Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
En som är "antivit" skulle per definition vara rasist, rasist kan inte vara = antirasist. Det är varandra uteslutande kategorier.
Endast en rasist skulle kunna komma på ett ord som "antivit".
Falsk logik eftersom den inte tar i beaktande hur det anti-vita etablissemanget resonerar. Det är fullt möjligt att vara mot en enda ras, och samordna de övriga mot denna. I fallet anti-vit så är "
the default positition" att VITA är rasisterna, och icke-vita är offerna. Icke-vita kan inte vara rasister, och om de trots allt kan det så är det untantagsfall som inte har med den vita världen att göra. Eller så förtjänar vita det, i vilket fall det inte är "rasism" utan "rättvisa".
Vi är alla så matade med detta att även jag, när jag hör ordet "rasist", tänker mig VIT rasism mot icke-vita.
Anti-rasister ÄR anti-vita, och de är givetvis inga anti-rasister alls, utan rasister av rang. De ser ALLT i hudfärger - för få negrer i en pjäs eller film eller på matstället, etc. Men det är ALLTID med udden riktad mot vita, för att få vita att vika undan, ge med sig, ge upp... livsutrymme. Du kommer ALDRIG att läsa att det fanns för få vita med i filmen, eller att en resturang med bara negerbesökare får minus i Metro för att det är för "svart". (Ett matställe fick faktiskt minus i Metro för att det bara var vita besökare.)
Etc. I all oändlighet.