Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Skönmålning av invandrarmän??? Men snälla. Var har du fått det ifrån nu? När har invandrarmän nånsin skönmålats? Snarare är det så att invandrarmän är bland de mest svartmålade som finns (no pun intended). Hur har media utmålat invandrarmän? Vilka associationer får majoriteten av svenskarna när de läser en rubrik innehållande orden "invandrarmän?" Ja, inte är det positiva automatiska associationer iaf.
Och hur tror du det är att leva med denna bild av sig själv (om man nu är invandrarman)?
Ofta skulle jag säga. Konstant är att ta i.
Det du skriver om är åsikter har trots statlig och media propaganda. Fattar du inte så enkla saker ens?
Citat:
Jag håller med om att politikerna i landet har skapat en enorm segregation. Men det var inte deras syfte.
Stämmer. Syftet var integration. Att blanda opp.
Citat:
Och sluta med dina foliehattsteoier. "Oppblandarbidrag????" Vad får dig att ens tro något sådant?
Om du ska citera, citera då korrekt. Du lyckas inte ens att citera ett (1) ord korrekt. Jag skrev oppblandavdrag. Vad du skriver du då? Jo, du skriver "Oppblandbidrag" inom citationstecken. Något jag aldrig skrivit. Det riktigt, riktigt illa ut. Det är fruktansvärt dåligt gjort.
Citat:
Det enda liknande historiska exemplet hittar vi i det rasistiska Nazityskland. Där belönades germanska genetiskt högstående exemplar om de parade sig med varandra.
Vilket är ett skäl att förvänta sig att oppblandaravdrag. Även du kanske tror nuvarande invandringspolitik kommer att vara för evigt så är det så. Det finns inte pengar, inte resurser. Alltså kommer man att dra ned på invandringen och försöka aktvit integrera och blanda opp. På en helt annan nivå än nu. I tråden tog jag upp hur antirasistisk miljöpartist ville "spränga in" invandrare i områden där det bor få invandrare. Det är ett exempel.
Citat:
Märk väl att detta var i en rasistisk och totalitär stat. Inte i en demokrati som Sverige.
Märk väl att Sverige är en antirasistisk stat. På väg att bli allt mer totalitär. Det var riskfyllt att ifrågasätta makten i Nazityskland. Det är riskfyllt att ifrågasätta makten i Sverige.
Citat:
Tyskland hade en statsbärande ideologi som underlättade dylika belöningar. Sverige har ingen sådan motsvarighet.
Jo. Antirasism.
Citat:
Med motsvarighet menar jag din teori - att det finns en statsbärande ideologi som strävar efter mångkultur. Det finns inte och det kommer inte att finnas.
Den ideologi du föreställer dig inte finns verkar just nu. Över nästan hela landet. I varje skola. I varje offentlig myndighet.
Citat:
Vad menar du nu? Jag förstår knappt något. Men din sista mening kan jag kommentera. Den innebär att fd fördomsfulla sverigedemokrater har fått faktiskt erfarenhet när de träffat invandrad partner och förkastat tidigare ideologi? Ja, det visar at de blev medvetna om att de hade fel innan, och att de pga sina erfarenheter - istället för sina ena tankar i ensamhet - förstod att de tidigare åsikterna var felaktiga. Naturligtvis ändrade de uppfattning. Allt annat hade ju tytt på retadering.
Nja, de fick en tjej. Det var det. Inte nåt annat.
Citat:
Men vad menar du med "samma typ av tjejer" som invandrare är ute efter. Menar du att invandrare tycker om en särskild sorts flickor? Vilken sorts flickor då om jag får fråga? Vanligtvis brukar ni rasister ju anklaga invandrare för att bara vilja ha minderåriga flickebarn från hemlandet som bortgifts mot sin vilja med dem? Men menar du nu att invandrare även uppskattar en kategori svenska flickor?
Svennehoran... att skriva med dig är som att skriva med ett nyfött barn som plötsligt kan prata. Du har ingen koll på någonting över huvud taget. Vet inget. Kan inget. Har ingen erfarenhet av något.
Citat:
Ok, jag tolkade dig fel. Men jag kan bättre mig. Du tänder alltså på små pojkar?
Det du skriver kan tolkas som ett skämt. Men jag är osäker. Jag tror du på fullt allvar menar att du förbättrat dig själv som debattör genom att skriva det där. Du ser det som en förbättring, som att du växt som människa. Vad vill du att jag ska säga? Grattis?