2013-04-03, 16:12
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Vi vill hindra motståndare eftersom det leder till regression av arten människan. Det är bra att blandas. Varför är du emot din egen art? Hatar du människan? Det om något måste tyda på något genetiskt fel.
Så att blanda oss med folkslag som kommer från länder vars medel-IQ ligger under gränsen för vad vi klassar som utvecklingsstörd (under 70) är "utveckling" för oss? Vem är det som hatar människor här egentligen? Du förespråkar i praktiken motsatsen av vad du hävdar. Du ämnar dra ned oss i fördärvet. Jag tror att du vet om det, du bara låtsas att alla är likadana för att rättfärdiga att förstöra för oss din perverterade, anti-vita stolle.

Studier har visat att blandbarn lägger sig på en IQ-nivå runt mittemellan de båda raserna så om vi blandas med folkslag som ligger runt IQ 70 så skulle vi hamna runt IQ 85. Det är knappast utveckling for oss, vi skulle få svårt att upprätthålla civilisation och skulle hänfalla åt den typen av samhällen de har i mellanöstern och sydasien. Vem är det som egentligen hatar människan här; den som vill utplåna naturens mångfald och dra ned folk i fördärvet (du) eller den som vill låta folk vara ifred?
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-04-03 kl. 16:34.
2013-04-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Skönmålning av invandrarmän??? Men snälla. Var har du fått det ifrån nu? När har invandrarmän nånsin skönmålats? Snarare är det så att invandrarmän är bland de mest svartmålade som finns (no pun intended). Hur har media utmålat invandrarmän? Vilka associationer får majoriteten av svenskarna när de läser en rubrik innehållande orden "invandrarmän?" Ja, inte är det positiva automatiska associationer iaf.
Och hur tror du det är att leva med denna bild av sig själv (om man nu är invandrarman)?

Ofta skulle jag säga. Konstant är att ta i.

Det du skriver om är åsikter har trots statlig och media propaganda. Fattar du inte så enkla saker ens?

Citat:
Jag håller med om att politikerna i landet har skapat en enorm segregation. Men det var inte deras syfte.

Stämmer. Syftet var integration. Att blanda opp.

Citat:
Och sluta med dina foliehattsteoier. "Oppblandarbidrag????" Vad får dig att ens tro något sådant?

Om du ska citera, citera då korrekt. Du lyckas inte ens att citera ett (1) ord korrekt. Jag skrev oppblandavdrag. Vad du skriver du då? Jo, du skriver "Oppblandbidrag" inom citationstecken. Något jag aldrig skrivit. Det riktigt, riktigt illa ut. Det är fruktansvärt dåligt gjort.

Citat:
Det enda liknande historiska exemplet hittar vi i det rasistiska Nazityskland. Där belönades germanska genetiskt högstående exemplar om de parade sig med varandra.

Vilket är ett skäl att förvänta sig att oppblandaravdrag. Även du kanske tror nuvarande invandringspolitik kommer att vara för evigt så är det så. Det finns inte pengar, inte resurser. Alltså kommer man att dra ned på invandringen och försöka aktvit integrera och blanda opp. På en helt annan nivå än nu. I tråden tog jag upp hur antirasistisk miljöpartist ville "spränga in" invandrare i områden där det bor få invandrare. Det är ett exempel.

Citat:
Märk väl att detta var i en rasistisk och totalitär stat. Inte i en demokrati som Sverige.

Märk väl att Sverige är en antirasistisk stat. På väg att bli allt mer totalitär. Det var riskfyllt att ifrågasätta makten i Nazityskland. Det är riskfyllt att ifrågasätta makten i Sverige.

Citat:
Tyskland hade en statsbärande ideologi som underlättade dylika belöningar. Sverige har ingen sådan motsvarighet.

Jo. Antirasism.

Citat:
Med motsvarighet menar jag din teori - att det finns en statsbärande ideologi som strävar efter mångkultur. Det finns inte och det kommer inte att finnas.

Den ideologi du föreställer dig inte finns verkar just nu. Över nästan hela landet. I varje skola. I varje offentlig myndighet.

Citat:
Vad menar du nu? Jag förstår knappt något. Men din sista mening kan jag kommentera. Den innebär att fd fördomsfulla sverigedemokrater har fått faktiskt erfarenhet när de träffat invandrad partner och förkastat tidigare ideologi? Ja, det visar at de blev medvetna om att de hade fel innan, och att de pga sina erfarenheter - istället för sina ena tankar i ensamhet - förstod att de tidigare åsikterna var felaktiga. Naturligtvis ändrade de uppfattning. Allt annat hade ju tytt på retadering.

Nja, de fick en tjej. Det var det. Inte nåt annat.

Citat:
Men vad menar du med "samma typ av tjejer" som invandrare är ute efter. Menar du att invandrare tycker om en särskild sorts flickor? Vilken sorts flickor då om jag får fråga? Vanligtvis brukar ni rasister ju anklaga invandrare för att bara vilja ha minderåriga flickebarn från hemlandet som bortgifts mot sin vilja med dem? Men menar du nu att invandrare även uppskattar en kategori svenska flickor?

Svennehoran... att skriva med dig är som att skriva med ett nyfött barn som plötsligt kan prata. Du har ingen koll på någonting över huvud taget. Vet inget. Kan inget. Har ingen erfarenhet av något.

Citat:
Ok, jag tolkade dig fel. Men jag kan bättre mig. Du tänder alltså på små pojkar?

Det du skriver kan tolkas som ett skämt. Men jag är osäker. Jag tror du på fullt allvar menar att du förbättrat dig själv som debattör genom att skriva det där. Du ser det som en förbättring, som att du växt som människa. Vad vill du att jag ska säga? Grattis?
2013-04-03, 19:27
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Eller så kanske som vanligt helt enkelt inte hade något att komma med eftersom hen har helt och hållet rätt.

Du och dina likar ser aldrig saken ur helikopterperspektiv. Ni väljer endast att bläddra i en kortlek och därmed är ni precis likadana som vilken religiös sekt som helst. Det är inte stor skillnad mellan dig och en arabisk självmordsbombare. Faktum är att det enda som skiljer er åt är hudfärgen.

Några saker till skiljer mig från en arabisk självmordsbombare.

Tex.

Benägenheten att begå sexuella övergrepp på kvinnor och barn i grupp
Benägenheten att livnära mig på bidrag i ett annat land likt en parasit
Benägenheten att anklaga ursprungsbefolkningen i ett främmande land för rasism
Benägenheten att begå grov brottslighet mot ursprungsbefolkningen i främmande land

och det finns dessutom en hel del andra faktorer som skiljer men nu skall vi inte driva tråden allt för mycket OT.
2013-04-03, 21:06
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten

Tex.

Benägenheten att begå grov brottslighet mot ursprungsbefolkningen i främmande land

och det finns dessutom en hel del andra faktorer som skiljer men nu skall vi inte driva tråden allt för mycket OT.

Utan att bli för mycket OT eller i övrigt kommentera logiken i ditt inlägg, men... Det markerade visar ändå på nåt som hör till topic. Det är liksom karaktäristiskt. Rasism är förbehållet "ursprungsbefolkningen", som i detta fall då skulle vara etniska svenskar. Men då är det förstås inte rasism utan kritik eller konstaterande av fakta. Vilket i sin tur leder till den underförstådda slutsatsen att rasism inte existerar utom som något som främlingar anklagar oss för.

Nationalism + rasism. Klassisk kombo. Ett synsätt som är förutsättningen för att finna logik i uttrycket antirasist = antivit.
2013-04-03, 22:07
Medlem
Roburs avatar
Det finns farhågor om att den kulturmarxistiska agendan syftar till att blanda upp den etniskt svenska befolkningen med utländska gener så att våra ättlingar till slut alla ser ut som brasilianare.

Det har vidare förts fram argument för att denna uppblandning kommer att leda till att våra ättlingar får oönskade egenskaper såsom lägre IQ. Är det inte dock så att i samma takt som generna blandas upp kommer rasgränserna att suddas ut och med detta inhemsk rashets försvinna (vare sig det rör sig om vita som hetsar mot svarta eller antirasister som hetsar mot vita)?

Våra ättlingar kommer att vara (måhända lite dummare än sina förfäder) men medlemmar i en icke rashetsande global brasiliansk familj i fyra nyanser av brunt. Smaka på det framtidsscenariot!
2013-04-04, 02:03
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Javisst var det, ni anti-vita gör ju samma sak, ni för oss fysiskt samman med främmande folkslag och uppmuntrar blandning. Ni låter det hända, ni vill att det skall hända och ni demoniserar alla som vill hindra utvecklingen. Således är ni drivande parter i utvecklingen ingalunda några oskyldiga observatörer av en "oundviklig utveckling". Guilty as charged!

Att ge er logiska motargument är inte att demonisera, det är bara något ni kör med för att skapa en offerroll. Patetiskt. Vad har en liknelse att göra med att föra samman folk förresten? Men jag har en idé. Ni som vill hindra utvecklingen kan rösta på SD, och vi som vill ha denna utveckling kan rösta på ett parti som stöder den. Sen får vi se vilket/vilka parti/er som får majoritet, och så får de bestämma. Eller vänta nu, det låter bekant på nåt sätt hmmm har inte detta testats redan? Hmmm
2013-04-04, 02:19
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
En sak du inte förstår dig på är den akademiska världen. Ta bara en titt på vad han skriver. Det är extremt USA-centriskt. Och inte bara det, det ignorerar den största minoritetsgruppen i USA, d.v.s "hispanics". Varför det undrar du? Jo, för att den akademiska marknaden finns till stora delar i USA:s nordöstra del och där är det ganska få "hispanics" relativt sett. Dessutom lever akademiker gärna kvar i modellen med vita, svarta och indianer eftersom det var det de lärde sig när de var unga.

Akademiker skriver för marknaden de med. Det är en lärdom bortom just den här tråden. USA i all hära, men det där har inget med Europa att göra som sådant. Jag ser i varje fall att du inte har någon aning själv.

Förstår du nu lite bättre vad han har skrivit?

Jaså det förstår jag inte? Upplys mig (ironi).
Läste du bara mina utplockade citat eller hela texten? Troligtvis det föregående eller så lyckades du missuppfatta grovt att det handlade om hela jordens befolkning, trots att många exempel var från USA. Uttryck som "Earth" och "human population" gav ingen ledtråd? Om du åtminstone orkar läsa detta så kanske budskapet sjunker in.

Stearns says globalization, immigration, cultural diffusion and the ease of modern travel will gradually homogenize the human population, averaging out more and more people's traits.

och

"The genetic mixing under way in the United States is also happening to a greater or lesser degree in other parts of the world, the researchers said. In some places, unique physical traits tailored to the habitat still confer an evolutionary advantage and thus might not bow out so easily; in other places, immigration happens much more slowly than it does elsewhere. According to Stearns, perfect homogenization of the human race will probably never occur, but in general, Earth is becoming more and more of a melting pot."

Ditt snurriga motargument med akademiker duger absolut inte för att ogiltigförklara denna teori.
2013-04-04, 02:37
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Det är för att du är otydlig. Å ena sidan har det funnits anledning att tro att du anser att raskvotering är "rasistiskt", enligt din egen definition. Men nu verkar det som om du anser att det är antirasistiskt så länge vita människor drabbas - d.v.s antivit.

Jag tror att du har dålig koll på vad du själv anser om frågan. En het potatis för en svensk antirasist i den här tråden.

Jag tror att du med vilje bedrar dig själv här. Det finns inget invandringstryck till Afrika, eller Kina för den delen. Eller Indien även om det är att land med många blandisar av olika sorter. Det blir fler, inte färre, svarta afrikaner - det vill säga tvärt emot vad du säger. Och det vet du ju om. Vill du verkligen fortsätta på detta spår?

Vänta nu... menar du att allt det du beskriver skulel vara "evolution"? Det är ett nytt steg du tar i sådana fall.

Det "roliga" är att du helt missat att jag inte personligen tagit ställning i frågan, utan bara kritiserat ditt fördömande av någon som inte visste så mycket i frågan, och därmed av dig gavs en antivit stämpel, vilket jag hävdade var en förhastad och spekulativ slutsats.
Detta har jag förklarat för dig flera gånger redan, men du kan tydligen ändå inte låta bli att läsa mellan raderna för att hitta min åsikt.

Ja eftersom du uppenbarligen är trögfattad och tror att raskonvergensen omöjliggörs av att vissa raser i dagsläget blir fler till antalet så vill jag gärna ge dig en chans att tänka om. Detta påverkar såklart bara den respektive hastigheten rasers genetiska särdrag består. Att den vita rasen sannolikt kommer att bli utblandad tidigare än svarta är ingen motsägelse mot principen som sådan, den kan mycket väl gå i ojämn takt globalt sett, men ändå slutligen nå fram till det förväntade målet, en enda mänsklig blandras (principiellt, inte helt perfekt homogenisering, som kan utläsas av artikeln).

Så om du ska bemöta mina argument med egna logiska motargument, se då till att de faktiskt håller måttet.

Nej det menar jag såklart inte, utan det vara bara en relativ tidsangivelse, att jämfört med människans evolution så kommer detta att gå relativt snabbt, som en kontrast till din tidigare gissning (tror att det var du iallafall) på 2 miljoner år.

Återigen, försök inte läsa in så mycket vad jag menar, du har en fruktansvärt hög felprocent och det börjar bli ganska pinsamt eller hur? Även fboba drabbas av dina tvärsäkra slutsatser om vad han egentligen anser, vilket även det visade sig vara grovt fel.
2013-04-04, 02:46
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Så, om folket vill ha segregation i den mån att dem vill bevara sitt folk, är det dåligt? Folket får ju välja då, är det därför "antirasister" så desperat avskyr folkomröstningar m.m.? Men då håller du ju i alla fall med Sarkozy och hans påtvingade bortblandning av Vita/integration.

Att majoriteten fått höra lögner i många många år nu stör dig inte, eller att Sarkozy m.fl. antivita inte kampanjar på att förgöra Vita utan säger det med fina kodord som "mångfald" m.m.

Leon Trotsky, massmördare och kommunist förtrycker rätt många efter att han spammat sitt "rasism" tjat i cirka 100 år? Eller förstås, det är väl okej enligt dig när Vita blir utrotade genom tvång. Men att förhindra det antivita folkmordet är ondska, hmm. Som sagt, ingen antirasism, bara antivit.

Ett samhälle med segregation, ett hierarkiskt diskriminerande system som gör skillnad mellan folkslag, som då får olika förutsättningar i samhället, är knappast gynnsamt. Så vitt jag vet strävar alla länder efter att minska segregation, inte öka den. Även etniska svenskar lär förlora på detta, att få vara mer rumsligt avskiljda (för de som tycker det är positivt) lär knappast överväga samhällseffekterna.
Och återigen, socialt och på det personliga planet kan folk välja vem de vill umgås med även i ett integrerat samhälle. Hur gör du själv, håller du dig bara till infödda svenskar? Känner du dig tvingad till vänskap eller kärleksliv med någon från ett annat folkslag?

Jaså, vilka lögner då? Precisera.

Som sagt, inget folkmord förekommer, hur mycket du än tjatar om det.
2013-04-04, 03:34
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten

Tex.

Jag är rätt säker på att du är en person som skulle kunna våldta under rätt omständigheter.

Jag är rätt säker på att du har lyft lite bidrag och inte alltid följer den svenska lagen.

Du anklagar människor med sunt förnuft och goda värderingar för att vara anti-vita.

Som sagt, jag är rätt säker på att du skulle kunna begå grov brottslighet. Det märker man i ditt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Så att blanda oss med folkslag som kommer från länder vars medel-IQ ligger under gränsen för vad vi klassar som utvecklingsstörd (under 70) är "utveckling" för oss? Vem är det som hatar människor här egentligen? Du förespråkar i praktiken motsatsen av vad du hävdar. Du ämnar dra ned oss i fördärvet. Jag tror att du vet om det, du bara låtsas att alla är likadana för att rättfärdiga att förstöra för oss din perverterade, anti-vita stolle.

Studier har visat att blandbarn lägger sig på en IQ-nivå runt mittemellan de båda raserna så om vi blandas med folkslag som ligger runt IQ 70 så skulle vi hamna runt IQ 85. Det är knappast utveckling for oss, vi skulle få svårt att upprätthålla civilisation och skulle hänfalla åt den typen av samhällen de har i mellanöstern och sydasien. Vem är det som egentligen hatar människan här; den som vill utplåna naturens mångfald och dra ned folk i fördärvet (du) eller den som vill låta folk vara ifred?

Och hela vetenskapen kommer gång på gång fram till att det inte skiljer tillräckligt mycket genetiskt mellan människor för att dela in dem i raser.

Du sitter och skriver lite fina ord och tror att ingen ser igenom din fasad. Du är rasist. Du är för en klassindelning av människor och i slutänden för folkmord. Du vill föra ner människan i fördärvet.
Senast redigerad av kalasetistan 2013-04-04 kl. 03:37.
2013-04-04, 06:48
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Och hela vetenskapen kommer gång på gång fram till att det inte skiljer tillräckligt mycket genetiskt mellan människor för att dela in dem i raser.
Skitsnack. På Stanford i USA har genetikerna med nära perfekt precision lyckats placera 3636 individer i deras självupplevda raser genom att endast titta på genkoden och utröna vilket genetiskt kluster de tillhör:

"Subjects identified themselves as belonging to one of four major racial/ethnic groups (white, African American, East Asian, and Hispanic) and were recruited from 15 different geographic locales within the United States and Taiwan. Genetic cluster analysis of the microsatellite markers produced four major clusters, which showed near-perfect correspondence with the four self-reported race/ethnicity categories. Of 3,636 subjects of varying race/ethnicity, only 5 (0.14%) showed genetic cluster membership different from their self-identified race/ethnicity.

Thus, ancient geographic ancestry, which is highly correlated with self-identified race/
ethnicity—as opposed to current residence—is the major determinant of genetic structure in the U.S. population."
http://med.stanford.edu/tanglab/publications/PDFs/GeneticStructureSelfIdentifiedRaceEthnicityAndConf oundingInCase-ControlAssociationStudies.pdf

Citat:
Du sitter och skriver lite fina ord och tror att ingen ser igenom din fasad. Du är rasist. Du är för en klassindelning av människor och i slutänden för folkmord. Du vill föra ner människan i fördärvet.
Sådär säger du bara för att jag är vit. Anti-rasist är ett kodord för anti-vit.

Vilken fin avatar du har skaffat dig. Din bild av vita är inte lika fin som min men det beror nog på att du är anti-vit.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-04-04 kl. 07:18.
2013-04-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Ett samhälle med segregation, ett hierarkiskt diskriminerande system som gör skillnad mellan folkslag, som då får olika förutsättningar i samhället, är knappast gynnsamt. Så vitt jag vet strävar alla länder efter att minska segregation, inte öka den. Även etniska svenskar lär förlora på detta, att få vara mer rumsligt avskiljda (för de som tycker det är positivt) lär knappast överväga samhällseffekterna.
Och återigen, socialt och på det personliga planet kan folk välja vem de vill umgås med även i ett integrerat samhälle. Hur gör du själv, håller du dig bara till infödda svenskar? Känner du dig tvingad till vänskap eller kärleksliv med någon från ett annat folkslag?

Jaha, emot hierarki och allt det. Inte undra på att du så villigt accepterar "rasism" & "antirasism", kommunismens kärleksbarn. Jag antar att din arbetsplats också är jämlik och utopisk, jävla utbildad chefdjävel vet inte hur man styr bättre än städare, alla är lika, VIVA LA REVOLUZION!

Men om folket väljer segregation, varför tvingar du på dem integration då? Varför kallar du bortblandningen av Vita för "integration" om du nu menar folkmord?

Du menar alltså att det inte existerar grupptryck och sociala relationer, när folk utför samhällets ritualer som att skaka hand, vara välvårdade till arbetet m.m., då är det 100% personliga val, inte vad samhället förväntar sig? Coolt, berätta mer!

Citat:
Jaså, vilka lögner då? Precisera.

Som sagt, inget folkmord förekommer, hur mycket du än tjatar om det.

Lögner? Utöver dina egna alltså? Här t.ex.
http://www.friatider.se/billstroms-tuffa-invandringsutspel-februari-2009
http://www.friatider.se/reinfeldt-sverige-tar-emot-for-manga-invandrare

Verkligheten=rekord i ökad invandring. Men precis som med Sarkozys folkmordsutspel menar du väl att politikernas ord bara är ihopklippta, photoshoppade kanske?

Klart inget folkmord, det kallas ju utveckling, och folksjälvmord påhejat av "antirasister"! Men med tanke på att alla kriterier för folkmord är där.. ja, bara folkmordsivrare har nytta av att förneka, framställa det med positiva ord och fortsätta bortblandningen av Vita.
Senast redigerad av R3kyl 2013-04-04 kl. 13:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in