2013-04-02, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Nej, vi ser två saker. Reaktionen på det lilla betet, begreppet Holocaust, visar vilken idefåra rasismen rör sig i. Det andra är att vi ser på vilken enkel nivå diskussionen måste föras. För bättre än så där blir inte motargumenten.

Bara du förstår vad du menar. Inte ens Henke klarar av det här.

Motargumenten mot folkmord... ok.
2013-04-02, 14:09
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor

Hint: Det betyder att flashbackrasisterna är värdelösa och helt ute och snurrar, precis som alla redan visste. Ni ljuger och förvränger verkligheten så ni förmodligen tror på det själva.
2013-04-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Hint: Det betyder att flashbackrasisterna är värdelösa och helt ute och snurrar, precis som alla redan visste. Ni ljuger och förvränger verkligheten så ni förmodligen tror på det själva.

Ja. I verkligheten är du emot invandring och integration.

Vad tycker om uttrycket "färre och färre" som Henrik-O myntade i tråden?
2013-04-02, 14:49
Medlem
fboba40s avatar
Citat:

Nä precis, abstraktionsnivån var alltför hög för Bullen.
För att undvika missförstånd, bör meddebattörerna skriva t.ex "Du är mot folk som har mörk hudfärg. Jag är för allt folk och alla hudfärger".
Eventuellt kan man prova med enkla liknelser, typ "Olle har en vit ko, Lisa har en brun ko, vilken ko är bättre?". Men hoppas inte på för mycket.
2013-04-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Nä precis, abstraktionsnivån var alltför hög för Bullen.
För att undvika missförstånd, bör meddebattörerna skriva t.ex "Du är mot folk som har mörk hudfärg. Jag är för allt folk och alla hudfärger".

Meddebattörerna bör skriva det och fortsätta med vad ni är ut efter. "Du är mot folk som har mörk hudfärg. Jag är för allt folk och alla hudfärger till alla vita länder, till enorma kostnader med målsättning att oppblandning ska se så att det om ett antal hundra år inte längre finns vita människor".
2013-04-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
bra att du förklarar för annars såg det ju ut som att fboba40 bara brände en grov Holocaust-halmgubbe för att sen följa upp med lite skitsnack för att låta smart (vilket han inte är): "Reaktionen på det lilla betet, begreppet Holocaust, visar vilken idéfåra rasismen rör sig i."

så åsikten att folkmord inte måste vara Holocaust med H är grovt blamerande då den tyder på en "idéfåra" - OK Trollmeister |

(för såna som dig bör det förstås påpekas här att jag själv inte nödvändigtvis skriver under på att det pågår ett folkmord)
EDIT: har inte följt tråden för det blev tydligt att den skulle tas över av skitinlägg, textväggar eller korta kryptiska spydigheter - men nu ser jag fram emot att Henrik-O som i "Objektiv Logik" ska svara på vad han tycker om Tobias Hübinettes antirasism

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Nej det kan inte anses vara det då det kräver någon form av belägg för att det är det är en omfattande rörelse inom antirasismen som har det som kodord för antivit. Detta har du inte.

Logikens Mästare...Ägd av sig själv
Senast redigerad av HermanLundborg 2013-04-02 kl. 16:26.
2013-04-02, 17:00
Medlem
iMatters avatar
Citat:
Lagen i sig säger inte det, men den tillämpas på så vis. Justitiekanslern har varit tydligt med att syftet med lagen är inte att vita, och i synnerhet inte vita män, som ska "skyddas" av den.

Jag såg ditt startinlägg och vad att du var emot "rasism". Men frågan är ju vad det innebär konkret. Frågar du anti-rasisterna här i tråden så kommer de rakt av att säga att det handlar om invandring av färgade människor till vita länder. Miljon, efter miljon, efter miljon. Men viktigare ändå är oppblandning. Att det blandas opp mellan t.ex. svenskar och invandrare. Den processen kan man stötta genom att måla upp en bild av svenska/vita män som mesiga, men invandrare som häftiga. Genom miljardrullning till integration. Och ettt oändligt antal fler saker.

I Expressen/GT i dag finns ett reportage om Hjällbo. Ett antirasistiskt svensk kommunalråd uttalar sig. Vad han vill se är att invandrare "sprängs in" till områden i Göteborg där det finns få invandrare. Detta för att oppblandning ska kunna ske.

Något som jag tror kan komma relativt snart från politiskt håll är ett oppblandavdrag. D.v.s att man får skatteavdrag (betalar mindre skatt) om man blandar opp.

Jag hittade häromdagen en bok, skriven 1969 av en vänsterradikal förespråkare (för att uttrycka det milt), fullt av lovord om Mao/Kina/Kuba etc. Men på en av sidorna står:

http://farm9.staticflickr.com/8522/8611385077_0020595644_b.jpg

Läs och jämför på hur Sverige har blivit sedan dess. Känns som om det hela tiden har varit vänsterns plan. Boken heter "Nu! handbok i barnindoktrinering" av France Vestin. Sidan 39.

Skrämmande, inte sant?
2013-04-02, 17:14
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Det låter rasistiskt, ja. Nu var frågan dock vilka antirasister i tråden som är exempel på detta.

Ingen inom expo har någonsin ifrågasatt Hübinettes uttalande. Av alla "antirasister" som är medlemmar så har ingen brytt sig om att ens kommentera det som är ett övertydligt rasistiskt uttalande. Jag skrev att det finns gott om debattörer på forumet som betraktar sig själva som "antirasister" men som uttrycker förakt och fientlighet mot svenskar och vita.

Jag tänker inte spendera tid att leta rätt på citat då de flesta som spenderat tid på forumet kan bekräfta detta. Bevisning är överflödigt i detta fall. Kanske är det så att du är blind för detta precis som expos medlemmar är blinda för hübinettes uppenbara rasism och förakt för vita människor.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2013-04-02 kl. 17:18.
2013-04-02, 17:27
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iMatter
Jag hittade häromdagen en bok, skriven 1969 av en vänsterradikal förespråkare (för att uttrycka det milt), fullt av lovord om Mao/Kina/Kuba etc. Men på en av sidorna står:

http://farm9.staticflickr.com/8522/8611385077_0020595644_b.jpg

Läs och jämför på hur Sverige har blivit sedan dess. Känns som om det hela tiden har varit vänsterns plan. Boken heter "Nu! handbok i barnindoktrinering" av France Vestin. Sidan 39.

Skrämmande, inte sant?
Intressant, tack för den. Ja det verkar onekligen vara så att det varit deras plan. Fy fan jag hyser ett brinnande hat mot dessa förrädare som tror att folkmord på svenskarna genom bortblandning är något progressivt och nyskapande. De tror att de kan leka med folk och människoliv hur som helst.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-04-02 kl. 17:32.
2013-04-02, 18:22
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Trodde du att de skulle prata högt om sig själva på det viset?
Läser du inte tråden? Jag svarade ju på ett påstående.:
"Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Vi har exemplet med SSU-filmen och Sahlins "den vita majoritetsbefolkningen är problemet" i nutid. Det finns dessutom mängder med mångkulturalister som debatterar på forumet som slänger sig med benämningar som "svenne", "svennefittor" och kan skriva spaltmeter med hatretorik mot svenskar och vita människor.
"

Citat:
Varför pratar du om Åkesson nu? Om SD? Ok, jag låter det här passera för nu. Du borde varnas off-topic inlägg egentligen.

Så: Åkesson säger att svenskar ska förändras genom oppblandning. Det är fascistiskt. Ja, ok. Jag köper det.
DDet känns knappt lönt att svara dig då du inte vet varken fram eller bak.
Åkesson och hans likar har en särpräglad ideologi. Den ideologin kan klassificeras. Han har mig veterligt inte sagt att "svenskar ska förändras genom oppblandning" som du skriver. Däremot har han sagt att svenskar bör assimileras liksom invandrare. Dvs. Åkesson gillar inte svenskar. Inte heller sk sverigevänner. Han och de gillar inte Sverige, svensk kultur etc. De vill förändra Sverige till något annat. Något perfekt i en framtid. Det är fascism. Vet du inte vad fascism är utan tror det är ett skällsord så läs på och besvära inte mer med fånerier.
Jag förstår inte ens varför jag svarade dig. Ps. varna gärna mig. Inget kommer hända eftersom du saknar all läs- och tolkningsförmåga. Stackars liten. Det kanske var dig Pirinen avbildade i sin fina skämtteckning ...
2013-04-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Åkesson och hans likar har en särpräglad ideologi. Den ideologin kan klassificeras. Han har mig veterligt inte sagt att "svenskar ska förändras genom oppblandning" som du skriver. Däremot har han sagt att svenskar bör assimileras liksom invandrare. Dvs. Åkesson gillar inte svenskar. Inte heller sk sverigevänner. Han och de gillar inte Sverige, svensk kultur etc. De vill förändra Sverige till något annat. Något perfekt i en framtid. Det är fascism. Vet du inte vad fascism är utan tror det är ett skällsord så läs på och besvära inte mer med fånerier.
Jag förstår inte ens varför jag svarade dig. Ps. varna gärna mig. Inget kommer hända eftersom du saknar all läs- och tolkningsförmåga. Stackars liten. Det kanske var dig Pirinen avbildade i sin fina skämtteckning ...

Vänta nu.. menar du att Åkesson är den enda som vill att svenskar ska integreras i det mångkulturella nya Sverige? För det är han inte. Absolut inte.

Folk som med tvång vill förändra Sverige har något fascistiskt över sig. Jag håller med dig. En raslig omvandling är just en sådan radikal förändring.

Jag påminner nu igen: Åkesson är inte ämnet.
2013-04-02, 18:36
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Ingen inom expo har någonsin ifrågasatt Hübinettes uttalande. Av alla "antirasister" som är medlemmar så har ingen brytt sig om att ens kommentera det som är ett övertydligt rasistiskt uttalande. Jag skrev att det finns gott om debattörer på forumet som betraktar sig själva som "antirasister" men som uttrycker förakt och fientlighet mot svenskar och vita.

Jag tänker inte spendera tid att leta rätt på citat då de flesta som spenderat tid på forumet kan bekräfta detta. Bevisning är överflödigt i detta fall. Kanske är det så att du är blind för detta precis som expos medlemmar är blinda för hübinettes uppenbara rasism och förakt för vita människor.
Hûbinette är kanske rasist, men det gör inte vara sig Expo, eller antirasister till varken antivita eller Sverigehatare. Det är emellertid ganska vanligt att fanatiker - som rasister ju faktiskt är - hänger upp sig på småsaker och förstorar upp det, generaliserar helt uppåt väggarna. Men det beteendet förklarar er på ett mer än träffande sätt. För precis som ni anklagar invandrare för precis allt när endast en minoritet inom en minoritet kan skuldbeläggas. Precis på samma sätt nu. Ni ser antivita och Sverigehatare överallt när det bara är någon enstaka som uttryckt sig klumpigt (eller sanningsenligt kanske).
Och varför bryr ni er om ifall Hübinette är rasist - ni är ju det också. Ni borde ju bli glada istället isåfall.
Det är inte antirasister som är antiita som jag tidigare skrivit, inte icke-rasister som är svenskfientliga. Det är ju för tusen bövlar ala sk sverigevänner som är Sverigeovänner/Sverigehatare. Som jag skrev innan. Ni gillar inte Sverige. Ni vill örändra Sverige och svenskar. Det gör er till Sverigehatare och antivita. Antivita eftersom ni hatar vita också. Ni anser ju att vita är fega och undflyende, mesiga et. Så otroligt mycket ni hatar hos vita som ni vill förändra.
amtidigt skriver och skriker ni hur mycket ni hatar t ex Iran etc. Men det samhället ni vill införa är ju ett Iranliknande samhälle. Dvs om man inte tycker som er så ska man straffas på något sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in