har du mer ansvar att säga till.
Jag menade det att jag som vuxen inte behöver läxa upp en annan vuxen. Men ifall en 15 åring hade sagt till hade hon antagligen blivit snopen och gått sin väg eller så hade tanten i fråga talat hyfs med ungdomen. Jag är absolut inte rädd för konflikter, men kände att detta var meningslöst att ens ifrågasätta just för tillfället, trots att det denna kvinna gjorde var väldigt oförskämt. Jag fick mig iallafall ett gott skratt, och en flaska med gratisvatten för den delen
Citera
2010-08-23, 21:40
Medlem
Jag är ålderspensionär sedan januari 2004. Jag tar dagen som den kommer. Planerar ingenting. Går upp på morgonen när det passar. Surfar mycket på datorn, vilket kan fylla ut mycket av min tid. Speciellt om jag är inne på Flashback. Då kan ett par timmar bara försvinna innan jag vet ordet av. Sedan tittar jag mycket på TV på kvällarna. Det blir mest på TV4 fakta. Deckare på kanal 9. En hel del på Viasat History. Läser en hel del böcker om andra världskriget.

Lever medvetet ensam. Jag avskyr att ha människor omkring mig. Ibland är det lite besvärligt att inte ha nätverk, i synnerhet när någonting händer, som att TV går sönder m.m. Tvättar mina kläder varje onsdagförmiddag i fastighetens tvättstuga. Min lägenhet ser ut som en knarkarkvart, men.....

Jag försöker ta lite promenader då och då. Undviker nästan helt alkohol, eftersom jag inser att risken kan vara stor att jag gör något dumt, som jag sedan bittert får ångra.

Oroar mig enormt för att hamna i äldreboende eller att på annat sätt bli omhändertagen.

Så är mitt pensionärsliv och jag ser ingen anledning till att klaga.
Citera
2010-08-24, 12:19
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorb
Massa text.....

Oroar mig enormt för att hamna i äldreboende eller att på annat sätt bli omhändertagen.

Så är mitt pensionärsliv och jag ser ingen anledning till att klaga.

Har alltid tänkt på det där, även om pensionärer oftast är lite ledsna över att "alla deras vänner har gått bort" så tycker jag att det är konstigt att inte fler ålderspensionärer går ihop och bor i något kollektivboende, lever loppan och betér sig hurfan de vill...?
Citera
2010-08-24, 12:57
Medlem
Smutzs avatar
Min kära farmor har jag haft mycket tät kontakt med sedan hon blev pensionär vid 65 då var jag 14 och har det än nu när vi är 75 respektive 24. (farfar hade dött många år tidigare)

I början av hennes pensionering blev det en jävla fart på tanten, det var opera, teater, dansföreställningar, resor, konserter, stora middagar och allt annat hon tyckte var roligt.

Efter några år började hon ta det lite lugnare men började haka på en del extrajobb, hon hade tidigare arbetat på en tidning så de lät henne göra en del knäck där.

På senare tid har hon slutat jobba. Vi brukar bjuda varandra på middag (vi delar ett passionerat intresse för mat) eller går på krogen, självklart blir vi bägge bra på lyset och hon berättar om forna tider. Numera stannar hon alltid uppe till två på natten och lirar spindelharpan på sin svindyra dator och går inte upp ur sängen innan lunch.

Kontentan är att pensionen kan bli riktigt kul om ser till att skaffa sig barnbarn och intressen.
Citera
2010-08-24, 16:46
Medlem
von_Ss avatar
Min farfar ägnar iaf dagarna åt att sjunga på sista versen. Själv tror han dock han är superman och bor själv i ett stort hus där han "hugger ved" (sitter i vedhögen och pustar), "odlar potatis" (sitter på en hög jord och pustar) samt "kör bil" (utsätter sin omgivning för direkt livsfara). Han är rolig och jävligt gammeldags. Inget sånt bingo och bridge och annat bögskit utan sånt som män gjorde på 40-talet.
Citera
2010-08-24, 17:52
Medlem
Submerges avatar
Det tydligen vanligt att dom hänger på låset när Ica öppnar på morgonen för att köpa några kronor billigare mjölk som går ut samma dag.

Kanske inte beskriver alla, men jag finner dessa finner jag roande.
Citera
2010-08-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Submerge
Det tydligen vanligt att dom hänger på låset när Ica öppnar på morgonen för att köpa några kronor billigare mjölk som går ut samma dag.

Kanske inte beskriver alla, men jag finner dessa finner jag roande.

Det vanligaste är att de tajmar in rushen då folk slutar jobbet. Mest för att medvetet vara till besvär.
Och eftersom att ingen av de har internet så hajar de inte att vi hatar när de gör så, så eländet fortsätter i all evighet
Citera
2010-08-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Har alltid tänkt på det där, även om pensionärer oftast är lite ledsna över att "alla deras vänner har gått bort" så tycker jag att det är konstigt att inte fler ålderspensionärer går ihop och bor i något kollektivboende, lever loppan och betér sig hurfan de vill...?

Jag avskyr kollektivboende och umgås överhuvudtaget ej med andra ålderspensionärer. Har inget annat gemensamt med dem än pensionen. Men jag har varit en udda person hela mitt liv. Personligen är jag överraskad av att fortfarande vara vid liv efter att ha genomlevt nästan 72 år i denna människofientliga värld.
Citera
2010-08-25, 00:00
Medlem
Luftwaffels avatar
Min far har en verkstad där han sjavar runt hela dagarna.
Det är som ett gubbdagis, han har en massa kamrater som också är panschisar, de sitter runt motorer, dricker kaffe och snackar skit. Eller hjälper pappa med repareringar.

Mor har en hund som hon underhåller sig med samt är dagmatte. Eller så träffar hon kompisar.

Dagarna går.
Citera
2010-09-09, 14:58
Medlem
Penzos avatar
Dementa pensionärer - varför låta dem leva?

Hejsan, detta har jag begrundat väldigt länge.
Dementa pensionärer kostar bara staten miljoner varje år, vad tjänar de på att leva, egentligen? Jag vet att jag inte skulle ha något emot att bli avlivad om jag INTE kunde komma ihåg vad jag gjorde för 1 minut sedan, eller ens kom ihåg mitt eget namn. Visst, släktingar och andra nära och kära skulle väl inte gilla det, men vad tjänar de på att jag går runt som ett jävla skal på ett pensionat hela dagarna?
Jag tycker att det är VEDERVÄRDIGT att vi torterar äldre på detta sätt när man istället bara kan ge dem en överdos narkosmedel.

Håller ni med? Tankar kring detta?
Citera
2010-09-09, 15:25
Medlem
Det är inget värdigt liv direkt. Eutanasi är att föredra i sådana här fall tycker. Såg hur min egen farmor led och hade sig när hon blev dement, det är fan inget kul att se. Varför hjälpte vi inte henne vidare bara, har jag alltid undrat, en icke-populär åsikt att ha i min familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in