2013-03-28, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Albaner är intressanta på det här viset. Albaner slår sig ofta för bröstet och drar skrönor om hur europeiska de är och hur zigenska serber är. Och så vidare. Alla har sett detta.

Ändå är det alltid så att albanen är rabiat motståndare till vit (eller ska vi säga svensk?) överlevnad. Varför? Albaner är unika på det här viset. Det finns ingen annan europeisk etnicitet som är som albaner på det här viset.

Och hyckleriet i sig är intressant. Order "hyckleri" funkar inte i albansk kultur. Finns ordet på albanska? Det är en seriös fråga.

Det behövs forskning om albanen. Vad tror du om det Ominus?

Jätterolig analys. Du har lagt mycket möda i den ser jag. Albaner zigenare, antirasister antivita buhu, två dårar som tror sig sitta på sanningen. Är väl tur att ingen tar er torpare eller sanningsspridare som ni kallar er på allvar irl.

Jag är inte intresserad av dina analyser och tankar om mitt folk. Håll dig till ämnet nu och sluta förfölj mig.
2013-03-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jätterolig analys. Du har lagt mycket möda i den ser jag. Albaner zigenare, antirasister antivita buhu, två dårar som tror sig sitta på sanningen. Är väl tur att ingen tar er torpare eller sanningsspridare som ni kallar er på allvar irl.

Det här är fascinerande. Vad ska man kalla detta? Albansk projektion? Du tror att jag tänker som en alban? Jag vet inte hur jag läsa vad du skriver. Det är som att vi är väldigt olika från grunden. Du har inte ens läst det jag skrivit. Det finns ingenting koppling mellan det jag skrev och vad du skriver.

Ta det här md "Albaner zigenare". Jag antar att du menar att jag skulle sagt att albaner är zigenare. Men gör du den tolkningen av vad jag skriver så har du ju totalt missförstått.

Snacka om integrationsproblem. Svenskar och albaner kan inte förstå varandra, inte förstå innebörden av vad den andra skriver oavsett om det är samma språk. Jag ser det som ett olösligt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag är inte intresserad av dina analyser och tankar om mitt folk. Håll dig till ämnet nu och sluta förfölj mig.

Du får gärna förklara dina åsikter. Det måste ha något att göra med att du är alban. Jag ser inga andra alternativ. Det finns gott om militanta antirasister i tråden, men du, du är unik på ditt eget lilla vis. Slump att du råkar vara alban?
2013-03-28, 22:52
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
Inte vettigare av att läsa andra inlägg? Driver du med mej eller klarar du inte av att läsa och förstå sambandet mellan fler än ett inlägg
Hmmm, var det det vassaste exempel du kunde hitta?

Driver inte med dig. "Antirasister som inte särbehandlar en ras" är en fråga som bygger på samma obefintliga logik som "antirasist=antivit", och du kommer inte att nöja dig med något som helst svar som någon kommer fram med.
Jag sökte inte ens exempel, utan tog första bästa jag kom att tänka på.
Antirasister särbehandlar inte raser och är inte antivita, per definition.
2013-03-28, 22:54
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Tror du att alla vita styrs av hivemind eller, din antimänniska.

Där har vi det. Rasist är ett kodord för antimänniska.
2013-03-28, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Där har vi det. Rasist är ett kodord för antimänniska.

Vilka använder kodordet?
2013-03-28, 22:58
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Vilka använder kodordet?

Jag, från och med nu.
2013-03-28, 23:38
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Det var en fråga om vad du tyckte. Du verkar svara nej så du verkar leva under illusionen om att politiska beslut inte har någon påverkan på utvecklingen.

Att medvetet bana väg för utplåningen av en ras innebär folkmord oavsett vilka metoder man använder:

"Folkmordskonventionens artikel 2 definierar folkmord, som:

" ... vilken som helst av följande gärningar begångna med uppsåt att förgöra helt eller delvis en nationell, etnisk, raslig eller religiös grupp, såsom

(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Folkmordskonventionen

Att visa likgiltighet inför utvecklingen innebär också ett ansvar.

Så kallade anti-rasister vill inte att vita skall existera som grupp och demoniserar alla som främjar samhörighet bland vita. De är anti-vita.

Du underskattar den oerhörda makt som media har över folks medvetanden och politiken. Det är media som presenterar vad som är aktuellt, media presenterar alternativen och vad som är inne och politiskt korrekt att tycka. Media smutskastar och bannlyser de som trotsar ortodoxin. Det är inte för inte som media brukar kallas den tredje statsmakten. Propagandan har varit massiv sedan efter andra världskriget och den har lett oss in på en destruktiv väg. Demokratin är korrumperad eftersom främmande intressen styr media.

En fråga med falska premisser, som förutsätter att dina subjektiva antaganden om förekomsten av "tvångsintegrering" och "demonisering" skulle gälla som objektiva sanningar för att kunna besvaras, blir såklart ogiltigförklarad.

Vad gäller politiska beslut har de, ganska uppenbart påverkan på allt möjligt som händer i samhället, och det demokratiska systemet är det bästa vi har för att i största möjliga mån tillgodose kollektivets vilja.

Vad gäller definitionen om folkmord så vandrar du återigen iväg på irrfärder när du försöker hitta en obefintlig parallell till det aktuella fallet. Ett rimligt exempel hade varit om man tex ekonomiskt fryser ut en folkgrupp, så att deras samhälle förfaller och de på sikt dör ut.
Du tror alltså på fullt allvar att regeringen avsiktligen inför levnadsvillkor som syftar till att utrota den vita befolkningen? På riktigt? Seriöst? Allvarligt? Vore väldigt intressant att höra några rimliga MOTIV till denna folkmordsagenda...
Låt säga ett hypotetiskt land, som är etniskt homogent, men befolkningen är alldeles för låg, med stor arbetskraftsbrist. Regeringen tar, efter ett demokratiskt val, in lika många från en annan folkgrupp för att åtgärda problemet. Dessa blandas, integreras och fortplantar sig med varandra och efter en tid har de två genetiska folkgrupperna blivit en enda blandgrupp. Har ett folkmord skett? Nyfiken på din logik.

Vad en grupp "så kallade" antirasister tycker eller praktiserar är irrelevant. Vi som ÄR antirasister har inget till övers för dessa heller, lika lite som vi accepterar andra rasister.

Jaså, främmande intressen styr media, det låter spännande. Ge gärna några exempel. Vad som är politiskt korrekt är en definitionsfråga, men om många håller någorlunda samma linje tyder det på att det finns starkt stöd för denna uppfattning. Är det politisk korrekthet som sådant eller den rådande formen av politisk korrekthet som du ogillar? Med all sannolikhet är fenomenet konstant, det bara ändrar skepnad med tiden. Att du anser att dagens variant är skadlig beror såklart på att du tillhör en minoritet som står långt ifrån de gängse värderingarna i samhället idag. Det betyder inte att den är skadlig för befolkningen som helhet.

Dessutom finns många alternativ vad gäller att söka information och ta del av folks åsikter, inte minst via internet. Folk har alla möjligheter att ta reda på hur olika partier resonerar och var de står i olika frågor, för att sedan kunna bilda sig en egen uppfattning. Hade media varit den enda tillåtna informationskällan hade det varit propaganda, nu är det ju knappast så, och dessutom är det nog inte många som uppfattar media som så vinklat och demoniserande som du gör.

En annan intressant grej, på Avpixlat hör man två tolkningar av hur SD behandlas i media. Alla tycker att de blir orättvist behandlade. En grupp tycker att media har missgynnat partiet genom att det indoktrinerat folk till att vända SD ryggen, folk som annars, om de fått en rättvisande bild av media, hade sympatiserat med partiet. SD borde alltså "egentligen" haft högre stöd utan "fulmedia".
Den andra gruppen å andra sidan, menar att medias vinklingar och grova övertramp i sin svartmålning av SD istället gynnar partiet, då folk genomskådar dessa lögner och vänder sig bort från etablissemanget och söker sanningen hos SD istället. De tackar alltså "fulmedia" för att kontraproduktivt ha vänt en del av befolkningen till SD genom sin omoraliska agenda, så att partiet nu istället får ett ökat stöd.

Sanningen ligger nog någonstans mittemellan, att partiets siffror ganska väl avspeglar vad folket faktiskt tycker, baserat på egna åsikter, erfarenheter, analyser och värderingar.
2013-03-28, 23:44
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
SSU och samtliga andra ungdomförbund inom sjuklövern påstår sig naturligtvis vara antirasister. Är det inte ett problem när 99% av dem som påstår sig vara antirasister i själva verket inte är det men är fientligt inställda mot vita? Hur stor trovärdighet har då någon som kallar sig antirasist?

Samma sak med "antirasistiska" debattörer på detta forum och i samhället som alltid har en rasistisk inställning mot vita.

"Är det inte ett problem när 99% av dem som påstår sig vara antirasister i själva verket inte är det men är fientligt inställda mot vita?"

Ledande fråga. Du kan ju först och främst bevisa din egen trovärdighet genom att belägga hur denna procentsats skulle vara korrekt.
2013-03-28, 23:48
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Henke, vad vi diskuterar är inte vad du personligen anser. Vad vi diskuterar är personer som av andra/"samhället" och av sig själva benämns som antirasister.

T.ex. en hel del herrar i tråden.

Din personliga definition är inte särskilt intressant i sammanhanget.

Lite yrvaken när du skrev detta månne? Jag har givit en objektiv definition som stöds av mycket simpel logik. Råkade du hoppa in i fel tråd eller vad hände? Du verkar ganska bortkommen, minst sagt.
2013-03-28, 23:55
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Omvänd... d.v.s anti. Antirasism.

Nej. "Omvänd" rasism är en form av rasism. Rasismens definition gäller oavsett vem den riktas mot, och oavsett vem som praktiserar den. "Omvänd rasism" är därmed motsatsen till anti-rasism, vilket du nog kan inse om du tänker efter en stund.
2013-03-29, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Du har flera gånger kallat bortblandningen av Vita för "utveckling" så ska du leka oskyldig helt plötsligt?

Ja du har inställningen av en försvarsadvokat åtminstone, du menar att massiv propaganda, kampanjer och statligt tvång tillsammans med uttalad avsikt att utrota Vita bland många "antirasister" inte är rätt tunga bevis? Inte minst då samma antirasister struntar i varenda ont som händer Vita är det en mycket verkligt baserad anklagelse.

Att du vill blanda bort ditt arv får stå för dig, vilken befolkning behöver antivita narcissister egentligen, ens? Men att genom massmedia och skolor ljuga och pressa Vita barn till att hata och förakta sitt folk och identitet, och att vara glad över att det blandas bort och utrotas, det du kallar "utveckling".

Det är sinnessjukt och folkmords uppmuntran i högsta grad, att du inte ser det så kan ju förstås. Den skyldige vill ju knappast dömas rättvist!

Nja, nu kör du lite strawman här. Jag har sagt att pga människans uppfinningsrikhet så har möjligheterna att förflytta sig ökat. Detta har lett till valet av etnicitet när det kommer till sexuell partner (mm). Att "den vita mannen" då gör valet att ha sex med personer utanför sin egen "ras" kan omöjligt ses som annat än en påföljd utav människans utveckling.

Detta är irrelevant, det du säger rörande folkmord har fortfarande ingen juridisk vetenskap bakom sig. Det du kallar folkmord är helt enkelt i juridisk mening inte ett folkmord, hur du än vrider på det.

Exakt! Om JAG vill blanda bort mitt arv får det stå för mig, precis som det får stå för varje enskild svensk att göra det VALET.

Nej vi behöver inte varken rasister (=antivita) eller narcissister, vilken tur att jag kan definiera mig själv på andra sätt än så!

Jo jag ser vad DU menar med folkmord, så gör ingen misstolkning där. Jag bara säger att du använder ordet på ett sätt som det helt enkelt inte betyder. Jag kan kalla min avföring för honung om jag vill, ingen som kommer vilja ha den i the för det.
2013-03-29, 00:17
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
"Ingen sann skotte" som gäller, alltså?

Var finns dessa puritanska, äkta "antirasister"? Hur ofta tar de ställning för Vitas rätt att existera och friheten att hylla och bejaka sin identitet och folk? Och tar ställning mot de s.k. "rasisterna" som vill göra Vita maktlösa eller blanda bort dem?

Har nog aldrig sett denna typen av sann skotte.

Folkets vilja, demokrati ? Hur ofta har inte massmedia, stat och antivita organisationer ljugit om vad dem vill uppnå. EXPO kallar sig "demokratisk tidsskrift". Och dess grundare Tobias Hübinette vill se Vita gå under i "blod och lidande", bokstavligen citerat. Du får precis som användaren 'Rationalisterna' påstått (och inte bevisat), bevisa att Vita "valt" att utrota sig själv, folkmordet som han och andra antirasister kallar "utveckling".

Alltid har invandring och integration av icke-Vita framställts som en gudomlig profetia till ett utopiskt samhälle som alla ska lyda. Har det någonsin funnits omröstningar eller röster som fritt kan säga emot och tycka till om folkmordet mot Vita utan att bli demoniserade och förföljda som "nazi/rasse"?

Visa gärna på att media, stat och organisationer och resterande "antirasister"/antivita som demoniserar, ljuger och uppmuntrar bortblandningen av Vita inte bedragit, lurat och förrått Vita folkslag.

Annars låter du exakt likadant som all "antirasism" som ser helt positivt på att Vita utrotas, bara folket fått huvudena fullpumpade med politisk propaganda och antivita agendor några tiotals år. Då är det helt okej och "självvalt".

Lika normalt och naturligt som att en psykolog får en deprimerad person att begå självmord genom att uppmuntra det.

Nja, problemet med tilliten är väl när antivita konstant babblar om "frihet", men ingen frihet om att välja bort att bli bortblandad. Att få separera sig och friheten att välja sitt samhälle är tydligen "nazistiskt" även för en anarkist?
Ingen tvingar dig att ha sex med någon du inte vill.
Att sänka människan till någon form av organism utan sinne och moral kan aldrig funka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in