2013-02-20, 19:11
Hur upplever ni ”makten” i form av journalister eller politiker i relation till oss medborgare? Vad skulle ni vilja ändra på?
Att de ofta vinklar den utifrån intresse. Modererar åsikter om de tillåter kommentarer. Men det vet man ju, och tar med ro.
Vill väl inte ändra på något egentligen. Vi har ju åsiktsfrihet och både Expo och Avpxlat finns ju som kontrast till Expressen och Aftonbladet.
Hur upplever ni Flashback som forum – alltför tillåtande eller helt okej?
Flashback, tillåtande?! skojar du?!
Flashback är modererat, av vem vetifam. Och ibland kan man undra.
Det är mycket godtyckligt här kan jag tycka ibland.
Vissa tillåts allt möjligt medans andra blir "straffade" för minsta lilla. Det beror mycket på vem som moderera. Undersök det du, jag vill veta
Hur upplever ni samhällssamtalet – präglas det av aggressiva motsättningar och polemik eller är beskrivningen överdriven?
Ingen i min omgivning tänker och tycker som den gemene FB:aren. De flesta (kvinnor) är chockade över debatten och anser det som självklart att man varken näthatar/hotar på nätet. Männen säger inte mycket.
Vad innebär egentligen yttrandefrihet för er – att få säga vad man vill till vem man vill med vilka ord man vill?
Nej. Att man får föra en diskussion på samma villkor. Den kan bli hård ibland, men det är ok. Så länge jag får ge respons på det du säger och du detsamma.
Att hota varandra är inte ok.
Vilka anser ni ”gestalta” värdegrunden i samhället idag och är det viktigt för demokratin eller inte?
Och sist men inte minst: Vad tycker ni att jag glömt att ta upp i min artikel?
Vilken värdegrund?
Jag tror inte människor vet vad det är för något idag.
Och de som vet tvivlar kanske på om vi ska ha någon.
Solidaritet har byts ut mot individualitet.
Näthat är ett nytt I-landsproblem.
Näthot, ska däremot den lata polisen ta hand om, det är allvarligt!
Jag är förvånad över hur mycket media kan hitta på för att få oss människor sysselsätta så att vi inte tänker på viktigare saker. Vad är det nu ni tycker att folket ska distraheras ifrån?
Alliansens slöseri med skattepengar?
AP-fondernas skitplacering i norrporten
Att Lövèn är en skit?
Elller att alla politiker över lag är inkompetenta idioter som egentligen styrs av andra?
Att de ofta vinklar den utifrån intresse. Modererar åsikter om de tillåter kommentarer. Men det vet man ju, och tar med ro.
Vill väl inte ändra på något egentligen. Vi har ju åsiktsfrihet och både Expo och Avpxlat finns ju som kontrast till Expressen och Aftonbladet.
Hur upplever ni Flashback som forum – alltför tillåtande eller helt okej?
Flashback, tillåtande?! skojar du?!

Flashback är modererat, av vem vetifam. Och ibland kan man undra.
Det är mycket godtyckligt här kan jag tycka ibland.
Vissa tillåts allt möjligt medans andra blir "straffade" för minsta lilla. Det beror mycket på vem som moderera. Undersök det du, jag vill veta

Hur upplever ni samhällssamtalet – präglas det av aggressiva motsättningar och polemik eller är beskrivningen överdriven?
Ingen i min omgivning tänker och tycker som den gemene FB:aren. De flesta (kvinnor) är chockade över debatten och anser det som självklart att man varken näthatar/hotar på nätet. Männen säger inte mycket.
Vad innebär egentligen yttrandefrihet för er – att få säga vad man vill till vem man vill med vilka ord man vill?
Nej. Att man får föra en diskussion på samma villkor. Den kan bli hård ibland, men det är ok. Så länge jag får ge respons på det du säger och du detsamma.
Att hota varandra är inte ok.
Vilka anser ni ”gestalta” värdegrunden i samhället idag och är det viktigt för demokratin eller inte?
Och sist men inte minst: Vad tycker ni att jag glömt att ta upp i min artikel?
Vilken värdegrund?
Jag tror inte människor vet vad det är för något idag.
Och de som vet tvivlar kanske på om vi ska ha någon.
Solidaritet har byts ut mot individualitet.
Näthat är ett nytt I-landsproblem.
Näthot, ska däremot den lata polisen ta hand om, det är allvarligt!
Jag är förvånad över hur mycket media kan hitta på för att få oss människor sysselsätta så att vi inte tänker på viktigare saker. Vad är det nu ni tycker att folket ska distraheras ifrån?
Alliansens slöseri med skattepengar?
AP-fondernas skitplacering i norrporten
Att Lövèn är en skit?
Elller att alla politiker över lag är inkompetenta idioter som egentligen styrs av andra?