2013-04-27, 18:11
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
På sätt och vis är det lite befriande att höra någon kalla sig rasist och stå för det men jag tror inte man kan förvänta sig att gemene man skall börja kalla sig rasister. Det kommer förbli en subkulturell företeelse.

Rasdiskussioner är tabu delvis för att vissa inte vill att vita människor skall få för sig att känna samhörighet, enas och kasta ut j***r, sabotera j****s banksystem eller uppstarta industriell ju*etvåltillverkning. Kort sammanfattat.

Det svåra är att få dem att öppet ta ställning för rastänkande. Om de väl börjar göra det, ligger ordet "rasist" mest nära till hands. Det är utvecklat av och etablerat hos den stora massan, den som varken skriver eller läser om politik på Wikipedia eller Flashback.
2013-04-27, 18:22
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Det svåra är att få dem att öppet ta ställning för rastänkande. Om de väl börjar göra det, ligger ordet "rasist" mest nära till hands. Det är utvecklat av och etablerat hos den stora massan, den som varken skriver eller läser om politik på Wikipedia eller Flashback.
Diskussioner om ras bör baseras på vetenskaplig fakta, det är allt som behövs. (inte kulturmarxistisk pseudovetenskap dock)

"Rasism" är etablerat hos massorna som förknippat med all slags hemskheter och ondska. Det är bagage man kan vara utan.
2013-04-27, 18:56
Medlem
Citat:
Japp jag håller med.

Man kan kalla sig "Vit och normal" om det tränger. Då äger man samtidigt rasbegreppet. De anti-vita vill inte att någon skall identifiera sig som vit (förutom när de vill skuldbelägga vita för historiska oförrätter).

Precis, en vanlig, Vit person som pekar ut hatet mot den Vita rasen är inget mer än normal.

Behövs inget mer än normalitet för att värna Vita!

Citat:
Det är rasdiskussioner som är tabu, inte ordet i sig. Därför demoniseras de som tar ställning för rastänk.

Man kan inte angripa flyktingpolitiken från rätt håll, det vill säga genom att påtala arvsfaktorn, utan att ta ställning för rastänk. Om man väl klarat av att ta ställning för rastänk, DÅ skapar användandet av ordet "rasist" en gynnsam dynamik. Då ser man att demoniseringen var ett hjärnspöke, eftersom rasister inte är hemska människor.

Ord styr tänkandet.

Därför rasdikussioner varit så demoniserat och tabu, "rasism" innehåller ju ordet själv och gör ämnet till tabu. Och "rasism" som det brukas är alltid mot Vita, avsett mot Vita, precis som en Leon Trotsky skulle velat se det.

Systemet av "antirasism"vs."rasism" är sjukt, döende och kommer dra med sig Vita människor i fallet. Därför det är viktigt att skapa något nytt. Du vill fortfarande skapa något nytt, men inom fiendens bestämde gränser, enligt deras spelregler.

Du böjer dig för deras vilja därmed. Att omdefiniera "kättare" fungerade aldrig för de som jagades av Vatikanen som slaktades och brändes på bål. Varför ska det fungera nu?
2013-04-27, 19:29
Medlem
Citat:
Om alla ska behöva rabbla en kompletterande definition vid varje benämning som man använder sig av, så kommer det inte att bli så mycket sagt. Så nej. Bättre att sprida sin politik, och kalla det för rasism, än att "avkräva" andras definition på det.

Nu gör du generalfel. Igen.

Vad vi pratar om är att gnöla "rasism". Och inte behöva definierade exakt vad man menar med det. Du babblar om "varje benämning" vilket tyder på att du ingenting förstår.

Citat:
Om att ändra folks syn på en öppet rasistisk politik: Alla är till viss del rasister.

Det säger du. Men du är militant emot att definiera rasism. Vilket innebär att vad du säger har ingen betydelse.

Citat:
Vissa vill ha öppen rasism, andra inte.

Samtidigt vet ingen vad "rasism" är. Men de vill ha det? Nej.

Citat:
Det är de som för tillfället inte vill ha det, som man ska övertyga. Det gör man inte genom att lansera nya ord för samma sak.

Lansera nya ord för samma sak? Det är rent skitsnack och tyder på att du inte läst tråden alls. Läs tråden. Börja där. Det kan man kräva.
2013-04-27, 19:30
Medlem
Citat:
Diskussioner om ras bör baseras på vetenskaplig fakta, det är allt som behövs. (inte kulturmarxistisk pseudovetenskap dock)

"Rasism" är etablerat hos massorna som förknippat med all slags hemskheter och ondska. Det är bagage man kan vara utan.

Varför måste det vara vetenskaplig fakta? Räcker det inte med fakta?

Du gör fel igen här. Du tror att det hela handlar om att debattera div. rasskillnader. Totalt fel. Generalfel - det är det absolut största misstaget du kan göra - och du gör det.

Vad det handlar om är att säkra rasens överlevnad. Punkt slut. Inte babbel om IQ.
2013-04-28, 00:14
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Varför måste det vara vetenskaplig fakta? Räcker det inte med fakta?

Du gör fel igen här. Du tror att det hela handlar om att debattera div. rasskillnader. Totalt fel. Generalfel - det är det absolut största misstaget du kan göra - och du gör det.

Vad det handlar om är att säkra rasens överlevnad. Punkt slut. Inte babbel om IQ.
Man kan ju fortfarande diskutera ras utifrån ett biologiskt perspektiv eftersom det är ett intressant ämne. Varje diskussion behöver inte handla om samma sak. Det finns inte bara en framkomlig väg. Vissa är mottagliga för fakta. Inga dogmer tack.
2013-04-28, 03:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iMatter
När valdes det där puckot till statsminister, om jag får fråga?

Mona-inte-om-Sverige Müslim Sahlin blev aldrig statsminister, som tur är.

haha.. Menade partiledare.. My bad
2013-04-29, 14:04
Medlem
fboba40s avatar
Citat:
Om alla ska behöva rabbla en kompletterande definition vid varje benämning som man använder sig av, så kommer det inte att bli så mycket sagt. Så nej. Bättre att sprida sin politik, och kalla det för rasism, än att "avkräva" andras definition på det.

Om att ändra folks syn på en öppet rasistisk politik: Alla är till viss del rasister. Vissa vill ha öppen rasism, andra inte. Det är de som för tillfället inte vill ha det, som man ska övertyga. Det gör man inte genom att lansera nya ord för samma sak.

Här har vi en som vågar säga vad h*n står för! De flesta rasisterna här viker sig dubbelt baklänges för att argumentera för rasism utan att framstå som rasister. Nu får Intryck t.o.m skäll av dem för sin raka hållning.
Om alla hade samma inställning som Intryck skulle vi slippa en massa metadiskussioner om "antivit", IQ och genetik. Stå för vad ni är så går det att diskutera rakt på sak.
2013-04-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fboba40
Här har vi en som vågar säga vad h*n står för! De flesta rasisterna här viker sig dubbelt baklänges för att argumentera för rasism utan att framstå som rasister. Nu får Intryck t.o.m skäll av dem för sin raka hållning.
Om alla hade samma inställning som Intryck skulle vi slippa en massa metadiskussioner om "antivit", IQ och genetik. Stå för vad ni är så går det att diskutera rakt på sak.

Blanda inte in andra ämnen i detta nu tack.

Tråden handlar ju om vad du står för. Vad Intryck vill är att det inte ska göra det. Han vill heller inte att du ska behöva definiera rasism.

Och apropå genetik så har ju en hel del antirasister tagit ställning och sagt att världen blir bättre om vi blir av vita gener.
2013-04-30, 02:06
Bannlyst
Citat:
Man kan inte vinna debatten så länge man vägrar medge att det är en hård, elak och icke-"humanistisk" politik. Du kan inte tävla med dem i "humanism". De vill ha global "humanism" till vägs ände, och de skiter i Sverige. Därför kommer åskådaren från den stora massan göra denna analys: "Båda vill vara snälla, men den ena sidan vill säga nej till flyktingar som svälter/riskerar tortyr - den sistnämnda sidan verkar skum".

Man måste välja mellan nationens framtid och "humanism". Om inte ens företrädarna för nationell isolering vågar ta ställning emot global "humanism", så kommer knappast den velande och osäkra medborgaren från den stora massan att våga göra det.

Jo, det går utmärkt att bemöta ordet "rasist". Så här: "Ja, jag är rasist. Att olika folkgrupper runtom i världen skapar väldigt olika bra samhällen, beror främst på arv. Genetik. Rasbiologi. Därför kommer vårt flyktingmottagande ofrånkomligen att leda till att vi själva blir mer av de u-länder som vi tar emot folk från."

Strunta alltså i vad orden "egentligen" betyder. Ta istället chansen att använda orden som ett verktyg för att sälja in något.

Jag måste faktiskt applådera dig lite, jag håller inte alls med om dina åsikter men du är en av de få jag sett med balls nog att erkänna sig som rasist. Fattar faktiskt inte var denna feghet kommer ifrån, så vitt jag vet är det den enda gruppen som i regel inte erkänner sin tillhörighet.
2013-04-30, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl

Debatt vinns med känslor främst, inte med otydliga förklaringar och filosofi om rasbiologi för en ointresserad allmänhet. Antivita har blivit mer upprörda än någonsin när man om och om igen bankar dem med antivit, dem tappar kontrollen, och det känner dem på sig.

JAG kan ju bara tala för mig själv, men det enda jag känner när jag blir kallad anti-vit är att min meningsmotståndare inte kan stå för sin egen åsikt utom genom att sätta min åsikt i en negativ kontext. För mig är det ungefär likvärdigt med när kristna personer kallar än för satan, eller besatt eller något liknande. Det är mest skrattretande faktiskt. Jag har aldrig någonsin tagit illa upp utav det dessutom, då det i egen mening ligger så långt ifrån där jag står (ungefär som att jag skulle kalla dig Super-kristen, ett försök på beskrivning av en person som i sin egen mening ligger långt ifrån denna beskrivning tjänar inte mycket annan nytta än att sänka sig själv i andras ögon).
2013-04-30, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullConnor
Det är det här du gömmer dig bakom hela tiden. Du återkommer med samma sak om och om igen.

Vad du vet, det är att massiv invandring krävs för oppblandningen. Men du säger det aldrig. Du vill få det att verka som om det inte är ett politiskt medvetet beslut att ha invandring av den typ vi har i dag.

Det är det som gör att ditt prat om "partnerval" klingar falskt. För du vet likaväl som alla andra här att denna oppblandning kan ske var som helst. Men det som antirasismen är militant om är att det ska ske i vita länder. Och det ska kontinuerligt till mer invandring till vita länder för då kan oppblandning ske. Det är arbetsmetoden.

Målet har Henke varit tydlig med: "färre och färre vita barn".

JAg gömmer mig bakom det fria valet? Nej du, jag står för det fria valet så öppet det i huvud taget går.

Nej allt som skulle KRÄVAS vore ett par hundra jävligt aktiva invandrarmän och en stor grupp villiga svenska kvinnor.

JA det är klart det är ett politiskt medvetet beslut, det svenska folket röstade för och fortsätter rösta på partierna som står bakom dessa beslut, det kallas demokrati.

JAg skiter både i OM det sker och VAR det sker så... Bara inte ett viktigt problem för mig..

Mer utbildning = Färre barn, du kan se statistik i hela världen, det stämmer i stort sett utan undantag. Vill du då att politiker ska kämpa för en mindre utbildad befolkning? Eller att det ska införas någon sorts uppmuntran att para sig med vita? Vad är din idé här? Och alltså inte på att få ut invandrarna, utan på att få svenskar att skaffa fler barn.

För utan barn, antar jag att du själv förstår att vår ras dör ut oavsett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in