2022-12-05, 20:44
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Ja det blir så när man inte har koll på vad Tesla faktiskt tillverkar och utvecklar, som sannerligen inte andra biltillverkare gör.

Jag säger inget om vart botten är så länge vi är i en bear market, men väntar man till kurser under $100 så är risken extremt stor att man missar att köpa helt. Det är nämligen redan dirt cheap.
Jag ska erkänna att jag är gammal kryptoinvesterare, så jag skiter egentligen totalt i fundamentals och kollar bara på chartsen
Och det ser verkligen ut som att vi ska ner en bra bit till med en riktigt trevlig head & shoulder som format sig
Jag har inga planer på att köpa dina bags förresten, jag blankar istället Alla vet väl att amerikanska bilar är kapitalismens baksida? Unreliable and poorly made..
Citera
2022-12-06, 01:12
Medlem
libbens avatar
Köpte 6 tesla stolar till ikväll. Jag är nöjd.
Citera
2022-12-06, 08:20
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Köpte 6 tesla stolar till ikväll. Jag är nöjd.

Jag tror den senaste FUDen gav ett köpläge. Är det en tillfällighet att en sån destruktiv "nyhet" sprids precis efter att all information rörande Hunter Biden skandalen offentliggjordes på Twitter?

kevins senaste video om hans erfarenheter av korruptionen inom nyhetskanaler och social media.
https://youtu.be/6JNHFLn7c9M
Citera
2022-12-06, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Verkar som att det bara var FUD. Ovanligt va?
https://twitter.com/sino_market/status/1599756329752875008?s=46&t=P87wqViaCCj3jTr1w0NVlA

https://twitter.com/MoneybaII_R/status/1600061329381130240?s=20&t=-8WsSbP1IauA1d2kKyz5vw

Sista månaden i kvartalet går till inhemska marknaden. och FYI är 11,6k ganska långt ifrån produktionstakten. men, FUD osv osv. Och Tesla som har dementerat detta skulle väl aldrig ljuga, det är inte etiskt rätt mot investerarna. Men det är nog som BästeHRmongo säger, detta har ingenting att göra med att tesla har svårt att sälja bilar i kina och allt att göra med Hunter Biden skandalen lmao

BYD krängde 40k samma vecka. no competition
Senast redigerad av job230ge 2022-12-06 kl. 10:57.
Citera
2022-12-06, 11:45
Medlem
illuminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
https://twitter.com/MoneybaII_R/status/1600061329381130240?s=20&t=-8WsSbP1IauA1d2kKyz5vw

Sista månaden i kvartalet går till inhemska marknaden. och FYI är 11,6k ganska långt ifrån produktionstakten. men, FUD osv osv. Och Tesla som har dementerat detta skulle väl aldrig ljuga, det är inte etiskt rätt mot investerarna. Men det är nog som BästeHRmongo säger, detta har ingenting att göra med att tesla har svårt att sälja bilar i kina och allt att göra med Hunter Biden skandalen lmao

Det jag tror är FUD är att Tesla skulle bromsa ner produktionen med 20%. Att efterfrågan i Kina svalnat lite (med tanke på lågkonjunktur) är mycket möjligt. Jag gissar att Tesla fortsätter produktionen som vanligt men exporterar fler bilar.
Jag har aldrig påstått att Teslas efterfrågan är immun mot en ekonomisk kris. Men det hade inte heller fått mig att sälja mitt innehav. Faktum är att Tesla sitter säkrare än dem flesta andra tillverkare med tanke på deras låga skuld och höga marginaler.

Grattis till BYD. Kul att det går bra för dem, men som jag sagt förut, ingen här bryr sig.
November månad var ett rekord för Tesla i Kina. 89% YoY. Bara för att det går bra för BYD i Kina så betyder inte det att det går dåligt för Tesla. BYD växer fort och därför förtjänar även de ett högt p/e. Konstigt att du inte tycker Tesla förtjänar det. That's all I'm saying
Citera
2022-12-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Det jag tror är FUD är att Tesla skulle bromsa ner produktionen med 20%. Att efterfrågan i Kina svalnat lite (med tanke på lågkonjunktur) är mycket möjligt. Jag gissar att Tesla fortsätter produktionen som vanligt men exporterar fler bilar.
Jag har aldrig påstått att Teslas efterfrågan är immun mot en ekonomisk kris. Men det hade inte heller fått mig att sälja mitt innehav. Faktum är att Tesla sitter säkrare än dem flesta andra tillverkare med tanke på deras låga skuld och höga marginaler.

Grattis till BYD. Kul att det går bra för dem, men som jag sagt förut, ingen här bryr sig.
November månad var ett rekord för Tesla i Kina. 89% YoY. Bara för att det går bra för BYD i Kina så betyder inte det att det går dåligt för Tesla. BYD växer fort och därför förtjänar även de ett högt p/e. Konstigt att du inte tycker Tesla förtjänar det. That's all I'm saying

De är ändå ganska talande för just detta forum att "men som jag sagt förut, ingen här bryr sig" att köra ner huvudet i sanden och ignorera all konkurrens som äter upp Teslas marknadsandelar i världens största elbilsmarknad.

Men att Tesla inte kan sälja allt GF3 tillverkar inhemskt i Kina kan du väl ändå hålla med om, eller?
Citera
2022-12-06, 15:46
Medlem
illuminas avatar
Citat:
De är ändå ganska talande för just detta forum att "men som jag sagt förut, ingen här bryr sig" att köra ner huvudet i sanden och ignorera all konkurrens som äter upp Teslas marknadsandelar i världens största elbilsmarknad.

Men att Tesla inte kan sälja allt GF3 tillverkar inhemskt i Kina kan du väl ändå hålla med om, eller?
Jag håller inte med om att BYD äter upp Teslas andelar. Elbilar är fortfarande en liten del av den totala försäljningen. Skulle säga att Tesla och BYD äter upp fossilbilarnas andelar.

Ja, det kan jag hålla med om i dagens läge. Men är inte direkt orolig. Denna krisen kommer blåsa över, precis som alla andra kriser.
Citera
2022-12-06, 15:56
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Din argumentation är invalid. Om du får ihop att jag sagt något sådant så förståer jag varför du inte kan göra en korrekt analys av Tesla.
Citera
2022-12-06, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ja det blir så när man inte har koll på vad Tesla faktiskt tillverkar och utvecklar, som sannerligen inte andra biltillverkare gör.

Jag säger inget om vart botten är så länge vi är i en bear market, men väntar man till kurser under $100 så är risken extremt stor att man missar att köpa helt. Det är nämligen redan dirt cheap.
😁 Nää, det är inte ”dirt cheap” efter en nedgång på 10% på lika många timmar så är p/e 55!
Så TSLA är fortfarande övervärderat. Plus att bilarna knappt håller ihop enligt ägarna.
Citera
2022-12-06, 16:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
😁 Nää, det är inte ”dirt cheap” efter en nedgång på 10% på lika många timmar så är p/e 55!
Så TSLA är fortfarande övervärderat. Plus att bilarna knappt håller ihop enligt ägarna.

Holy shit, är det nere på 55 redan? Då är ju aktien ännu billigare än vad jag trodde.
Tesla har de nöjdaste ägarna i branchen ja. Hälsa mamma och pappa.

Edit: Köpte några stycken till.
Senast redigerad av BästeHrMongolid 2022-12-06 kl. 16:28.
Citera
2022-12-06, 16:42
Bannlyst
Citat:
Holy shit, är det nere på 55 redan? Då är ju aktien ännu billigare än vad jag trodde.
Tesla har de nöjdaste ägarna i branchen ja. Hälsa mamma och pappa.

Edit: Köpte några stycken till.
Det märks att du inte vet mycket om att värdera bolag, men det är inte mina pengar som går upp i rök så för mig får du gärna köpa en fallande kniv 😁 kanske du lär dig…
Citera
2022-12-06, 17:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vi har ett eventuellt så kallat "gap-fill" vid 910-950 som agerar både stöd och magnet. Om kursen sugs in i det så kan det bli smått våldsamma rörelser och sannolikt stor uppstuds, då det finns mycket köpvilja där. Ypperligt tillfälle att fylla på enligt mig.

Har det vid något enda tillfälle sedan du kom in i tråden INTE varit köpläge i teslaaktien enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in