2013-02-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
För tredje gången, sådana begrepp är endast relevanta för rasister. Endast rasister är så fixerade vid hudfärgen på samhällets medborgare. Folkmord mot vita i Sverige i dag, det är en rasistisk fantasi.
Det senaste folkmordet i vår närmiljö är det som inträffade i ex-Jugoslavien på 90-talet.

Exakt, alla som pekar ut att Vita skulle försvinna är så kallade "rasister" enligt dig, alla som inte håller med att Vita kan och ska blandas bort och dö ut är "rasister", enligt er antivita.

Kolla upp folkmords konventionen, det innefattar alla metoder som systematiskt eliminerar ett folk, vare sig det är med bomber eller bortblandning som antivita uppmuntrar till.

Du vill förneka att Vita kan utrotas och att ni bidrar till utrotningen just för att du är antivit, och kallar alla kättare "rasister". Varför avskyr du Vita så förfärligt mycket? :S
2013-02-27, 16:54
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag varit inne på tidigare så tror jag inte ni diskuterar samma sak när ni pratar om "vithet".

Lawrence Auster uttrycker vad det egentligen handlar om:

Om du med detta menar orsaken till populariseringen av begreppet "anti-vit" så finner jag det inte osannolikt.
I övrigt visste jag inte att freudianska-postkolonialistiska diskurser, om än med annorlunda slutsatser, stod högt i kurs bland de som använder begreppet anti-vit.
2013-02-27, 16:57
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Om du med detta menar orsaken till populariseringen av begreppet "anti-vit" så finner jag det inte osannolikt.
I övrigt visste jag inte att freudianska-postkolonialistiska diskurser, om än med annorlunda slutsatser, stod högt i kurs bland de som använder begreppet anti-vit.

Vetifan om man kan kalla det populärt. Det är väl populärt på rasistiska internetställen såsom I&I i Flashback och Avpixlat, kanske källare där rasister umgås osv. Har aldrig hört uttrycket i övrigt. Inte särskilt förvånad heller, i.o.m. att uttrycket är så fruktansvärt korkat att få skulle våga säga det IRL.
2013-02-27, 17:06
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Exakt, alla som pekar ut att Vita skulle försvinna är så kallade "rasister" enligt dig, alla som inte håller med att Vita kan och ska blandas bort och dö ut är "rasister", enligt er antivita.

Kolla upp folkmords konventionen, det innefattar alla metoder som systematiskt eliminerar ett folk, vare sig det är med bomber eller bortblandning som antivita uppmuntrar till.

Du vill förneka att Vita kan utrotas och att ni bidrar till utrotningen just för att du är antivit, och kallar alla kättare "rasister". Varför avskyr du Vita så förfärligt mycket? :S

Det är du som hävdar att vita kan och ska "blandas bort". Jag har inte krävt att du skulle hålla med om någon sådan befängd idé.
Om man inte är rasist så existerar inget sådant fenomen, förutsättningen för att alls se verkligheten i ett sånt ljus förutsätter rasistiskt tänkande.
2013-02-27, 17:27
Medlem
Bergens.Herres avatar
Är något av nedanstående alternativ helt otänkbara? Vilket / vilka?
Eller är alla alternativ tänkbara?
  1. Rasist = antivit
  2. Rasist = antibrun
  3. Antirasist = vit
  4. Antirasist = brun
  5. Rasist = vit
  6. Rasist = brun
  7. Antivit = vit
  8. Antivit = brun
  9. Antibrun = vit
  10. Antibrun = brun
2013-02-27, 17:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om man inte kan sin Foucault, Derrida, Lyotard osv. så blir det väldigt svårt att förstå dagens vänstermänniskor och deras utstuderade "nyspråk".

Själva begreppet "anti-vit", vilket jag argumenterat för tidigare, känns för mig sprunget ur den kritik av "vitheten" som Carr & andra fört fram. Även om "anti-vithet" kanske hade känts mer naturligt.

Det det handlar om är att "rigga spelet" så att alla får samma förutsättningar. Dvs. att undanröja dom fördelar som man har i ett modernt samhälle om man är logisk, rationell, välutbildad & intelligent.

Detta är i varje fall vad jag själv lägger i begreppet "anti-vit". Och kom nu inte & påstå att jag har fel, för i den Postmoderna Marxismen så finns inget rätt & fel, remember.
2013-02-27, 17:29
Medlem
Citat:
Det är du som hävdar att vita kan och ska "blandas bort". Jag har inte krävt att du skulle hålla med om någon sådan befängd idé.
Om man inte är rasist så existerar inget sådant fenomen, förutsättningen för att alls se verkligheten i ett sånt ljus förutsätter rasistiskt tänkande.

http://www.friatider.se/oxfordprofessor-varnar-britter-minoritet-i-eget-land-inom-50-ar
http://www.friatider.se/nu-klart-britter-minoritet-i-london

Ett av de Vita länder som håller på att blandas bort och göras icke-Vitt, att tycka att Vita ska få existera och bilda ett eget samhälle är ju "rasism" enligt er antirasister, därför menar ni ju i handling att det är ondska att Vita får existera!

För er är "rasismen" Vita, ni arbetar flitigt med att få bort utrota det, "rasismen" kommer för er försvinna när Vita är borta. Det är vad alla era handlingar uppmuntrar till Vita människor=olagligt enligt er antivita.

Om ras inte betydde något för er antivita skulle ni aldrig ha fört kampanjer som driver ALLA och BARA Vita länder till att göras icke-Vita genom invandring och integration.
Senast redigerad av R3kyl 2013-02-27 kl. 17:31.
2013-02-27, 17:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergens.Herre
  1. Rasist = antivit
  2. Rasist = antibrun
  3. Antirasist = vit
  4. Antirasist = brun
  5. Rasist = vit
  6. Rasist = brun
  7. Antivit = vit
  8. Antivit = brun
  9. Antibrun = vit
  10. Antibrun = brun
Alla alternativ verkar tänkbara.
2013-02-27, 17:41
Medlem
Bergens.Herres avatar
Citat:
  1. Rasist = antivit
  2. Rasist = antibrun
  3. Antirasist = vit
  4. Antirasist = brun
  5. Rasist = vit
  6. Rasist = brun
  7. Antivit = vit
  8. Antivit = brun
  9. Antibrun = vit
  10. Antibrun = brun

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Alla alternativ verkar tänkbara.

Ok, då tar vi en kompetterande frågeställning:

En vit människa kan då vara rasist, antirasist, antivit och/eller antibrun.
Vilka av dessa kan inte kombineras?
Eller kan alla kombineras?
2013-02-27, 17:47
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Det är vad som händer. Oavsett om varje anti-vit har formulerat det ändamålet för sig själv eller inte så är det den framtiden de banar väg för. De låter det hända. Alla deras agendor "råkar" leda till att vita marginaliseras och de har inget emot det. I likgiltigheten finner du det anti-vita. De är inte likgiltiga över icke-vita folkslags identiteter och existenser såsom de är när det gäller vita. Du ser de kämpa för svarta, hispanics, judar, tibetaner, kurder mm, särsklit när det sker på vitas bekostnad.

Bryr man sig inte om en sak så riskerar man att låta den saken gå förlorat. Kan även ske med folkslag. Det är i bästa fall kriminell vårdslöshet. Sedan finns det även de som är mer aktivt anti-vita och propagerar för rasblandning, massinvandring och tvångsintegrering i alla vita länder och endast vita länder.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-02-27 kl. 18:02.
2013-02-27, 17:50
Medlem
SummaSummarums avatar
Betänk hur "anti-rasister" ibland brukar tala om "omvänd rasism" när vita drabbas av rashat. Det visar hur pass starkt kopplat begreppet rasism är till vita. Det är underförstått att det skall vara vita förövare.
2013-02-27, 17:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ok, då tar vi en kompetterande frågeställning:

En vit människa kan då vara rasist, antirasist, antivit och/eller antibrun.
Vilka av dessa kan inte kombineras?
Eller kan alla kombineras?
Med känslan av att jag promenerar in i någon sorts fälla svarar jag att antirasism är det som är mest inkompatibelt med de övriga. Någon som ÄR antirasist kan varken vara antibrun eller antivit - ej heller rasist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in