2013-03-15, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCLundgren
Jag ser ingen poäng med rasindelning då det inte har någon betydelse för hur människor är. Det har däremot enskilda (utländska) personers värderingar, beteenden och inflytande i ett nytt samhälle (nytt land).
Det finns många idiotiska invandrare som håller på att göra oss till en minoritet. Dock har det ingenting med raser att göra utan helt enkelt att dessa människor kommer utifrån och har dåliga värderingar och dåligt inflytande. Sedan att dem är etiska somalier, etiska norrmän eller blandraser spelar ingen roll i mitt tycke utan det enda är att personer från andra länder inte ska bestämma över oss veteraner (svenskar och invandrare som sköter sig och inte ställer till något).

Angående artikeln du länkade till så tycker jag det är sjukt att vit skolpersonal måste bära särskilda armband, egentligen inte för att de är vita utan för att dem är en ras skild från andra raser. Detta problem skulle förhoppningsvis vara ur vägen om man slutade med rasindelning.

http://www.friatider.se/barn-rasmedvetna-redan-forsta-aret
http://www.friatider.se/forskning-nationalism-ar-naturligt

Hormoner, genetik och naturligt beteende verkar inte hålla med dig.. jag undrar vem som kan ha rätt.

Antivita brukar ha svårt att greppa verkligheten just för att det pekar på etniska skillnader och att Vita inte kan vara deras hatobjekt längre när folk blir medvetna. Är du antivit? Tycker du Vita förtjänar att blandas bort och förgöras?
2013-03-15, 02:33
Medlem
Andykaufmans avatar
Antirasist betyder INTE antivit.
Många som påstår det har som argument att antirasister vill förgöra den vita rasen genom att blanda vita med icke-vita. Men det betyder ju inte att man är antiVIT. Det är ju inte bara den vita rasen som drabbas/utrotas av rasblandning.
Som antirasist skiter jag ifall vita utrotas eller inte lika mycket som jag skiter ifall svarta/gula/bruna människor utrotas. Varför är det så viktigt att bevara just den vita rasen ifall jag får fråga? Vita människors liv är lika meningslösa som de icke-vitas och de har ingen större rätt att finnas kvar på jorden än andra raser.
Antirasist betyder ju inte heller att man vill tvinga vita att rasblanda, utan att man tillåter vita rasblanda ifall de själva vill.

Ingen ras får särbehandlas. DET är antirasism.
Senast redigerad av Andykaufman 2013-03-15 kl. 03:01.
2013-03-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
Många som påstår det har som argument att antirasister vill förgöra den vita rasen genom att blanda vita med icke-vita. Men det betyder ju inte att man är antiVIT. Det är ju inte bara den vita rasen som drabbas/utrotas av rasblandning.

Jo, det betyder. Och jo, det är det.

Citat:
Som antirasist skiter jag ifall vita utrotas eller inte lika mycket som jag skiter ifall svarta/gula/bruna människor utrotas.

Nu ljuger du för. För du bryr dig väldigt, väldigt mycket om invandring och oppblandning. Du skiter i detta säger du? Det vet vi båda att det inte stämmer.

Citat:
Varför är det så viktigt att bevara just den vita rasen ifall jag får fråga? Vita människors liv är lika meningslösa som de icke-vitas och de har ingen större rätt att finnas kvar på jorden än andra raser.

Du är en av dem som är ute efter att utrota en hel ras. Det projektet pågår. Så vad du frågar är varför det finns motvilja mot din ideologi? Är frågan verkligen så svår? Varför kan någon vara emot utrotning av sin egen grupp? Tycker du verkligen att det är så konstigt?

Citat:

Antirasist betyder ju inte heller att man vill tvinga vita att rasblanda, utan att man tillåter vita rasblanda ifall de själva vill.

Men antirasist betyder att man vill ha massiv invandring, "integration", motverka "segregering", ha politiskt styrd skola och i viss mån media för antirasistiska- d.v.s oppblandarsyften. Det är inte så att ni ännu känner er redo att tvunga, men vad som kan komma är t.ex. ett antirasistiskt skatteavdrag. Att om man blandar opp får man lägre skatt. Även under sådant så är ingen tvungen. Och du skulle stödja det.
2013-03-15, 11:37
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Du är en av dem som är ute efter att utrota en hel ras. Det projektet pågår. Så vad du frågar är varför det finns motvilja mot din ideologi? Är frågan verkligen så svår? Varför kan någon vara emot utrotning av sin egen grupp? Tycker du verkligen att det är så konstigt?

Men antirasist betyder att man vill ha massiv invandring, "integration", motverka "segregering", ha politiskt styrd skola och i viss mån media för antirasistiska- d.v.s oppblandarsyften. Det är inte så att ni ännu känner er redo att tvunga, men vad som kan komma är t.ex. ett antirasistiskt skatteavdrag. Att om man blandar opp får man lägre skatt. Även under sådant så är ingen tvungen. Och du skulle stödja det.

Alltså var får ni allt ifrån? "Om man blandar opp får man lägre skatt". Du inser inte att det bara är rasister som tänker i termer av "uppblandning"? För vanligt folk och antirasister existerar inget sådant, det saknar helt relevans. Endast en rasist kan fantisera ihop en sådan hotbild.
2013-03-15, 14:05
Medlem
KCLundgrens avatar
Att vara antirasist tycker inte jag är samma sak som att stå vid antivitas sida. Däremot har jag ingenting emot verken vita eller antivita och jag är antirasist som ni förstått redan men har inget emot någon ras.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vad tycker du då om hur Israel, Japan och Sydkorea behandlar invandrare och flyktingar?

Jag har ingen vidare insikt i hur dessa länder behandlar invandrare och flyktingar. Vet dock att det är oroligt i Israel med bland annat israeler och palestinier.

Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
http://www.friatider.se/barn-rasmedvetna-redan-forsta-aret
http://www.friatider.se/forskning-nationalism-ar-naturligt

Hormoner, genetik och naturligt beteende verkar inte hålla med dig.. jag undrar vem som kan ha rätt.

Antivita brukar ha svårt att greppa verkligheten just för att det pekar på etniska skillnader och att Vita inte kan vara deras hatobjekt längre när folk blir medvetna. Är du antivit? Tycker du Vita förtjänar att blandas bort och förgöras?

Ursäkta men jag säger bara en sak: SUCK!!!!

Även om detta nu stämmer så behöver inte det per automatik vara lika för alla inom respektive grupp. Att sätta upp regler och få kontroll över invandringen skulle lösa en del av invandringsproblemet och personer som inte kan leva upp till våra krav skulle per automatik sollas bort och utvisas eller inte äns hinna komma hit.
Må hända att majoriteten av de bortsollade personerna skulle vara antivita. Dock skulle några av de antivita vara kvar eftersom dessa människor kan anpassa sig till vårat samhälle. På så sätt skulle vi minska rasdelningen på ett rättvist sätt.
Jag känner själv flera antivita och umgås med några sådana och just dessa personer är både skötsamma, goda människor och vill ha ett tryggt Sverige. Har faktiskt hört talas om att en del antivita röstar på SD.

Om man nu fokuserar på rasindelning så ska vi inte göra följande saker:

Importera varor från andra länder
Resa utomlands
Äta utländsk mat, främst utomeuropeiska maträtter
Titta på utländsk film
Spela utländska spel
Lyssna på utländsk musik
Läsa utländska böcker
Jobba utomlands

Bara några exempel. Detta gäller i så fall främst i utomeuropeiska länder där majoriteten av naturen är antivita.
Vill man inte ha hit antivita människor ska inte vi vita heller besöka antivitas hemtrakter.
2013-03-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Alltså var får ni allt ifrån? "Om man blandar opp får man lägre skatt". Du inser inte att det bara är rasister som tänker i termer av "uppblandning"? För vanligt folk och antirasister existerar inget sådant, det saknar helt relevans. Endast en rasist kan fantisera ihop en sådan hotbild.

Hotbilden finns och projektet genomförs just nu. Vi pratar inte om något hypotetiskt nu, utan om en realitet.

Vad gäller skatteavdrag för oppblandning, eller "integration". så är det något som mycket väl kan komma när regeringen förr eller senare drar ner en hel del på invandringen.

Du skulle stödja det. Det är ju inte tvång

Oppblandning är helig för dig.
2013-03-15, 15:43
Medlem
Citat:
Att vara antirasist tycker inte jag är samma sak som att stå vid antivitas sida. Däremot har jag ingenting emot verken vita eller antivita och jag är antirasist som ni förstått redan men har inget emot någon ras.

Du missförstår. (Med vilje?). Allt som oftast så är personer som kallas och kallar sig för antirasister antvita. Förstår du? Det finns gott om exempel bara i denna tråd.

Sen så säger du att du inte är antivit, men vad du också säger, om jag uppfattat det rätt, är att det ska vara invandring till vita, sen assimliation av alla invandrare. Det vill säga oppblandning.

På den punkten är du militant. Det är bara det att du säger att det inte finns vita människor. Så därför så är du inte antivit? Det skulle inte hålla i rättegång.

Tänk dig själv Nürnbergrättegångarna... åtalade nazister säger "men det finns ju inga judar". Tycker du att de borde ha friats?

Citat:

Resa utomlands
Titta på utländsk film
Spela utländska spel
Lyssna på utländsk musik
Läsa utländska böcker
Jobba utomlands

Du avgör inte detta. Du kan inte sitta här och berätta vad andra ska och inte ska göra. Är det förstått? Du ska svara ja eller nej på den frågan.

Citat:
Bara några exempel. Detta gäller i så fall främst i utomeuropeiska länder där majoriteten av naturen är antivita.
Vill man inte ha hit antivita människor ska inte vi vita heller besöka antivitas hemtrakter.

Problemet är vita människor som är antivita. Och det spelar ingen roll om vi behöker dem eller ej, de vill ändå hit.
2013-03-15, 16:02
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Som antirasist skiter jag ifall vita utrotas eller inte lika mycket som jag skiter ifall svarta/gula/bruna människor utrotas. Varför är det så viktigt att bevara just den vita rasen ifall jag får fråga? Vita människors liv är lika meningslösa som de icke-vitas och de har ingen större rätt att finnas kvar på jorden än andra raser.

Och ändå så hör man aldrig sådana som dig klaga på invandringspolitiken, syn på mångkultur etc. i t ex Sydkorea eller Japan.
2013-03-15, 16:56
Medlem
lampross avatar
Hur hänger antirasism ihop med antivitism? Detta frågade TS. Och jag kan svara på det.

Ta till exempel vad en viss Rami Al-Khamsi säger på Svt.se idag. Jag har behandlat denna fråga här, i denna Flashbacktråd https://www.flashback.org/sp42477572:

Citat:
http://debatt.svt.se/2013/03/14/hassen-khemiri-spracker-myten-om-sverige-som-ett-antirasistiskt-land/

Rami Al-Khamisi är aktiv i förortsorganisationen Megafonen. Nu har han alltså skrivit en artikel på Svt.se om hur jakten på illegala skapar klyftor i samhället. (...) Al-Khamisis artikel [är] ett exempel på Political Correctness som ouppnåeligt ideal. I alla fall för de vita som försöker följa dess dogmer. Vita är alltid rasister tycks Al-Khamisi mena. Justitieminister Beatrice Ask har bemött kritiken mot REVA med att säga att hon inte är rasist. Hon var minsann inneboende hos en svart familj när hon läste i USA...! Men ett besök i en familj räknas inte i PK-kyrkan, tycks Al-Khamisi mena. Man måste vara invandrare, vara ”icke-vit”. Det handlar, säger han, om att leva i en viss kropp i ett visst skinn. Det handlar om etnicitet. Icke-vita är inte längre välkomna inom det antirasistiska arbetet.

Al-Khamisi säger sig ha slutat tro på vita antirasister. REVA har fått honom att bränna broarna till de etablerade partierna: ”Vi tror inte längre på ert antirasistiska arbete.” Då vet vi det: antirasist är ett kodord för antivit. Och antivita vita får inte längre vara med i kampen. De måste komma till det provita lägret eller hålla käften.

Och inte mig emot. Detta tydliggör gränserna i mediakriget om mångkulturen. För eller emot vitas rätt och existera, för eller emot svenskarnas rätt att besluta vad som sker i deras land. Det är vad det handlar om.

Och den som är emot detta vill ha pöbelvälde, se ovan. För eller emot lagstyre: vad säger vänstern? Men den är som vanligt tyst. Den har enbart, likt Al-Khamisi, hyllat den Jonas Hassen Khemiri som häromdagen i DN angrep ”strukturell rasism”. Det finns till exempel en artikel om det idag på DN Kultur: ”Khemiris text kan bli nystart för antirasism” heter den.

Men som sagt, denna antivitism har idag ingen trovärdighet. Ickevit ska man vara för att godkännas i antirasismens led. Tack Rami Al-Khamisi för att du klargjorde det på ren Rinkebysvenska.
Här, om inte förr, visas att endast icke-vita är tillåtna i antirasismens led. Således är antirasist en täckmantel för antivitism.

För att förtydliga: visst bör rasismen bekämpas. Ingen särbehandling pga ras ska få förekomma, varken positiv eller negativ. I dagens samhällsklimat har dock antirasismen blivit en religion som i 99 fall av 100 är riktad mot vita.
Senast redigerad av lampros 2013-03-15 kl. 16:59.
2013-03-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursäkta men jag säger bara en sak: SUCK!!!!

Även om detta nu stämmer så behöver inte det per automatik vara lika för alla inom respektive grupp. Att sätta upp regler och få kontroll över invandringen skulle lösa en del av invandringsproblemet och personer som inte kan leva upp till våra krav skulle per automatik sollas bort och utvisas eller inte äns hinna komma hit.
Må hända att majoriteten av de bortsollade personerna skulle vara antivita. Dock skulle några av de antivita vara kvar eftersom dessa människor kan anpassa sig till vårat samhälle. På så sätt skulle vi minska rasdelningen på ett rättvist sätt.
Jag känner själv flera antivita och umgås med några sådana och just dessa personer är både skötsamma, goda människor och vill ha ett tryggt Sverige. Har faktiskt hört talas om att en del antivita röstar på SD.

Resa utomlands
Titta på utländsk film
Spela utländska spel
Lyssna på utländsk musik
Läsa utländska böcker
Jobba utomlands

Men jösses.. du skryter om hur du känner antivita som röstar på mesarna i SD som bara vill påskynda uppblandningen med en ännu mer påtvingad integration? Ja, tack för att du är ärlig, antivit. Rätt tydligt att du är glad att vara omgiven av antivita och leva i ett antivitt system, och framförallt mycket glad att Vita blandas bort i nuvarande takt, en ärlig antivit psykopat för en gångs skull!

Till råga på allt så är man enligt er antivita mot andra traditioner (och folkslag) för att man inte hatar sin egen ras? Era psykotiska, antivita tankevägar förstår jag mig aldrig på, men jag kan skratta åt er i alla fall! Japanerna vill inte blanda bort sig själva, ändå har dem accepterat stora delar kultur som Vita introducerade, det går rätt bra för Japanerna rent av.

Men nej, vill man inte utrota Vita får man inte äta pizza, och man måste bo i en grotta och rispa med stenar. Vet du vad, jag kan nog med glädje äta en kebabrulle och för den delen inte tillhöra ditt psykopat gäng som vill se oss Vita bortblandade.
Senast redigerad av R3kyl 2013-03-15 kl. 19:02.
2013-03-15, 19:01
Medlem
Citat:

Du säger att du inte bryr dig om ras, men bölar så fort någon annan vill bry sig om sin ras?

När någon uttrycker en kärleksfull åsikt om Vita så kommer dina mediakompisar och kastar skit på dem, sedan dina kommunist kamrater AFA/m.fl. som misshandlar kättare. Och ibland låser ju din kära antivita stat in folk för åsiktsbrott. Om vi bortser från alla propaganda i skolorna, TV, media och politik som ni antivita uppmuntrar att Vita ska blandas bort.

Nejdå, antivit, du bryr sig inte om ras ALLS! Du bryr dig så litet om ras att du vill se Vita bortblandade och alla som inte håller med din antivita multiKULTism ska korsfästas. Skämtar du eller sitter du inte på ett hem för "speciella"?
2013-03-16, 00:22
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Du missförstår. (Med vilje?). Allt som oftast så är personer som kallas och kallar sig för antirasister antvita. Förstår du? Det finns gott om exempel bara i denna tråd.

Sen så säger du att du inte är antivit, men vad du också säger, om jag uppfattat det rätt, är att det ska vara invandring till vita, sen assimliation av alla invandrare. Det vill säga oppblandning.

På den punkten är du militant. Det är bara det att du säger att det inte finns vita människor. Så därför så är du inte antivit? Det skulle inte hålla i rättegång.

Tänk dig själv Nürnbergrättegångarna... åtalade nazister säger "men det finns ju inga judar". Tycker du att de borde ha friats?

Nej, jag missförstår inte (med vilja) utan tolkar begreppen på mitt sätt.

Orkar inte diskutera mer då jag verkar tillhöra en minoritet. Ord står mot ord och jag anser att det inte är någon mening att fortsätta. Jag har sagt mitt och de flesta i tråden tycker sitt.

Citat:
Du avgör inte detta. Du kan inte sitta här och berätta vad andra ska och inte ska göra. Är det förstått? Du ska svara ja eller nej på den frågan.

Nej, svarar jag då: Om man är emot rasblandning, inflytande från andra länder och kulturer så är man inkonsekvent om man trots detta gör något av det jag drog upp. Vill man inte ha med andra kulturer och raser att göra (och inte ta hit folk från dessa) så ska man inte heller snylta på deras produktion eller resa till deras länder. OM man ändå gör det är det en typ av utnyttjande, ungefär som att jag får delta i ditt land men du får inte delta i mitt.

Citat:
Problemet är vita människor som är antivita. Och det spelar ingen roll om vi behöker dem eller ej, de vill ändå hit.

Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Men jösses.. du skryter om hur du känner antivita som röstar på mesarna i SD som bara vill påskynda uppblandningen med en ännu mer påtvingad integration? Ja, tack för att du är ärlig, antivit. Rätt tydligt att du är glad att vara omgiven av antivita och leva i ett antivitt system, och framförallt mycket glad att Vita blandas bort i nuvarande takt, en ärlig antivit psykopat för en gångs skull!

Till råga på allt så är man enligt er antivita mot andra traditioner (och folkslag) för att man inte hatar sin egen ras? Era psykotiska, antivita tankevägar förstår jag mig aldrig på, men jag kan skratta åt er i alla fall! Japanerna vill inte blanda bort sig själva, ändå har dem accepterat stora delar kultur som Vita introducerade, det går rätt bra för Japanerna rent av.

Men nej, vill man inte utrota Vita får man inte äta pizza, och man måste bo i en grotta och rispa med stenar. Vet du vad, jag kan nog med glädje äta en kebabrulle och för den delen inte tillhöra ditt psykopat gäng som vill se oss Vita bortblandade.

Man skryter inte bara för att man har ett påstående. I så fall skulle de flesta skryta om det mesta oberoende av ämne och tråd. Tack i alla fall att du skriver att jag är ärlig.

Jag säger återigen att rasindelning i sig är oväsentligt i mina ögon men andra får så klart ha sina åsikter även om jag inte alltid håller med.

Resten av inlägget orkar jag inte diskutera eller svara på. I övrigt står ord mot ord och istället för att jag eventuellt ska utlösa en långdragen konflikt lämnar jag den här tråden, antingen för stunden eller för gått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in