Citat:
Ursprungligen postat av
BästeHrMongolid
Jag jämför inte Tesla med Gamestop.
Du frågade om det fanns ett pris där man skulle medge att man hade fel. Min poäng vad att det inte är en rimlig fråga. Men de e ett ytterligare bra exempel på att du inte är så påläst.
Om jag van 10 gånger i rad på roulette, skulle jag då ha gjort en bra investering?
Vad du pratar om, och vad jag har försökt, om och om igen, förklara för dig är att det du håller på med är spekulation. Det är inget fel på det! Powr erkännde att det va de han gör, och all cred till honom. Han skrev i denna chatten långt innan dig att han köpte Tsla, och att det va dom första aktierna han köpt. Vilken jävla magkänsla! Powr är fantastiskt, jag är extremt avundsjuk!
Men du hävdar att du investerar. Det innebär att du har beräknat ett värde på aktien och att enligt dina beräkningar så är aktien undervärderad. Du har vägrat säga vad denna siffran är. Bara lite vagt sagt att om 5 år ska Tesla vara mer värt än Apple, och nu senast att Tesla är påg mot $5T (ingen tidsram där dock)
Jag har bara så svårt att förstå varför du inte vill säga vad den siffran och din tidshorisont är.