2013-03-22, 19:58
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Där har du nog ett tämligen regelrätt exempel på ett folkmord, mer eller mindre organiserat av ett antal stater under flera sekler. Vanliga nybyggare och immigranter kan väl i stora drag frikännas i sammanhanget.

Det är exakt samma sak som händer i Sverige, jag skyller inte på folket som kommer hit.

Hur kan det komma sig att dom länder som tar emot massa invandrare har privata företag på invandrarnas land?

ex. African oil i Somalia

Så nu har vi kommit fram till att det är ett likartat exempel men du tycker ändå att ett av exemplen är rätt och ett är fel?
2013-03-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag är inte så insatt i genetik men jag har läst det i någon tidning. Ska försöka hitta den när jag är hemma för nu är jag på väg till landskampen.

Men hur som helst så förändras våra gener hela tiden beroende på miljö och hur vi lever.

Ja, i en miljö av ett antivitt system där icke-Vit invandring & integration till ALLA och BARA Vita länder lär ju definitivt utrota ett par gener eller två. Rent av hela grupper av gener, folkgrupper och en hel ras.

Om du har en liten valp som husdjur och någon skulle slå ihjäl hundvalpen med ett basebollträ, skulle det också heta "utveckling"? Bara ett miljöombyte trotsallt!
2013-03-22, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl

Ja, Vita gör ju precis som "dem" vill, speciellt när din sort hotar och väser "rasist" som en trasig vinylspelare om någon skulle vilja upprätta ett område för Vita, eller kampanja mot bortblandningen av Vita.

Ta bara det att du kallar utrotningen av Vita för "utveckling", hur morbid får man vara? När någons barn blir överkört och dör, går du till dem och säger: "gnäll inte så mycket, han kom till himlen ju"? Eller: "var ju hans eget val att springa ut på gatan, Hollywood filmer där folk springer vidare efter att ha blivit överkörda gav honom "frihet" i huvudet".

Du och ditt antivitasystem, arbetar för bortblandningen och utrotningen av min ras, den Vita rasen, genom propaganda, media, hot och lögner. Något du menar är "utveckling"?? När du var liten, ville du växa upp och utrota alla Vita människor, blev mamma & pappa stolt?

OK, so what? Folk har kallat mig ett flertal negativa öknamn i mina där. Enda skillnaden är att jag inte glider runt med tårar i ögonen och känner mig förtryckt för att inte alla håller med mig.

Oavsett om folk skulle klaga, kan ingen bestämma vad du gör med ett privat område. Problemet för dig ligger alltså i att folk skulle kritisera dig för att göra detta? Vem fan bryr sig om folk kritiserar ens åsikt?

En kampanj mot bortblandning är ju synonymt med åsiktsförtryck förutsatt att det inte är direkt faktaorienterad, men det händer ju aldrig. I nuläge har man VALET att blanda sig eller låta bli, du föreslår ett nedskärande på den personliga friheten. Om inte Norrland passar verkar Saudiarabien ha liknande åsikter rörande yttrandefrihet som dig, så det kanske är något att överväga?

Ja utveckling i det att genen stärks genom blandning och att det handlar om personlig frihet. De val som leder till högre frihet är i min mening de rätta, du vill ta bort ett val, det handlar inte om att jag är antivit, det handlar om att jag är anti-åsiktsförtryck.

Bra att du i övrigt dra upp jämförelser som är helt irrelevanta. Låt oss vända på det istället. Det du förespråkar är inte på något vis annorlunda än att du per tvång tvingades skaffa barn med Afrikaner. Du står för att ta bort det ena valet, (att ligga med mörkhyade), detta vore att ta bort det andra. Så ska du vara konsekvent borde du ha samma syn på dina egna åsikter som på åsikten att tvinga folk att blanda sig.

Min papa och jag är kompanjoner som religionslärare, min far är dock långt mer islam-positiv än mig, så ja med andra ord, mina föräldrar är otroligt stolta att jag för vidare deras ideal.
2013-03-22, 20:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Den manliga genen? Snälla berätta mer, du verkar insatt!
SFC1977 menar nog teorin att y-kromosomen skulle vara på väg att försvinna. Det fanns teorier om det då kromosomen i sig är utsatt för ett rätt högt mutationstryck jämfört med övriga kromosomer. En studie som gjordes förra året visar dock att den nog är stabilare än man tidigare trott och att teorin troligen är fel.

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=18061

Slut med OT.
2013-03-22, 20:20
Medlem
carlps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
OK, so what? Folk har kallat mig ett flertal negativa öknamn i mina där. Enda skillnaden är att jag inte glider runt med tårar i ögonen och känner mig förtryckt för att inte alla håller med mig.

Oavsett om folk skulle klaga, kan ingen bestämma vad du gör med ett privat område. Problemet för dig ligger alltså i att folk skulle kritisera dig för att göra detta? Vem fan bryr sig om folk kritiserar ens åsikt?

En kampanj mot bortblandning är ju synonymt med åsiktsförtryck förutsatt att det inte är direkt faktaorienterad, men det händer ju aldrig. I nuläge har man VALET att blanda sig eller låta bli, du föreslår ett nedskärande på den personliga friheten. Om inte Norrland passar verkar Saudiarabien ha liknande åsikter rörande yttrandefrihet som dig, så det kanske är något att överväga?

Ja utveckling i det att genen stärks genom blandning och att det handlar om personlig frihet. De val som leder till högre frihet är i min mening de rätta, du vill ta bort ett val, det handlar inte om att jag är antivit, det handlar om att jag är anti-åsiktsförtryck.

Bra att du i övrigt dra upp jämförelser som är helt irrelevanta. Låt oss vända på det istället. Det du förespråkar är inte på något vis annorlunda än att du per tvång tvingades skaffa barn med Afrikaner. Du står för att ta bort det ena valet, (att ligga med mörkhyade), detta vore att ta bort det andra. Så ska du vara konsekvent borde du ha samma syn på dina egna åsikter som på åsikten att tvinga folk att blanda sig.

Min papa och jag är kompanjoner som religionslärare, min far är dock långt mer islam-positiv än mig, så ja med andra ord, mina föräldrar är otroligt stolta att jag för vidare deras ideal.

Det du måste förstå är att människor är mera olika än bara hudfärgen.
Precis som olika hundraser så har människor olika egenskaper vissa bättre vissa sämre
men det finns massor med olika egenskaper.

Biologiskt så drar sig människor till liknande människor, vi trivs bättre med nån som är lik dig själv.
Och om man då sätter ihop människor med helt olika egenskaper så kommer det skapa obalans
i samhället det är fakta.

Invandringen som pågår just nu är en industri det handlar inte om humanism det handlar om pengar.
Så du borde fatta att det pågår en "antivit" kampanj fast många människor som dig tror på det "goda" och faktiskt blir lurade.

Jag antar att du är en "känslomänniska" som resten av den större delen av befolkningen.
2013-03-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna

Att du inte tar åt dig av hur du förespråkar utrotningen av hela den Vita rasen är väl inget jag kan göra åt. Men varje normal person borde ju ha lämnat sådana psykopatiska åsikter bakom sig, tycker man?

Åsiktsförtryck räknas väl inte när globala organisationer och stater svartmålar, demoniserar och försöker tysta alla som inte ställer sig i ledet.

https://www.realisten.se/2013/03/21/europaradet-startar-kampanj-mot-nationalism/

Men vad ska man förvänta sig av en antivit som tror sig vara mot åsiktsförtryck men i praktiken stödjer bland de värsta, sociala tyrannier som funnits. Sovjet hade inte kunnat mäta sig i hur ordentlig antivit hjärntvättade vissa är!
2013-03-22, 22:01
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Det är exakt samma sak som händer i Sverige, jag skyller inte på folket som kommer hit.

Hur kan det komma sig att dom länder som tar emot massa invandrare har privata företag på invandrarnas land?

ex. African oil i Somalia

Så nu har vi kommit fram till att det är ett likartat exempel men du tycker ändå att ett av exemplen är rätt och ett är fel?

Jag ser inga som helst likheter mellan dagens situation i Sverige och folkmordet på Amerikas ursprungsbefolkning. "Vi" har absolut inte kommit fram till någonting, och i synnerhet inte att det skulle vara ett "likartat exempel". Det är så olikartat att jag inte begriper hur du kan dra fram exemplet överhuvudtaget. Antagligen beror det på att du inte har ens en vag uppfattning om Amerikas historia.

Länder har inte privata företag, det säger liksom sig själv. Att det finns oljebolag i Somalia beror förmodligen på att det finns olja i Somalien. Vad det har att göra med folkmord går mig förbi.
2013-03-22, 22:23
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Nu är ju jag inte kär i begreppet, men finner du det inte ens lite, lite ironiskt att det alltid, bara, är vita befolkningar i fd vita länder som ställs inför dessa frågor?

Hur menar du?
Om man tänker på typ nätdiskussioner, Youtube och liknande så rör väl sig de flesta av oss i sammanhang där det primärt är andra personer i västliga I-länder som rör sig. Så på ett vis är det väl ironiskt att det är vår referensram, vi vet inte så mycket om vilka frågor andra "befolkningar" ställs inför i andra länder. Dvs om vi ska definiera oss med dina ord, som vita i vita länder, så är vi främst upptagna med diskussioner om oss själva. Följden är att vi själva ställs inför våra egna frågor.
2013-03-22, 22:47
Medlem
carlps avatar
Citat:
Jag ser inga som helst likheter mellan dagens situation i Sverige och folkmordet på Amerikas ursprungsbefolkning. "Vi" har absolut inte kommit fram till någonting, och i synnerhet inte att det skulle vara ett "likartat exempel". Det är så olikartat att jag inte begriper hur du kan dra fram exemplet överhuvudtaget. Antagligen beror det på att du inte har ens en vag uppfattning om Amerikas historia.

Länder har inte privata företag, det säger liksom sig själv. Att det finns oljebolag i Somalia beror förmodligen på att det finns olja i Somalien. Vad det har att göra med folkmord går mig förbi.

Precis det du beskev i ditt tidigare inlägg pågår i Sverige.

Exakt på samma sätt som indianerna blev utrotade så kommer Svenskarna utrotas.

Inte genom direkt utrotning utan genom utblandning (som förespråkas hela tiden), vit flykt, mer sjukdomar, försämringar av kärnfamiljer, utanförskap osvosvosv.

Hur kan du inte ens se när vi har två likartade exempel ?

Förtjänar inte dom som har byggt upp detta land nån respekt alls?
Vart fan är eran humanism? tror du att du är god?

Och sluta spela dum för snart får jag anta att du är dum på riktigt.
Senast redigerad av carlp 2013-03-22 kl. 22:50.
2013-03-22, 23:14
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Precis det du beskev i ditt tidigare inlägg pågår i Sverige.

Exakt på samma sätt som indianerna blev utrotade så kommer Svenskarna utrotas.

Inte genom direkt utrotning utan genom utblandning (som förespråkas hela tiden), vit flykt, mer sjukdomar, försämringar av kärnfamiljer, utanförskap osvosvosv.

Hur kan du inte ens se när vi har två likartade exempel ?

Förtjänar inte dom som har byggt upp detta land nån respekt alls?
Vart fan är eran humanism? tror du att du är god?

Vad tror du själv då, att du är Sitting Bull? Hur har offermentaliten kunnat gå så här långt att svenska medborgare sitter och jämför sin situation med indianer, rwandier och tibetaner? Ni kommer ingenstans med dessa befängda argument, utan gör er själva till åtlöje.

Om antirasist = antivit, vad är då rasist = ?
2013-03-22, 23:25
Medlem
Citat:
Hur menar du?
Om man tänker på typ nätdiskussioner, Youtube och liknande så rör väl sig de flesta av oss i sammanhang där det primärt är andra personer i västliga I-länder som rör sig. Så på ett vis är det väl ironiskt att det är vår referensram, vi vet inte så mycket om vilka frågor andra "befolkningar" ställs inför i andra länder. Dvs om vi ska definiera oss med dina ord, som vita i vita länder, så är vi främst upptagna med diskussioner om oss själva. Följden är att vi själva ställs inför våra egna frågor.

Du påstår att väldigt många svarta och bruna människor också ställs inför samma fråga:
"Non-retarded person: Dude, why does it matter that people who aren't the same skin color as you live in your country?"

"Vad har du emot att människor med vit hudfärg bosätter sig i ditt land? Är du rasist?"

Är det ditt påstående? Eller inser du att den debila frågan du ställde bara, alltid och enbart ställs till vita människor, i fd vita länder? Aldrig till någon annan? Aldrig till judar, tibetaner eller kurder?
Senast redigerad av Dre 2013-03-22 kl. 23:32.
2013-03-23, 00:10
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Du påstår att väldigt många svarta och bruna människor också ställs inför samma fråga:
"Non-retarded person: Dude, why does it matter that people who aren't the same skin color as you live in your country?"

"Vad har du emot att människor med vit hudfärg bosätter sig i ditt land? Är du rasist?"

Är det ditt påstående? Eller inser du att den debila frågan du ställde bara, alltid och enbart ställs till vita människor, i fd vita länder? Aldrig till någon annan? Aldrig till judar, tibetaner eller kurder?

Tror att du missförstått något i mitt tidigare inlägg, men strunt samma.
I vilket land skulle man i dagsläget ha anledning att fråga om folk har något emot att människor med vit hudfärg bosätter sig där?

Frågan som du hänger upp dig på har heller inte någon större betydelse i detta sammanhang. Det gällde användningen av den hjärndöda frasen "antirasist är ett kodord för antivit".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in