Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-04, 05:40
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkifnask
Ja, vad är deras mål här i livet?
Nu handlar det förstås inte om alla men merparten av de pensionärer jag har kommit i kontakt med har varit bittra, elaka och allmänt ovänliga mot normala individer.

Deras approash brukar vara;

1. Hitta ett offer. (förslagsvis en sommarjobbare)
2. Gå till verbal attack. ("Fyfan vad dålig du är på ... !")
3. Ignorera logisk bortföklaring.
4. Säg något elakt/nedvärderande till offret.
5. Fly innan offret hinner svara.
6. Tillbaka till punkt ett.

Vad är det som driver dem till detta beteende?
Kommer man själv förvandlas till ett praktsvin när man fyller 65?
Hur ska man bäst konfrontera/äga dessa superdebattörer?

Nej du. Framtidens gamlingar kommer bestå av hackers som hackar online apotek för att få ut recept på diverse droger. Och när man väl befinner sig på hemmet så kommer personalen på boendet bli kallad Noobs eftersom dom inte förstår någonting. När någon pensionär ramlar i korridoren så kommer diverse sittandes i korridoren utropa "Rofl" Just för att det inte finns möjlighet för dom att skratta och rulla på golvet.
Citera
2009-07-04, 09:49
Medlem
hejsantests avatar
En sak som jag kan störa mig på riktigt är:

"det är kränkande att jag måste skaffa en dator och internet för att kunna göra det"

Tänk om alla skulle säga så, samhället utvecklas och vill man kunna göra saker så får man ta och uppgradera saker. Precis som när man inte behövde gå till banken för att ta ut pengar när bankomaten kom...

Sen är blir pensionärer livrädda "betala på Internet med kort" för då kommer man till 90% få kontot tömt av en bedragare, det är ju mycket bättre att gå med tusenlappar i plonboken och få den stulen utan att få ett öre tillbaka istället för att få pengar tillbaka via banken om kortet har blivit rensat.
Dom litar inte på något.
Senast redigerad av hejsantest 2009-07-04 kl. 09:54.
Citera
2009-07-04, 10:41
Medlem
McCarthy01s avatar
Lyckligtvis

(eller egentligen grymt att säga så) står de flesta riktigt inskränkta och mossiga pensionärer med ena foten i graven. De kommande pensionärerna (40-50-talisterna) kommer att bli en betydligt enklare match att tampas med, eftersom de har växt upp i en tid då Sveriges välfärd bara blev bättre, och de själva var med och skapade den. Det är väl mest de som är födda på 20-30-talet som är sådär inskränkta och fördömande mot "dagens ungdom".

En gammal släkting till mig tror inte att jag tycker om vanlig husmanskost, trots att jag sagt flera hundra gånger att jag ÄLSKAR gammal hederlig husmanskost. Han säger alltid när man kommer på middag: "Det här äter väl inte du pöjk - ni ungdomer lever väl bare på skräpmat. *Suck* Jag är ju för bövelen över 30 år! Klart jag föredrar riktig mat.

När jag var hårdrockare i tonåren och skaffade långt hår var det många äldre som "skämtade" och undrade om jag var en pojke eller en flicka. Det fick mig så pissed off att jag klippte mig och blev som en vanlig svensson, allt för att de skulle vara nöjda.

Problemet med pensionärer i kassan tycker vi nog alla lika illa om. Inte nog med att de ska stå och räkna pengar, de tappar pengarna i golvet och det tar en kvart för dem att plocka upp dem, sedan ska de till råga på allt stå och konversera med kassörskan en halv dag. Har många gånger missat viktiga tider jag behövt passa pga dessa söliga panchisari kassan.

Alla affärer och institutioner borde ha speciella kassor för pensionärer, så att vi som är unga, har bråttom och inte har all tid i världen hinner göra det vi ska.
Citera
2009-09-08, 23:17
Bannlyst
kommer pensionärerna vara annorlunda i framtiden

Om 40-50 år när alla 20åringar är pensionärer och gråhåriga kommer de vara annorlunda än dagens pensionärer, jag menar nuförtiden är pensionärerna gammalmodiga osv, vi är ju uppvuxna med xbox och elektronik och cannabis och sånt, kommer vi vara annorlunda än dagens pensionärer? ??
Citera
2009-09-08, 23:23
Medlem
skullcombos avatar
Samhället kommer att innefatta mycket "lösaktigare" pensionärer än vad vi är vana med, det beror på hiphopen och den liberala synen på droger skulle jag tro
Citera
2009-09-08, 23:29
Medlem
henkishs avatar
Det kommer springa runt massor med elektronik/spel-galna, tatuerade/piercade, liberala, cannabis-rökande 60 åringar inom ca 40 år ja. (I mitt huvud ser det ut så i alla fall)
Citera
2009-09-08, 23:31
Medlem
Damacys avatar
Tja, varför inte?

Kanske sitter våra barnbarn och skäms över oss när vi gräver fram vår gamla DVD med en Van-Halen konsert...
Citera
2009-09-09, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Om 40-50 år när alla 20åringar är pensionärer och gråhåriga kommer de vara annorlunda än dagens pensionärer, jag menar nuförtiden är pensionärerna gammalmodiga osv, vi är ju uppvuxna med xbox och elektronik och cannabis och sånt, kommer vi vara annorlunda än dagens pensionärer? ??

Ja... i förhållande till framtidens ungdom... men annars... näe... alla kärringjävlar och gubbskrällen har väl typ alltid sett ut på samma sätt; gråa och stillasittande?
Citera
2009-09-09, 02:11
Medlem
fan... min router gjorde nåt där... *glor sataniskt på sin DIR-655'a*
Citera
2009-09-09, 02:39
Medlem
wonderlands avatar
Dom kommer självklart ses som gammelmodiga av framtidens ungdom. xbox lär de ju knappt veta vad det är för något. Men ja PRO-arna kommer nog vara lite mer liberala och tatuerade än vad de är idag. Men teknikens utveckling har väl pensionärer aldrig riktigt "orkat" hänga med i. De flesta blir ju enkelspåriga när de blir äldre.
Senast redigerad av wonderland 2009-09-09 kl. 02:42.
Citera
2009-09-09, 03:15
Medlem
Blå Rutas avatar
Anledning till att gamla blir kritiska till nya saker är när dom tappar kollen på saker. Hjärnan blir lite långsammare, mindre uppmärksam och inlärningshastigheten sjunker fort vid ålder. Detta gör att man helt enkelt inte hänger med i den utvecklingen som finns idag och bara blir snabbare och snabbare.

Det kommer alltså bli precis samma som hänt med alla tidigare åldringar, missnöje, misstro och klagande på nymodigheter. Skillnaden är att dom flesta faktiskt minns tiden innan internet, minns kojbyggen och att cykla till kompisar, upptäcka att ingen är hemma, och få cykla hem igen. Detta kommer upprepas oändligt många gånger av vår generation för framtida snorungar som kommer gnälla över långsamma gigabitlinor i mobilerna...
Citera
2009-09-09, 03:54
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak

Det här frågan var nog väldigt populärt att diskutera förr, när det först dök upp att det fanns ungdomar istället för barn och unga vuxna och att dessa hade en speciell ungdomskultur.

På 50- och 60-talet började ju ungdomar lyssna på musik som är ganska lik den musik ungdomar lyssnar på idag, dessutom drev de omkring ute på nätterna och knullade, söp och knarkade hejdlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in