2013-02-28, 19:53
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManSkaSovaDa
Tack, då är jag med lite mer.

Antar att det är på en del av det här ovan som dina åsikter inte riktigt sammanträffar med de åsikter som vissa andra här på Flashback har. Alltså folk som hängt här länge, inte de nyinkomna som bara blir chockade utav dina åsikter och det du skriver. Eller har jag fel?

Tänker mig att det som skiljer mellan dig och många här som inte "vill" vara rasister är att de inte ser något problem i att vi blandas upp och sakta försvinner. Fått för mig att de är rätt ointresserade av det här med att behålla särarter, iaf våran särart, och snarare ser det som att vi alla ska agera, fungera och bedömmas som individer. Stämmer det hyfsat med din uppfattning av de du brukar hamna i batalj med?
Många är likgiltiga ja eftersom sådana tankegångar är inget folk stöter på i vanlig media. Folk är överlag demoraliserade och invaggade i falsk trygghet av media som döljer mycket av det negativa relaterat till mångkulturaliseringen. Media undergräver konstant folkgemenskap och identitet bland vita. Att folk på allvar inte bryr sig tror jag inte dock men de ser inte klart på utvecklingen eftersom de är demoraliserade.
Citat:
Själv står jag lite med ena foten här o ena där. Kanske är jag naiv. Tänker mig ändå att det skulle kunna fungera helt okej på sikt med ett samhälle bestående av helt fullt av folkgrupper, alltså om en eller två generationer. Fast ja det är väl rätt förutsatt att alla som kommer/kommit hit assimileras saftigt. O det lär väl inte hända. Dessutom är jag lite emot det personligen att tvinga på sina åsikter och värderingar på andra människor.

En bra sak jag tänker mig som ett mångkulturellt Sverige skulle kunna ge framåt är att de invandrare som kommit hit från helt andra delar av världen efter någon generation fått in så mycket av svenska värderingar att de börjar ifrågasätta en hel del inom sin egen kultur och religion. Att mångkulturen här tillsammans med Internet och snabba förflyttningsmöjligheter runt världen kan få helt fullt av människor i andra länder att få det lite bättre mot vad de haft det annars. Detta är ju inget som ändå skulle vara säkert ändå och går att se från så många olika aspekter.

Vad tänker du om det? Att tänka på framtiden för människor i hela världen?
Tar vi in tillräckligt många så slutar de att påverkas av oss och håller sig till sin egen kultur medan vi trycks undan. Vi skall inte offra svenska folket på kuppen. Vi måste tänka på vår långsiktiga överlevnad.
Citat:
En annan idé.

Det kanske räddar våra barn eller barnbarn, eller varför inte oss själva på ålderns höst, från att dö grym krigsdöd när vi tack vare ett mångkulturellt samhälle slipper bli attackerade av islamister, kineser, ryssar eller varför inte afrikaner kanske.

Folk som flyttat hit kanske känner folk som känner folk som känner ledare för andra länder eller terrorgrupper. Det kanske på något nu ganska ofattbart sätt ändå räddar oss från någon katastrof i framtiden.
Nej knappast. Att trycka ihop stora grupper av vitt skilda folkslag på samma landområde är ett recept för konflikt, inte fred. Det vi gör är att försätta vita i en mycket utsatt position som en potentiellt sett hatad och förtryckt minoritet. Helt i onödan. PK-folket bidrar också till att vända alla emot oss med sin anti-vita propaganda så en framtid som minoritet kan bli besvärlig för oss.
2013-02-28, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Du får utveckla, för som det ser ut nu så är du ute och snurrar. Det är en analys av landet. Det ursäktar inte rasismen.

En rasist som ljuger för att rättfärdiga sitt egentliga människohat, vad ovanligt!..

Eller inte, ni psykopater gör vad som helst för att rättfärdiga ert hat.

Ser du hur det funkar åt båda hållen?
Hen kan inte utveckla, sök lite på hen och du ser att hen klarar bara en mening i taget.
2013-02-28, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Många är likgiltiga ja eftersom sådana tankegångar är inget folk stöter på i vanlig media. Folk är överlag demoraliserade och invaggade i falsk trygghet av media som döljer mycket av det negativa relaterat till mångkulturaliseringen. Media undergräver konstant folkgemenskap och identitet bland vita. Att folk på allvar inte bryr sig tror jag inte dock men de ser inte klart på utvecklingen eftersom de är demoraliserade.

Tar vi in tillräckligt många så slutar de att påverkas av oss och håller sig till sin egen kultur medan vi trycks undan. Vi skall inte offra svenska folket på kuppen. Vi måste tänka på vår långsiktiga överlevnad.

Nej knappast. Att trycka ihop stora grupper av vitt skilda folkslag på samma landområde är ett recept för konflikt, inte fred. Det vi gör är att försätta vita i en mycket utsatt position som en potentiellt sett hatad och förtryckt minoritet. Helt i onödan. PK-folket bidrar också till att vända alla emot oss med sin anti-vita propaganda så en framtid som minoritet kan bli besvärlig för oss.
Du verkar vara en liten rädd människa. Vad är våran kultur? Den verkar vara helt olika fast vi är båda vita Svenska människor?
2013-02-28, 20:21
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPC-Kaminari
inte riktat mot mig?
Men nu är ju jag Anti-rasist..och de säger ju "Anti-rasist = Anti Vit" då måste de ju vara riktat mot mig?

Liksom de som säger "Muslimer förtrycker kvinnor" , Nej, Islamister gör det.
Du kan vara muslim, utan att vara islamist. Nu var det ju inte det som skulle disskuteras, men drog en paralell där.

Poängen är iaf att det riktas ju mot mig, om de säger som de säger, Anti-rasis= Antivit.

eller?

uttala dig inte innan du lärt dig mer om livet, det finns bra dokumentärer om islam, islam ÄR förtryck av kvinnor, islam är på stenåldern, de som försvarar islam försvarar ojämlikhet mellan könen och hatbrott emot bögar, du verkar inte så vis, gissar att du är under 20.

hela samhället genomsyras just nu av antivvit kampanjer

misshandeln i kortedala=antivit, gubben som var nära döden var pursvenne, ungdomarna mena invandrare, det blir demonstrationer emot rasism när detta vidriga brott blir känt

efter våldtäkten i borlänge blev det demonstration mot rasism för att smr visade sitt stöd för flickan, flickan var pursvensk, gärningsmännen var 2 svarta invandrare, patetiskt och förnedrande mot flickan, svenska tjejer betyder ingenting om man ska försvara massinvandringen.
2013-02-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balders-maka
hen klarar bara en mening i taget.
En komplett mening är ju mer än du själv orkar i flera inlägg här. Varför tycker du att du måste synas?

"Men brottstatistik och allt annat skit beror på socioekonomi "

Ditt undermåliga trollande och spammande beror alltså på - socioekonomi. Detta kanske låter som en tillfredsställande förklaring för dig men i själva verket hjälper det oss inte mycket.
2013-02-28, 20:27
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Du verkar vara en liten rädd människa. Vad är våran kultur? Den verkar vara helt olika fast vi är båda vita Svenska människor?
Du tar bara så mycket för givet. Du ser säkerligen skillnad på Sverige och diverse länder i tredje världen. Det är svenska folkets förtjänst.

Jag hänvisar till det här inlägget av Golonka som jag tycker var bra:
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är så jävla roligt när skitnödiga mångkulturtalibaner och okunniga BLATTAR tror man sätter upp en svår fråga genom att kläcka ur sig "vad är svensk kultur" och sedan inbilla sig att om man inte kan formulera ett svar på 500 tecken, så finns det helt enkelt ingen svensk kultur. Däremot finns det romsk, kurdisk, samisk, somalisk, arabisk och innuiternas kultur, men SVENSK kultur finns fan icke!

Okunniga jävla drägg! Ryggradslösa pack!

Svensk kultur är Strindberg, Heidenstam, Fröding, Böök. Det är Carl Larsson och Dardel. Det är Stenhammar och Wilhelm Petterson-Berger. Det är skogen om våren, regnet mot markisen om midsommar. Det är lukten av saltvatten på solbränd hud ute i havsbandet på västkusten. Det är ett pass på älgjakten, limpsmörgås med stekt ägg och kaffe i termosen. Det är Bellman och Taube och alla kring bordet sjunger med. Det är sill och potatis, kräftor och falukorv. Det är ett hederligt handslag, ett hållet ord. Det är att ta saker i tur och ordning, att göra rätt för sig. Det är att knulla en gudomligt vacker kvinna på en filt i ljungen och med fåglarnas sång som ackompanjemang. Det är att hjälpa sina grannar och hålla ihop i arbetslaget. Att komma i tid, att göra sitt. Det är att höja ett spetsigt glas, se sin kamrat djupt i ögonen, säga "skål", knycka bak huvudet med en snärt och skicka ner en iskall tapp av OP eller Skåne i halsen. Det är vinterbad och bastu. Det är den där hinnan av svagt grönt på träden just i lövsprickningen. Det är en sväng med ekan på sjön, sätta nät eller pilka torsk. Frösöblomster, Änglamark, Kostervals och Östermalm. Det är Högvakten och Slottet och "Stolta Stad!". Det är en sväng på snöskotern utanför Pajala och en plankstek på Mommas i Kiruna.

Det är Pär Lagerqvist, Sven Stolpe, Elsa Beskow, Herbert Tingsten, Rune Moberg, Carl-Johan Vallgren och Selma Lagerlöf. Det är bandy på uterink och fotbollsmatch på Stadion. Det är Wasaskeppet, Riddarholmen och Gamla Stan där stormaktstidens grundstenar fortfarande syns. Det är en järnåldersgrav i Skåne och dalkarlarnas kyrkorodd. Det är Botaniska Trädgården och Feskekörka och käka gott i Göteborg. Valborgsmässoafton med bål och sång... Jag har säkert glömt tusentals fragment i den väv jag känner som svensk kultur och jag lever och andas den varje dag.

Ni som tvivlar på dess existens kan fara åt helvete! Flytta härifrån med en gång! Detta är SVERIGE och det är stort!!!
https://www.flashback.org/sp40007866
2013-02-28, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
En komplett mening är ju mer än du själv orkar i flera inlägg här. Varför tycker du att du måste synas?

"Men brottstatistik och allt annat skit beror på socioekonomi "

Ditt undermåliga trollande och spammande beror alltså på - socioekonomi. Detta kanske låter som en tillfredsställande förklaring för dig men i själva verket hjälper det oss inte mycket.
Men det måste du ju förstå?
En mening för att folk i detta forum ska förstå. Det har med läsförståelse att göra.
Med vänlig hälsning, Balders-maka.
2013-02-28, 20:33
Bannlyst
Citat:
Du tar bara så mycket för givet. Du ser säkerligen skillnad på Sverige och diverse länder i tredje världen. Det är svenska folkets förtjänst.

Jag hänvisar till det här inlägget av Golonka som jag tycker var bra:
Blir det mindre svenskt för att vi tar emot invandrare?
2013-02-28, 20:35
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Blir det mindre svenskt för att vi tar emot invandrare?
Ja det ligger i sakens natur att endast svenskar kan upprätthålla någonting svenskt. Görs vi till en minoritet här så går vår civilisation förlorad.
2013-02-28, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ja det ligger i sakens natur att endast svenskar kan upprätthålla någonting svenskt. Görs vi till en minoritet här så går vår civilisation förlorad.
Nu är det så att min värld är lite större än din och jag tycker nog att den utvecklas med influenser utanför Sverige.
2013-02-28, 20:50
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Nu är det så att min värld är lite större än din och jag tycker nog att den utvecklas med influenser utanför Sverige.
Det beror helt på vad det är för typ av influens och utveckling. Influenser kan vara positiva eller negativa vet du. Att bli gjord en minoritet och förlora makten över ens öde kan knappast ses som en positiv utveckling för något folk. Det är bara illvilliga anti-vita som försöker lura på vita människor att sådant är positivt.
2013-02-28, 20:53
Bannlyst
Citat:
Det beror helt på vad det är för typ av influens och utveckling. Influenser kan vara positiva eller negativa vet du. Att bli gjord en minoritet och förlora makten över ens öde kan knappast ses som en positiv utveckling för något folk. Det är bara illvilliga anti-vita som försöker lura på vita människor att sådant är positivt.
Nu är du där igen med hittepåord som antiVit. Inte ens min padda föreslår det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in