Citat:
Ursprungligen postat av Beelzebob
Det är faktiskt en grej som inträffat massor med gånger (flera ggr/månad).
Jag vet inte om detta är något paranormalt eller vad det nu kan vara, men läskigt är det iallafall!
Om jag ställer mobillarmet på låt oss säga 07:12 (jag gillar att ställa klockan på ojämna tider) kvällen innan då jag ska gå och lägga mig. Nästa morgon vaknar jag 07:11:58, och larmet ringer efter två sekunder.
Det kan inte vara en slump för det har blivit så här många gånger tidigare, att jag vaknat precis innan larmet ska ringa. Jag vet inte, jag kanske har en inbyggd väckarklocka? För det är alltid tajmat inpå några sekunder!
Det är även samma med telefonsamtal och sms. Det har hänt ett flertal gånger att när jag precis känt behovet av att ta upp mobilen, så ringer det eller så får jag ett sms. Senast igår imorse var det så, att när jag yrvaken sträckte mig efter mobilen för att kolla hur mycket klockan var, precis när jag greppar mobilen så ringer min flickvän för att glatt säga god morgon.
Nu menar jag verkligen _precis_. Det var som att kontakten med mobilen gjorde att den ringde.
En annan grej som är rätt så snarlik de ovanstående, är att jag har förmågan att gissa rätt på vad klockan är med marginal på en minut, helt utan några hints om vad klockan var.
Detta inträffade senast för bara någon dag sedan. Jag och flickvännen stressade till bussen som kom om någon minut, och så frågar hon "Vad är klockan nu?!" i rädsla för att vi hade missat bussen. Då svarade jag utan att tänka efter "Den är väl runt 22:37 skulle jag tro" bara för att få något sagt utan att orka ta upp mobilen, och tro fan inte att det stämde precis sen när jag kollade några sekunder senare?
Finns det någon förklaring till detta? Det är säkert bara ett extremfall av slumpen.
Det med att vakna alldeles innan klockan ringer är som sagt inte ovanligt,
jag har själv gjort det många gånger när jag gick i skolan och brukade gå upp
samma tid.
Jag har till och med provat att tänka "Jag ska vakna 06:00" och repeterat den tanken om och om igen innan jag släcker lampan, i kombination med att jag kollar vad klockan för närvarande är och konstaterar hur lång tid det är kvar tills klockan är 06, sedan vaknar jag ganska exakt 06:00 (en tid som jag INTE brukar stiga upp på).
En kul grej som faktiskt fungerar! Hjärnan verkar mer eller mindre undermedvetet ha koll på vad klockan är. Det var något jag provade på i samband med att jag ville uppleva klardrömmar / styra mina drömmar.