Citat:
Många är likgiltiga ja eftersom sådana tankegångar är inget folk stöter på i vanlig media. Folk är överlag demoraliserade och invaggade i falsk trygghet av media som döljer mycket av det negativa relaterat till mångkulturaliseringen. Media undergräver konstant folkgemenskap och identitet bland vita. Att folk på allvar inte bryr sig tror jag inte dock men de ser inte klart på utvecklingen eftersom de är demoraliserade.
Ursprungligen postat av ManSkaSovaDa
Tack, då är jag med lite mer.
Antar att det är på en del av det här ovan som dina åsikter inte riktigt sammanträffar med de åsikter som vissa andra här på Flashback har. Alltså folk som hängt här länge, inte de nyinkomna som bara blir chockade utav dina åsikter och det du skriver. Eller har jag fel?
Tänker mig att det som skiljer mellan dig och många här som inte "vill" vara rasister är att de inte ser något problem i att vi blandas upp och sakta försvinner. Fått för mig att de är rätt ointresserade av det här med att behålla särarter, iaf våran särart, och snarare ser det som att vi alla ska agera, fungera och bedömmas som individer. Stämmer det hyfsat med din uppfattning av de du brukar hamna i batalj med?
Antar att det är på en del av det här ovan som dina åsikter inte riktigt sammanträffar med de åsikter som vissa andra här på Flashback har. Alltså folk som hängt här länge, inte de nyinkomna som bara blir chockade utav dina åsikter och det du skriver. Eller har jag fel?
Tänker mig att det som skiljer mellan dig och många här som inte "vill" vara rasister är att de inte ser något problem i att vi blandas upp och sakta försvinner. Fått för mig att de är rätt ointresserade av det här med att behålla särarter, iaf våran särart, och snarare ser det som att vi alla ska agera, fungera och bedömmas som individer. Stämmer det hyfsat med din uppfattning av de du brukar hamna i batalj med?
Citat:
Tar vi in tillräckligt många så slutar de att påverkas av oss och håller sig till sin egen kultur medan vi trycks undan. Vi skall inte offra svenska folket på kuppen. Vi måste tänka på vår långsiktiga överlevnad.
Själv står jag lite med ena foten här o ena där. Kanske är jag naiv. Tänker mig ändå att det skulle kunna fungera helt okej på sikt med ett samhälle bestående av helt fullt av folkgrupper, alltså om en eller två generationer. Fast ja det är väl rätt förutsatt att alla som kommer/kommit hit assimileras saftigt. O det lär väl inte hända. Dessutom är jag lite emot det personligen att tvinga på sina åsikter och värderingar på andra människor.
En bra sak jag tänker mig som ett mångkulturellt Sverige skulle kunna ge framåt är att de invandrare som kommit hit från helt andra delar av världen efter någon generation fått in så mycket av svenska värderingar att de börjar ifrågasätta en hel del inom sin egen kultur och religion. Att mångkulturen här tillsammans med Internet och snabba förflyttningsmöjligheter runt världen kan få helt fullt av människor i andra länder att få det lite bättre mot vad de haft det annars. Detta är ju inget som ändå skulle vara säkert ändå och går att se från så många olika aspekter.
Vad tänker du om det? Att tänka på framtiden för människor i hela världen?
En bra sak jag tänker mig som ett mångkulturellt Sverige skulle kunna ge framåt är att de invandrare som kommit hit från helt andra delar av världen efter någon generation fått in så mycket av svenska värderingar att de börjar ifrågasätta en hel del inom sin egen kultur och religion. Att mångkulturen här tillsammans med Internet och snabba förflyttningsmöjligheter runt världen kan få helt fullt av människor i andra länder att få det lite bättre mot vad de haft det annars. Detta är ju inget som ändå skulle vara säkert ändå och går att se från så många olika aspekter.
Vad tänker du om det? Att tänka på framtiden för människor i hela världen?
Citat:
Nej knappast. Att trycka ihop stora grupper av vitt skilda folkslag på samma landområde är ett recept för konflikt, inte fred. Det vi gör är att försätta vita i en mycket utsatt position som en potentiellt sett hatad och förtryckt minoritet. Helt i onödan. PK-folket bidrar också till att vända alla emot oss med sin anti-vita propaganda så en framtid som minoritet kan bli besvärlig för oss.
En annan idé.
Det kanske räddar våra barn eller barnbarn, eller varför inte oss själva på ålderns höst, från att dö grym krigsdöd när vi tack vare ett mångkulturellt samhälle slipper bli attackerade av islamister, kineser, ryssar eller varför inte afrikaner kanske.
Folk som flyttat hit kanske känner folk som känner folk som känner ledare för andra länder eller terrorgrupper. Det kanske på något nu ganska ofattbart sätt ändå räddar oss från någon katastrof i framtiden.
Det kanske räddar våra barn eller barnbarn, eller varför inte oss själva på ålderns höst, från att dö grym krigsdöd när vi tack vare ett mångkulturellt samhälle slipper bli attackerade av islamister, kineser, ryssar eller varför inte afrikaner kanske.
Folk som flyttat hit kanske känner folk som känner folk som känner ledare för andra länder eller terrorgrupper. Det kanske på något nu ganska ofattbart sätt ändå räddar oss från någon katastrof i framtiden.