2008-04-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete
Jag var på väg hem från fjällen och när jag hade kommit så att jag var ungefär 6 mil hemifrån så la strålkastarna på bilen av. Detta har hänt två gånger för mig, på samma ställe. Lär väl vara något magnetfält eller dylikt.

lite OT kanske men:

Låter lite som för mig fast utan bil. Händer nästan varje gång jag är ute och går när det är mörkt, att en eller ett flertal gatlyktor slocknar när jag går förbi dom. Varför?
Citera
2008-04-07, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djglobe
lite OT kanske men:

Låter lite som för mig fast utan bil. Händer nästan varje gång jag är ute och går när det är mörkt, att en eller ett flertal gatlyktor slocknar när jag går förbi dom. Varför?
För att kommunerna släcker ner delar av nätet vid vissa tider. Helt normalt.
Citera
2008-04-07, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av draåthelvete
Jag var på väg hem från fjällen och när jag hade kommit så att jag var ungefär 6 mil hemifrån så la strålkastarna på bilen av. Detta har hänt två gånger för mig, på samma ställe. Lär väl vara något magnetfält eller dylikt.
Nä, men ett dåligt helljusrelä som överhettas och löser ut ungefär vid samma ställe...
Citera
2008-04-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
För att kommunerna släcker ner delar av nätet vid vissa tider. Helt normalt.

Dom släcker ner EN gatlykta?

Men ja det är säkert helt normalt, har alltid funderat på hur det kommer sig dock.
Citera
2008-04-07, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djglobe
Dom släcker ner EN gatlykta?

Men ja det är säkert helt normalt, har alltid funderat på hur det kommer sig dock.
Men är det en lykta då? I min kommun så släcker de var tredje lykta efter en viss tid på dygnet. Har du kollat några lyktor bort när det händer?
Citera
2008-04-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Men är det en lykta då? I min kommun så släcker de var tredje lykta efter en viss tid på dygnet. Har du kollat några lyktor bort när det händer?

Jo det verkar vara bara en lykta vad jag har märkt.
Men detta kanske borde tas i en annan tråd.
Citera
2008-04-08, 18:53
Medlem
Finns förklaringar på allt.
Annars-överbevisa en skeptiker
Citera
2008-04-08, 19:55
Medlem
dekanmis avatar
Jag har varit med om en del ganska skumma grejer faktiskt. Men det finns en sak som absolut slår allt annat, som jag inte kan förklara än idag.

Jag var väldigt liten när detta hände, 5-6 år, men jag minns det som igår (haha, ursäkta klyschan!).

Min lillasyster hade ganska nyligen fötts, hon var väl ett par månader, och jag brukade av någon konstig anledning sova under hennes spjälsäng som stod mittemot min mammas och låtsaspappas säng.
Mitt i natten vaknade jag och såg två figurer i trappan. Det såg ut som att de bråkade, men jag hörde ingenting. Jag låg och tittade på dem i ett par minuter och trodde att det var min mamma och hennes man. Efter en liten stund gick de förbi spjälsängen jag låg i och in mitt rum (som låg brevid rummet jag låg i) och försvann.
Efter en stund så började jag ropa på mamma och undrade vart hon tog vägen. Men fick självklart inget svar. Så jag reste mig upp och tittade mot sängen, och där låg de och sov.
Så jag gick helt enkelt och la mig brevid dem.
Dagen efter berättade jag för mamma om händelsen och sa att vi hade haft inbrottstjuvar. Men allting i huset var låst och helt.
Min mamma minns det också fortfarande, att jag berättade om det.
Men hon säger att jag måste ha drömt och gått i sömnen.
Citera
2008-04-08, 23:58
Medlem
Harrison_Fords avatar
när jag var liten bebis så var min familj nyinflyttad i en lägenhet i dalarna, varje gång vi i familjen skulle på toa fick man en konstig känsla och det kändes som det blev svårt att andas (minns inte riktigt vad mamma sa, var ett tag sen det här berättades).

även våra husdjur vägrade gå in på toan, funkade helt bra som helst i ett annat badrum, men inte vårat där vägrade dom sätta tassen.

senare när mamma berättade händelsen för en som bodde på området, så fick hon reda på att det hade skett ett mord i lägenheten, en moder hade dränkt sin bebis i badrummet.
inte en alltför rolig nyhet

blev flytt ifrån lägenheten, vi bodde inte där länge.

Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
text

har vart med om nåt liknade när jag var liten.
Senast redigerad av Harrison_Ford 2008-04-09 kl. 00:01.
Citera
2008-04-09, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison_Ford
när jag var liten bebis så var min familj nyinflyttad i en lägenhet i dalarna, varje gång vi i familjen skulle på toa fick man en konstig känsla och det kändes som det blev svårt att andas (minns inte riktigt vad mamma sa, var ett tag sen det här berättades).

även våra husdjur vägrade gå in på toan, funkade helt bra som helst i ett annat badrum, men inte vårat där vägrade dom sätta tassen.

senare när mamma berättade händelsen för en som bodde på området, så fick hon reda på att det hade skett ett mord i lägenheten, en moder hade dränkt sin bebis i badrummet.
inte en alltför rolig nyhet

blev flytt ifrån lägenheten, vi bodde inte där länge.

har vart med om nåt liknade när jag var liten.
Det kanske var en gasläcka eller dålig luft i badrummet? Mögel kanske?
Citera
2008-04-09, 20:08
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Förutsätter du att det inte är jag?

Dom överlever inte speciellt länge efter att dom fötts, utan alla dör pga av den grova missbildningen.
Läs på lite innan du försöker vara rolig.
Citera
2008-04-11, 10:10
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Jag har varit med om en del ganska skumma grejer faktiskt. Men det finns en sak som absolut slår allt annat, som jag inte kan förklara än idag.

Jag var väldigt liten när detta hände, 5-6 år, men jag minns det som igår (haha, ursäkta klyschan!).

Min lillasyster hade ganska nyligen fötts, hon var väl ett par månader, och jag brukade av någon konstig anledning sova under hennes spjälsäng som stod mittemot min mammas och låtsaspappas säng.
Mitt i natten vaknade jag och såg två figurer i trappan. Det såg ut som att de bråkade, men jag hörde ingenting. Jag låg och tittade på dem i ett par minuter och trodde att det var min mamma och hennes man. Efter en liten stund gick de förbi spjälsängen jag låg i och in mitt rum (som låg brevid rummet jag låg i) och försvann.
Efter en stund så började jag ropa på mamma och undrade vart hon tog vägen. Men fick självklart inget svar. Så jag reste mig upp och tittade mot sängen, och där låg de och sov.
Så jag gick helt enkelt och la mig brevid dem.
Dagen efter berättade jag för mamma om händelsen och sa att vi hade haft inbrottstjuvar. Men allting i huset var låst och helt.
Min mamma minns det också fortfarande, att jag berättade om det.
Men hon säger att jag måste ha drömt och gått i sömnen.

Det brukar förekomma hallisar, när man ska sova ( iallafall för mig )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in