Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Men jag menade att Tesla nu skarpt kan bevisa för omvärlden att FSD fungerar och är säkert.
Jo och det är ju bra, men det jag poängterade är att det jag skrev fortfarande gäller, det vill säga politik kommer ändå ligga ivägen för att FSD ska bli lagligt i Europa.
Sedan tror jag inte direkt omvärlden kommer levereras uppfattningen att FSD fungerar säkert heller. Gemene man har ingen aning om att Teslas autopilot förbättrat säkerheten på vägarna, utan tror vanligen tvärt om att det minskat säkerheten. De flesta följer bara rubrikerna, och åtminstone i väst vill de största mediekanalerna framställa Tesla - och i synnerhet deras arbete med autonomi - som dåligt.
Så det räcker med att en eller två bilar krockar i Kina så kommer gemene man levereras informationen att FSD är farligt. Och detta kommer ju garanterat hända, mänskligheten är väldigt långt ifrån någon lösning som innebär 0 olyckor i trafiken.
Sedan får Tesla själva presentera den riktiga statistiken, som
troligen kommer visa att introduktionen av FSD varit positiv för säkerheten. Men de flesta kommer aldrig nås av den informationen.