2010-04-02, 09:36
Citat:
Ursprungligen postat av plenty.of.chalk
pensionär är du själv om några år, så ska du hata dig själv då eller?
att hata pensionärer är ytterligare ett bevis på att människor faktiskt utvecklas med åren. att tro man är världens smartaste i gymnasiet brukar vara brukligt men sanningen får man några år senare, när man skrattar åt hur fånig man var då.
så det goda rådet lyder: vänta till du själv är pensionär med att kritisera, så förstår du varför du inte ska kritisera pensionärer.
att hata pensionärer är ytterligare ett bevis på att människor faktiskt utvecklas med åren. att tro man är världens smartaste i gymnasiet brukar vara brukligt men sanningen får man några år senare, när man skrattar åt hur fånig man var då.
så det goda rådet lyder: vänta till du själv är pensionär med att kritisera, så förstår du varför du inte ska kritisera pensionärer.
Jag anser mig inte hata pensionärer och jag är fullt medveten om att jag en dag kommer att bli det.
Och bara för att jag en dag kommer att bli det innebär det inte automaktiskt att jag kommer att bli likadan som de som jag irriterar mig över. Där har jag en möjlighet att påverka mig själv till att inte bli en sådan. Jag tror inte att jag kommer att betrakta mig själv som förmer än någon annan även om jag blir pensionär. Att irritera sig på dem är inte lika med att hata. Jag dömmer inte alla, bara de som jag möter dagligen och som beter sig illa. Givetvis finns det många av dem som jag uppskattar också.
Vad jag framförallt med mitt inlägg ville debatera var deras helighet och varför det skall vara känsligare att slänga en rå komentar om penisonärer än bögar och invandrare. Visst finns där en skillnad i att vi alla kommer att bli pensionärer. Men så pass mycket självdistans borde man väl ha att man skall kunna tåla lite själv också. Många av de som tar illa upp av komentarer av pensionärer sitter ju själv och slänger skit på bögar och invandrare. Och många av svaren efteråt verkar ju befästa vad jag tycker då det fortsätts att raljera över bögar och invandrare. Mitt inlägg om det äldre pensionärsparet som blev misshandlade och som slutade i att kvinnan dog var rått men är ytterligare ett bevis på att de är heliga. Hade den misshandlade som dog varit bög eller invandrare hade nedlåtande komentarer inte skapat något större väsen. Jag känner inte mer för dem än för någon annan som dör. Däremot tycker jag det är hemskt att folk skall behöva dö av våld oavsett vem det är.