Citat:
Ursprungligen postat av
job230ge
https://twitter.com/MoneybaII_R/status/1600061329381130240?s=20&t=-8WsSbP1IauA1d2kKyz5vw
Sista månaden i kvartalet går till inhemska marknaden. och FYI är 11,6k ganska långt ifrån produktionstakten. men,
FUD osv osv. Och Tesla som har dementerat detta skulle väl aldrig ljuga, det är inte etiskt rätt mot investerarna. Men det är nog som BästeHRmongo säger, detta har ingenting att göra med att tesla har svårt att sälja bilar i kina och allt att göra med Hunter Biden skandalen lmao
BYD krängde 40k samma vecka. no competition
Det jag tror är FUD är att Tesla skulle bromsa ner produktionen med 20%. Att efterfrågan i Kina svalnat lite (med tanke på lågkonjunktur) är mycket möjligt. Jag gissar att Tesla fortsätter produktionen som vanligt men exporterar fler bilar.
Jag har aldrig påstått att Teslas efterfrågan är immun mot en ekonomisk kris. Men det hade inte heller fått mig att sälja mitt innehav. Faktum är att Tesla sitter säkrare än dem flesta andra tillverkare med tanke på deras låga skuld och höga marginaler.
Grattis till BYD. Kul att det går bra för dem, men som jag sagt förut, ingen här bryr sig.
November månad var ett rekord för Tesla i Kina. 89% YoY. Bara för att det går bra för BYD i Kina så betyder inte det att det går dåligt för Tesla. BYD växer fort och därför förtjänar även de ett högt p/e. Konstigt att du inte tycker Tesla förtjänar det. That's all I'm saying