2013-05-11, 02:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Du säger att folket "valt" er antivitism samtidigt som du förnekar att systemet demoniserar Vita och dem som vill hindra antivitt folkmord.

Systemet vill förbjuda dem som vill stoppa antivitism, Grekland till exempel, detta menar du är "frihet". Att antivita politiker som Sarkozy lovar guld och gröna skogar i sina valkampanjer, men när han styr och ingen orkar lyssna politik viskar han om att Vita ska påtvingas invandring och integration till förgörelse.

http://www.youtube.com/watch?v=YFsmvDF6ytk&list=FLlmYxHA-ir9g3nbzZRh6baQ&index=5

Samtidigt som du ivrigt hävdar Vitas underlägsenhet genom att tjata om hur svag Vitas hy är? Vad kommer härnäst, är Vita odugliga för att vi har samhällen som är empatiska med omvärlden och naturen?

Ett folkstyre behöver styras av och för folket, inte ljugas bakom ryggen för att sen blandas bort medan ni skyldiga sjunger om den sköna "mångfalden" i alla frekventa våldtäkter och mord.

Nej jag förnekar inget, partier demoniserar varandra hela tiden, sedan demokrati föddes, det är en del utav den. Du har som sagt bara förargad över att den antivita sidan gör ett bättre jobb än den rasistiska.

Du demoniserar ju dem med, vad är skillnaden? Att dom faktiskt lyckas?

Ja, politiker är i stort sett det jävligaste avskummet på jorden. Att du postar länkar med politiker som säger skit säger mig väldigt lite, och er sida har i sådana fall Hitler.

Nej jag har aldrig sagt att någon är mindre värd på grund utav något, det är något du ljuger om.

Jag särskiljer inte vita alls, det är det du inte verkar förstå. Jag skulle aldtig säga att vita är odugliga då "vita" är en ren utseendebeskrivning. Som att säga att någon är värdelös på att parkera bilen för att denne har grått hår, det beror väll på att han suger på att köra inte på utseendemässiga faktorer?

Ja, och sossarna och moderaterna får tillsammans över 80% = har folkets stöd. Folket har i regel tillgång till samma info som du har.
2013-05-11, 03:33
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Nej jag förnekar inget, partier demoniserar varandra hela tiden, sedan demokrati föddes, det är en del utav den. Du har som sagt bara förargad över att den antivita sidan gör ett bättre jobb än den rasistiska.

Ja, politiker är i stort sett det jävligaste avskummet på jorden. Att du postar länkar med politiker som säger skit säger mig väldigt lite, och er sida har i sådana fall Hitler.

Nej jag har aldrig sagt att någon är mindre värd på grund utav något, det är något du ljuger om.

Jag särskiljer inte vita alls, det är det du inte verkar förstå. Jag skulle aldtig säga att vita är odugliga då "vita" är en ren utseendebeskrivning. Som att säga att någon är värdelös på att parkera bilen för att denne har grått hår, det beror väll på att han suger på att köra inte på utseendemässiga faktorer?

Ja, och sossarna och moderaterna får tillsammans över 80% = har folkets stöd. Folket har i regel tillgång till samma info som du har.

Hur orkar du upprepa självklarheter för dessa trögfattade typer?
Jag tog det seriöst i början men märkte sen att de inte begriper hur samhället funkar, logiska samband i största allmänhet, eller sunt förnuft. Ett tag trodde jag de spelade dumma, att de låtsades inte förstå, för att slippa ta en seriös debatt som de visste de skulle förlora. Men efter hundratals inlägg där de inte tagit till sig de mest uppenbara förklaringar, trots att samma sak förklarats på alla möjliga sätt och några till, ofta med pedagogik anpassat för treåringar, så har jag insett att de faktiskt är så obildbara att det är meningslöst att ens försöka.
2013-05-11, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-O
Jag tog det seriöst i början men märkte sen att de inte begriper hur samhället funkar, logiska samband i största allmänhet, eller sunt förnuft. Ett tag trodde jag de spelade dumma, att de låtsades inte förstå, för att slippa ta en seriös debatt som de visste de skulle förlora. Men efter hundratals inlägg där de inte tagit till sig de mest uppenbara förklaringar, trots att samma sak förklarats på alla möjliga sätt och några till, ofta med pedagogik anpassat för treåringar, så har jag insett att de faktiskt är så obildbara att det är meningslöst att ens försöka.

Well det ska jag berätta för dig: Ca en BIB om dagen.. (BIB=Bag in box). Kirrar biffen direkt, tar bort hela irritationen i att upprepa sig!

Jag dras just till dessa "motståndare". JAg debbaterar även flitigt med jehovas vittnen, även detta är ungefär samma sak, extremt snarlika argument faktiskt, gjorde en tråd om det som aldrig tog fart direkt:
https://www.flashback.org/t2108333

Likheterna mellan jehovas vittnen och "nationalister" är faktiskt slående.

Men ja, jag förstår att du tröttnar, men man måste ju fördriva tiden men något, och jag sitter å läser Dawkins ofta å blir argumentationssugen..
2013-05-11, 04:02
Medlem
Henrik-Os avatar
Citat:
Well det ska jag berätta för dig: Ca en BIB om dagen.. (BIB=Bag in box). Kirrar biffen direkt, tar bort hela irritationen i att upprepa sig!

Jag dras just till dessa "motståndare". JAg debbaterar även flitigt med jehovas vittnen, även detta är ungefär samma sak, extremt snarlika argument faktiskt, gjorde en tråd om det som aldrig tog fart direkt:
https://www.flashback.org/t2108333

Likheterna mellan jehovas vittnen och "nationalister" är faktiskt slående.

Men ja, jag förstår att du tröttnar, men man måste ju fördriva tiden men något, och jag sitter å läser Dawkins ofta å blir argumentationssugen..

Ok då förstår jag

Ja, lite kul är det ju trots allt att se deras löjeväckande försök till "argument", och deras seriösa framtoning när de lägger upp sina små "bevis. Så det duger allt som tidsfördriv även om man såklart inte har några som helst ambitioner att lyckas övertyga någon av de ohjälpligt trögfattade varelserna.
2013-05-11, 07:40
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
En stor del av denna tråd har handlat om huruvida det pågår ett folkmord på vita eller ej och det är inte riktigt korrekt topic. Trådens ursprungliga frågeställning handlade om begreppet "antirasist är ett kodord för antivit".
2013-05-11, 10:43
Medlem
Citat:
Ok då förstår jag

Ja, lite kul är det ju trots allt att se deras löjeväckande försök till "argument", och deras seriösa framtoning när de lägger upp sina små "bevis. Så det duger allt som tidsfördriv även om man såklart inte har några som helst ambitioner att lyckas övertyga någon av de ohjälpligt trögfattade varelserna.

En dåres försvarstal.

Du är inte trovärdig, Henke. Det är en sak om du anser att du själv gör ett bra jobb mot vissa i tråden. Men när du får för dig att Rationalisterna gör det, det tror jag helt enkelt inte på att du tycker. Den mannen går det inte bra för i tråden, trots BiB.
2013-05-11, 10:51
Medlem
Citat:
Nej, jag varken kan eller behöver rättfärdiga något jag inte anser händer.

Uppenbarligen kände du att du behövde det eftersom du faktiskt försökte göra det.

Citat:
Nej, inte våra ledare, våra högsta juridiska experter, de som konstant utvärderar och förnyar lagar, anser inte det är ett folkmord. Du får tycka vad du vill som lekman, men enligt juridisk vetenskap pågår det enligt de mest kunniga i ämnet inget sådant. Detta var vad jag sagt hela tiden, men nu har jag även ringt och fått det bekräftat.

"Juridiskt vetenskap"? Åh... du är faktiskt rolig på det här viset. "Kunniga"? Vad är det att kunna - defnitionen finns och är solklar.

Citat:
Den raden som du tolkat som folkmord förklarade dom att det innebar just sådana situationer som trail of tears (det var inte deras exempel dock).

Nej. Du bara hittar på att det "innebär" för att om det gör det så är du är längre skyldig till medhjälp.

Citat:
Men fine, ingen kommer straffas för det då, good enough for me.

Du får väl hoppas på det då.

Citat:
Ja när du letar efter definitionen av ett ord, då slår du upp det eller hur? De definitioner du hittar i ordböcker är just expertåsikter. Vi alla förlitar oss till stor del på dessa.

Snacka om desperat undanflykt. Jag har flertalet gånger postat länken till definitionen. Då börjar du leta efter andra definitioner som passar dina syften.

Citat:
Ja du tycker jag behöver hjälp, samhället anser dock att jag går precis i linje med vad dom tycker, åter igen, good enough.

Detta är psykisk sjukdom.

Citat:
Min åsikt belönas av samhället, känns inte som något jag vill ändra på,.

Det antivita systemet.

Citat:
Aha, så vitt jag vet kan svarta och vita få barn, jag har sett det..

du kommer aldrig att ha några mulattungar.

Citat:
Ja tänkt de du, dessa småpojkar är 20 pers som vid det här laget har samlat ihop närmare en mille var... Om 18 år kör vi..

Visst. Säkert. Lycka till som sagt.
2013-05-11, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Uppenbarligen kände du att du behövde det eftersom du faktiskt försökte göra det.

"Juridiskt vetenskap"? Åh... du är faktiskt rolig på det här viset. "Kunniga"? Vad är det att kunna - defnitionen finns och är solklar.

Nej. Du bara hittar på att det "innebär" för att om det gör det så är du är längre skyldig till medhjälp.

Du får väl hoppas på det då.

Snacka om desperat undanflykt. Jag har flertalet gånger postat länken till definitionen. Då börjar du leta efter andra definitioner som passar dina syften.

Detta är psykisk sjukdom.

Det antivita systemet.

du kommer aldrig att ha några mulattungar.

Visst. Säkert. Lycka till som sagt.

OK, känns som detta i huvudtaget inte rör ämnet längre, och huruvida jag får en mulattunge eller inte vet jag i huvudtaget inte var du fått ifrån. Framtiden får helt enkelt utvisa om våra ledare döms för folkmord eller inte, jag gissar inte.

För att komma tillbaka till ämnet, huruvida antirasist är ett kodord för antivit är vid detta laget rätt väl belagt att det inte är, när vi talar om definitionen av ordet.

Rasism: Att tillskriva negativa attribut med grund i nationalitet eller hudfärg.
Antirasism: Att anse att det är fel att göra ovanstående, och eventuellt även kämpa för att utrota sådana åsikter.
Vit: En hudfärg
Antivit: En person som tillskriver den vita hudfärgen negativa attribut, dvs en rasist mot vita.
Slutsats: En person som är "antivit" tillskriver en hudfärg ett negativt attribut, därav är denna person en rasist.
Rasist och Antirasist är därav inte förenbara.

Däremot är det mer än möjligt för en människa att kalla sig en sak och vara en annan, Sverigedemokraterna kallar sig tex populister och dylikt istället för rasister. På samma sätt kan självklart en person som in facto är antivit kalla sig antirasist.

Och angående ditt svar till Henrik: om Henrik är en person med lite koll på logik kan han ju rätt enkelt se att det du anser felbevisar mig i själva verket till större delen är direkta argumentationsfel. Att det går bra är inte synonymt med medhåll i tråden. DVS, hur många som än säger att jag är dum i huvudet påverkar inte trovärdigheten av uttalandet.
Senast redigerad av Rationalisterna 2013-05-11 kl. 11:10.
2013-05-11, 13:24
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Rasism: Att tillskriva negativa attribut med grund i nationalitet eller hudfärg.
Antirasism: Att anse att det är fel att göra ovanstående, och eventuellt även kämpa för att utrota sådana åsikter.
Vit: En hudfärg
Antivit: En person som tillskriver den vita hudfärgen negativa attribut, dvs en rasist mot vita.
Slutsats: En person som är "antivit" tillskriver en hudfärg ett negativt attribut, därav är denna person en rasist.

Detta är enbart rent teoretiskt. Det räcker ju inte med att deklarara att man är antirasist om man inte sedan lever efter detta. Antivita människor beskriver sig själva som antirasister. En ytterst liten del av de som beskriver sig själva som antirasister är det egentligen utan intar alltid och konsekvent en fientlig inställning mot vita folkgrupper och kulturer i debatter och konfliktsammanhang. I praktiken är antirasist synonymt med antivit.

Det senaste exemplet är vänstern(de anti-vita) som vägrade demonstera mot en demonstration mot böneutrop då demonstranterna inte var vita. Är man antivit vill man ju enbart demonstrera mot vita människor.

https://www.flashback.org/t2140881

Vänstern, som gärna deklarerar för omvärlden att de är antirasister, är i själva verket mot vita människor. Suprise! Suprise!
2013-05-11, 14:26
Medlem
Citat:
OK, känns som detta i huvudtaget inte rör ämnet längre, och huruvida jag får en mulattunge eller inte vet jag i huvudtaget inte var du fått ifrån. Framtiden får helt enkelt utvisa om våra ledare döms för folkmord eller inte, jag gissar inte.

"Våra ledare".... Dear leaders....

Citat:
För att komma tillbaka till ämnet, huruvida antirasist är ett kodord för antivit är vid detta laget rätt väl belagt att det inte är, när vi talar om definitionen av ordet.

Men du är ju antivit. Det såg vi ju på ditt försök till rasbiologi. Vad menar du med "när vi talar om definitionen av ordet"? Jag tror du BiBar nu.

Citat:

Ja, och det visar sig ju att anti-rasister, så som du, är antivita. Därav antirasist är ett kodord för antivit.

Citat:

Så ditt försök till rasbiologi var alltså rasism? Jag skulle säga att det var antirasism.

Citat:

Ja, du är antirasist och antivit.

Citat:
Däremot är det mer än möjligt för en människa att kalla sig en sak och vara en annan, Sverigedemokraterna kallar sig tex populister och dylikt istället för rasister. På samma sätt kan självklart en person som in facto är antivit kalla sig antirasist.

Oavsett om SD är det eller, kallar de sig för de? För du skriver att de gör det. Jag har aldrig sett det. Jag tror att du fantiserar fritt nu igen.

Och ja, du kallar dig antirasist.

Citat:
Och angående ditt svar till Henrik: om Henrik är en person med lite koll på logik kan han ju rätt enkelt se att det du anser felbevisar mig i själva verket till större delen är direkta argumentationsfel. Att det går bra är inte synonymt med medhåll i tråden. DVS, hur många som än säger att jag är dum i huvudet påverkar inte trovärdigheten av uttalandet.

För uttrycka det så att du förstår: Henke är en mycket, mycket bättre debattör än du. Det är stor klasskillnad.
2013-05-11, 15:49
Medlem
Citat:

Partier? Jag talar om vanliga människor som tvingas vara rädda för jobb, socialt liv och att inte bli misshandlad av AFA kommunister. Detta är "demokrati" alltså, även när partier förbjuds är det "demokrati", trots att folkviljan då begränsas? Häftigt.

Citat:

Javisst pekar jag ut vad ni antivita är. Skillnaden är att jag helt enkelt presenterar sanningen, Och när du inte förnekar sanningen vill du kalla du "demokrati" att förbjuda och försöka tysta stor del av folkviljan.

Citat:

"Vår sida"? Haha, visste inte att vi spelade hockey. Bara för ni antivita bedriver folkmord betyder det inte att alla är lika sjuka som ni.

Hitler har nog snarare fler liknelser med er antivita.
http://www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og&list=FLlmYxHA-ir9g3nbzZRh6baQ&index=2

Citat:

Förstås, förutom den odugliga Vita hyn och att vita bör utrotas. Nädå, inget "mindre värd".

Citat:

Folk har i regel tillgång till bibliotek, 80%=folket pålästa? Antivit logik, please..

Du försöker fortfarande bara rättfärdiga antivitt folkmord, genom att påstå att antivitism inte alls är påtvingad. Och om man vill välja bort det så får man hat och demonisering tillbaks, istället för en fri och vettig debatt.

Det är ju så tydligt att ni bara vill förtrycka folkviljan, för du säger ju själv hur viktigt folkmordet av vita är för dig, hela tiden. Det är klart du vill se det hända!

Citat:

Ryggdunkar på mental anstalten?
2013-05-11, 16:16
Medlem
Titta på denna och förklara sedan för mig ifall Hitler är anti-rasist, eller antisemit.
https://www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in