Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Vad menar du med indirekt här? Menar du att om man har massiv invandring och massiv oppblandning så leder det indirekt till utrotning. Ja... och?
Då skulle jag vilja se att du håller dig ifrån att använda ordet "objektivt" i ett enda inlägg.
Du har på så sätt att folk kan ha anammat samhällsnormer utan att ha tänkt igenom dem. Visst. Men när man påpekar misstaget i det... då ska de ändra åsikt. Det är möjligt att det tar tid, men om man fortfarande kallar sig antirasist med precis samma åsiktpaket trots att man nu vet vad det innebär, folkmord, då är man antivit.
Jag förstår mig inte på din användning av ordet trovärdighet i sammanhanget. Kan du förklara det?
Jag menar såklart att de inte säger rakt ut att de hatar vita eller vill utrota dem, att de säger sådant som du indirekt kopplar till antivit attityd. Nej det menar jag inte, sluta förvräng, det blir tröttsamt.
Tja, man kan ju säga att det rent objektivt inte kan ses som antivit attityd så länge man inte uttryckligen säger något som per definition visar på just detta. Tex "jag vill utrota vita", då kan man objektivt säga att personen har uppvisat antivit inställning, då det uppfyller definitionen. Så nej, om man objektivt tittar på alla inlägg så finns inga såna otvivelaktiga fall (så långt jag har sett), utan det återstår fall där subjektiva tolkningar måste göras. Så länge som era anklagelser bygger just på subjektiva åsikter, ofta med bristande beviskedjor, kan man faktiskt säga att det objektivt inte går att se det på det sättet som ni gör. Inte heller går det i och för sig att säga att vår synvinkel objektivt är den korrekta heller, och därför påstår jag inte heller tex att "90 % av antirasisterna är inte antivita" eller använder din "så är det"-retorik, utan ställer mig skeptiskt till dina uttalanden och antyder att bevisbördan såklart ligger på dig då du har kommit med tvärsäkra uttalanden.
Nej, de allra flesta anser inte att det innebär folkmord så där faller den logikkedjan också. Börjar bli en trend.
Ja det förklarar jag med nöje. Det är inte trovärdigt att likställa personliga tolkningar med fakta och pådyvla folk epitet utifrån dessa tolkningar. Det är tex inte trovärdigt när du säger att "fboba" tycker si och så, när hans uttalanden har flera alternativa tolkningar. Det är till och med fegt att utan personens närvaro pådyvla denna diverse åsikter utan att ha grund för detta.