Citat:
Ursprungligen postat av
Powr
Tack för de fina orden, men jag minns inte att jag erkänt att jag bara spekulerar. Jag ser mig själv som en långsiktig investerare.
Jag har hållt aktien i många år och kommer fortsätta hålla i många år till.
Jag kommer ta ut vinst 2030, men inte sälja hela innehavet.
Förlåt, har "bråkat" med majoriteten av Bulls här, om jag har blandat ihop dig med någon så ber jag om ursäkt!
Jag vill bara igen säga att det inte är något fel med spekulering!
Om man tycker att Tesla har en cool logga, el bilar kommer antagligen vara framtiden och Musk verkar vara en grymt CEO. Amazing! Har du rätt har du rätt.
Man kanske inte bli nästa buffet, men nästa Peter Tiel.
Jag är ganska säker på att jag inte vill köpa Tsla, det därför jag hänger här. Jag vill att någon ska motbevisa mig. Att någon ska kunna ge mig typ:
Baserat på historisk tillväxt så tror jag att Tesla kommer fortsätta växa ned X% dom nösta 5 åren, och öka marginalerna med Y eftersom Z. Och därför tycker jag att aktien borde vara värd 250. Eller whatever.
Men allt man får är:
"Alla kommer köpa robotar"
"FSD kommer förändra världen"
"Alla smarta jobbar på Tesla"
Och min favorit:
"SpaceX kommer hämta vatten från rymden och sälja för att sedan dumpa dom pengarna i Tesla."
Men om du har en ordentlig analys skulle jag bli jätte glad om du skulle vilja dela den. Ingen måste så klart, vi alla har bättre saker för oss! Men skulle uppriktiga uppskatta det.