2024-06-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nu har FSD fått godkännande i Kina så då är det väl bara att bevisa alla dumma politiker fel, eller?
Från ord till handling.
Du begriper uppenbarligen inte vad politik är för något. Det har ingenting att göra med att någon är "dum".

Jag tog exemplet autopilot, där det redan bevisats öka säkerheten markant. Ändå tvingas Tesla försämra funktionen. Samma sak kommer att hända i takt med att FSD bevisar att det gör vägarna säkrare, dvs sådana bevis kommer inte räcka.
Citera
2024-06-27, 19:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Du begriper uppenbarligen inte vad politik är för något. Det har ingenting att göra med att någon är "dum".

Jag tog exemplet autopilot, där det redan bevisats öka säkerheten markant. Ändå tvingas Tesla försämra funktionen. Samma sak kommer att hända i takt med att FSD bevisar att det gör vägarna säkrare, dvs sådana bevis kommer inte räcka.
Självklart begriper jag inte politik lika bra som du, det gör väl ingen.
Men jag menade att Tesla nu skarpt kan bevisa för omvärlden att FSD fungerar och är säkert.
Citera
2024-06-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Men jag menade att Tesla nu skarpt kan bevisa för omvärlden att FSD fungerar och är säkert.
Jo och det är ju bra, men det jag poängterade är att det jag skrev fortfarande gäller, det vill säga politik kommer ändå ligga ivägen för att FSD ska bli lagligt i Europa.

Sedan tror jag inte direkt omvärlden kommer levereras uppfattningen att FSD fungerar säkert heller. Gemene man har ingen aning om att Teslas autopilot förbättrat säkerheten på vägarna, utan tror vanligen tvärt om att det minskat säkerheten. De flesta följer bara rubrikerna, och åtminstone i väst vill de största mediekanalerna framställa Tesla - och i synnerhet deras arbete med autonomi - som dåligt.

Så det räcker med att en eller två bilar krockar i Kina så kommer gemene man levereras informationen att FSD är farligt. Och detta kommer ju garanterat hända, mänskligheten är väldigt långt ifrån någon lösning som innebär 0 olyckor i trafiken.

Sedan får Tesla själva presentera den riktiga statistiken, som troligen kommer visa att introduktionen av FSD varit positiv för säkerheten. Men de flesta kommer aldrig nås av den informationen.
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2024-06-27 kl. 20:00.
Citera
2024-06-27, 21:05
Medlem
raskenss avatar
Ser ut som Tesla får lägga i en högre växel. Deras batteriteknologi verkar inte hänga med. CATL testar batterier för flyg nu med 500Wh per kg.

Eller har Musk ett batteri-ess i rockärmen? Men Musks modus operandi brukar ju vara att trumma ut superlativ innan dom ens satt igång ett projekt. Han brukar inte gilla att utveckla saker i det fördolda.

https://elbilen.se/nyheter/nytt-superbatteri-fran-catl-testat-i-eldrivet-flygplan/
Senast redigerad av raskens 2024-06-27 kl. 21:08.
Citera
2024-06-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Teslas Model Y rasar stort i Europa

https://feber.se/bil/tesla-model-y-tappar-stort-i-europa/468964/

Ingen fara. Tåget har gått sedan många år tillbaka, man har varit inne och ute ett par gånger, nu får det räcka
Citera
2024-06-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Tesla själva påstår ju att de inte är compute constrained fwiw

Ursäkta, jag har svårt med folk som använder förkortningar som jag inte förstår.
fwiw. Humm, vad kan det stå för? Firewall in wall... nej knappast, men vad fan står det för.
Använd inte förkortningar som inte är uppenbara för alla. hade jag sett det uttrycket e endaste gång senaste 12 månaderna så hade jag säkert brytt mig och troligen förstått, men eftersom du är den första någonsin som använder det så antar jag att det antingen är väldigt nytt eller så hittar du på egen förkortning.
Citera
2024-06-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klugge
Jag får göra det idag. Det kallas övningskörning.

Vad gäller självkörande bilar så är det ju inte människan som framför fordonet.

Geez. Då är en person med i bilen som har körkort och alltid är juridiskt ansvarig för allt som händer.
Citera
2024-06-28, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Ursäkta, jag har svårt med folk som använder förkortningar som jag inte förstår.
fwiw. Humm, vad kan det stå för? Firewall in wall... nej knappast, men vad fan står det för.
Använd inte förkortningar som inte är uppenbara för alla. hade jag sett det uttrycket e endaste gång senaste 12 månaderna så hade jag säkert brytt mig och troligen förstått, men eftersom du är den första någonsin som använder det så antar jag att det antingen är väldigt nytt eller så hittar du på egen förkortning.

Det är väldigt vanligt. For What It's Worth. Det finns en magisk uppfinning som heter Google och hade varit mycket snabbare än att skriva ditt långa inlägg.
Citera
2024-06-28, 14:10
Medlem
raskenss avatar
Teslas bilar håller sämre kvalitet än övrig i en stor studie.

https://www.cnbc.com/2024/06/27/jd-power-tesla-loses-its-ev-quality-edge.html

Teslas värde är ioförsig varumärket och branding, men ju längre det dröjer med att realisera Optimus för 10000USD som Musk har lovat och en produktion på en miljard robotar per år, desto svårare blir det att motivera börskursen.
Citera
2024-06-28, 14:17
Medlem
DVikings avatar
Kursen nära 200 nu i förhandeln. Blir kul att se 200+ innan Q2 är slut.
Citera
2024-06-28, 14:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Kursen nära 200 nu i förhandeln. Blir kul att se 200+ innan Q2 är slut.

$200 popp! Blir ännu roligare att se ATH innan eller under Q1 2025.
Frågan är hur TSLA kommer stå emot en ordentlig sättning inom tech sektorn.

Och undrar om jag slipper bli klandrad för att jag var bullish TSLA runt toppen av de som var bearish på botten.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2024-06-28 kl. 14:34.
Citera
2024-06-28, 15:41
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Nästan dags att köpa bear cert x8.

Blev det hela månadspengen i bear x8?

Värda nära noll kronor nu men att torska en hundring kanske inte gör så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera