2008-04-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Vad hände då? Har man sagt A får man säga B.

Det är så långt och komplicerat så jag tänkte inte posta det om inte Dark Ninja kommer tillbaka. Det involverade en del kraftfulla visuella perceptioner och förändrad tidsuppfattning.
Citera
2008-04-13, 00:15
Medlem
Krafses avatar
För några dagar sen drömde jag att jag motvilligt slog ihjäl min katt, och nu är han borta sedan 3 dagar, tror han har blivit ihjälslagen eller nåt. (inte av mig alltså)
Han är annars rätt fet och brukar alltid vara hemma i hopp om att kunna fylla ut buken ännu mer.
Citera
2008-04-13, 12:29
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
För några dagar sen drömde jag att jag motvilligt slog ihjäl min katt, och nu är han borta sedan 3 dagar, tror han har blivit ihjälslagen eller nåt. (inte av mig alltså)
Han är annars rätt fet och brukar alltid vara hemma i hopp om att kunna fylla ut buken ännu mer.

Säer på att han inte bara är ute på friarstråt?
Citera
2008-04-13, 16:36
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Säer på att han inte bara är ute på friarstråt?

Vetefan alltså, tror inte det. Jag tror att någon granne har slagit ihjäl honom. Visst, katter kan få för sig att knalla iväg i några dagar, (speciellt honkatter) men denna katten har alltid kommit hem varje dag i ca: 4½ år i hopp om att få käk. Han är lite av en sån där fetknopp som mestadels bara sover och äter hehe..
Citera
2008-04-13, 16:53
Medlem
Jag har en kompis som är synsk,han blev LOB:ad för fylla en fredagkväll-när han blev utsläppt sa han t "personal" Du är en sån som sitter o läser Dostojevskis Brott&Straff .."personal " svarade:Hur fan vet du att jag sitter o läser..Brott&Straff?? Det var många väggar i mellan o låsta dörrar!
Citera
2008-04-13, 17:05
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theGlimmerTwins
Jag har en kompis som är synsk,han blev LOB:ad för fylla en fredagkväll-när han blev utsläppt sa han t "personal" Du är en sån som sitter o läser Dostojevskis Brott&Straff .."personal " svarade:Hur fan vet du att jag sitter o läser..Brott&Straff?? Det var många väggar i mellan o låsta dörrar!

Halvkänd bok, brott och straff - fängelse. Kanske inte så svårt att gissa. Han kanske bara kläckte ur sig det.
Citera
2008-04-13, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Halvkänd bok, brott och straff - fängelse. Kanske inte så svårt att gissa. Han kanske bara kläckte ur sig det.
jovisst,men jag kan räkna upp fler såna händelser-små grejer som man iof kan ge logiska förkl. på.Jag tror det inte är så ovanligt heller att man m träning kan beskriva tex ett dolt foto.
Citera
2008-04-14, 00:18
Medlem
nickoruts avatar
Jag var med om en grej som fullkomligt fick mig att tappa fotfästet i flera år och det är inte förrän nu på sistone som jag hittat tillbaks till mitt gamla skeptiska jag igen. Detta är helt och hållet sant och jag hoppas verkligen ni kan förklara följande:

Jag gjorde lumpen i boden 2004-2005 och blev nära vän med en lumparkompis som bodde i boden. Jag gjorde lumpen i 15 månader och man lär känna folk oerhört väl och detta var ingen kille som varken överdrev eller ljög såvitt jag vet. En kväll satt vi och söp i hans lägenhet, jag han och hans flickvän. Ju fullare vi blev ju mer började snacket om spöken och sånt. Han berättade att hans bästa väns farmor var den kända sierskan (eller vad hon var) Saida, som bland annat hjälpt polisen och dylikt. Han berättade att han och hans vän brukade gömma en lite porsinsanka någonstans i lägenheten och sedan ringa till Saida som från jobbet omedelbart kunde säga exakt var ankan var. Han berättade vidare att han många år senare började funderat mycket på det hela och läst på internet en hel del.

På internet hade han hittat en sida där det bland annat stod att om man går till en kyrkogård och väntar i ungefär 20 minuter för att "spökena skulle vänja sig" så kunde man fotografera dem. Han berättade att han hade gjort det och fått massa läskiga foton och att han aldrig skulle göra det igen.

Givetvis var jag skeptisk till det hela och jag blev förvånad att min vän trodde på det hela. Jag krävde givetvis att få se hans "spökfoton" som bevis och han sa att han inte ville visa dem. Jag skrattade givetvis åt det hela och då blev han arg och hämtade ett fotoalbum. Han visade bilderna han tagit och på varje bild såg det ut som cigarettrök som bildade människoansikten. Alla foton föreställde inte människoansikten men på alla foton (han hade i albumet) var det denna dimma som bildade figurer och skuggor som såg ut som människor.

Jag var rätt full och kände mig mer nyfiken än rädd och lyckades övertala honom att vi skulle gå till kyrkogården och fota. Då vi inte hade nån kamera gick vi upp till logementet och väckte en annan lumpare och lånade hans digitalkamera. Vi gick sedan ner tlll bodens kyrkogård och började fota. Vi fotade massa på vägen dit också och det kom ingenting konstigt på bilderna.

Men så, efter 20 minuter ungefär, började märkiga gestalter dyka upp på fotona. Den cigarettliknande röken bildade konstiga figurer och allra flest vid nygrävda gravar. Vi fotade även ett mausoleum som var helt nersläckt, men på bilden ser det tydligt ut som det är tänt där inne och en gammal dam stirrar på oss med armarna i kors.

Vid det här laget fick jag nog och skyndade mig därifrån. Vi fotade en del på väg upp till regementet och utanför kyrkogården blev det inga konstigheter på bilderna. Dagen efter visade jag bilderna för killen vi lånat kameran av som sa att han ladrig fått något liknande på bilderna.

Detta betyder alltså att:

1. De fotonavi tog blev likadana som de han och hans flickvän tagit trots att de fotades med olika kameror vid olika tillfällen och där den ena kameran var digital och den andra inte.

2. Exakt det som hemsidan sa att vi skulle få se, såg vi också på fotona.

3. Fenomenet var begränsat till kyrkogården.

Jag tror egentligen inte det var spöken och jag har inte vågat mig ut på en kyrkogård igen för att undersöka om det var en märklig slump, något jag så småningom ska stålsätta mig för att göra.

Jag har tyvärr inte fotona och har ingen vidare kontakt med mina gamla lumparkompisar längre, men om jag får tag på dem ska jag posta dem här.

Jag vet att detta är rena uppsatsen och jag förstår om vissa inte kommer tro mig, men SNÄLLA, om någon varit med om något liknande eller vet varför detta hände just på kyrkogården skriv det här!

Tack på förhand!

Nicko
Citera
2008-04-14, 17:00
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
... Jag har tyvärr inte fotona och har ingen vidare kontakt med mina gamla lumparkompisar längre, men om jag får tag på dem ska jag posta dem här...

Du kan väl alltid maila och fråga, det är väl knappast så att du är osams med de? Jag och säkerligen många andra vill gärna se! Blev sugen på att prova själv också, btw...
Citera
2008-04-14, 17:03
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Du kan väl alltid maila och fråga, det är väl knappast så att du är osams med de? Jag och säkerligen många andra vill gärna se! Blev sugen på att prova själv också, btw...

Jag med!
Citera
2008-04-14, 17:25
Medlem
Tycker det är konstigt att det alltid är en kompis-farmors-bästa väns-kusins-katt och att foton och videofilmer alltid finns men man har inte kvar dom osv...
Om man nu fick bilder på spöken så vore ju det första man skulle göra vara att se till att man har bilderna.
Citera
2008-04-14, 17:35
Medlem
supermassives avatar
Kom på en sak nu som hände i fredags.

Jag som ofta är hos min kille hälsade på mamma, hennes sambo och min bror. Precis när jag kom skulle min bror iväg till en vän. Han har nästan precis fått körkort och skulle låna mammas bil för att kunna ta sig ut i skogen. Både mamma och jag hade en konstig magkänsla och nämnde flera gånger att det var något som kändes konstigt, verkligen olustigt.

Efter en halvtimma så kommer mina två mostrar för att gratta mamma och hennes sambo tillsammans. Mamma tyckte att paketen var så fina att hon började storgråta i köket. Strax därefter ringer telefonen och mamma går iväg. Efter bara några minuter kommer hon tillbaka och säger att min bror har krockat med bilen och att bilen är så förstörd att den måste skrotas.

Då blev jag riktigt rädd. Men som tur var så klarade sig min bror bra. Det enda han hade gjort var att köra för fort vid en kurva och kört av vägen och rakt in i en tall, som han körde sönder. Men bilen klarade sig som sagt inte däremot. Det blev skroten direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in