2007-12-29, 13:48
Medlem
riotninjas avatar
kan ju berätta en historia som en kompis berättade för mig för ett par år sedan. jag kommer inte ihåg så många detaljer så det lär gå rätt fort.

HUR SOM HAVER! min kompis farmor bodde i ett hus som förut varit ett värdshus med nedervåningen som festvåning. vid ett tillfälle var hon på övervåningen (vet inte om hon bara grejade runt där eller om hon skulle sova typ) och hörde människor på nedervåningen som pratade högt och glatt. hon gick ned och kollade vad som stod på, men våningen var tom och tyst. lite the haunting meets rose red/ghost ship på något sätt.

samma kvinna (min kompis farmor) hörde också en gång en häst utomhus som kom skrittande längs vägen. riddarstyle, väldigt gammaldags utstyrsel på soldaten(!) som satt på hästen. hon stod i alla fall och tittade på ekipaget, det var ju trots allt en underlig sak att se, då hon kände ekipaget passera genom hennes kropp, som blev alldeles kall, och sedan fortsätta.

hästhistoria:
K4 i umeå. en kväll/natt gick ett gäng personer förbi ett av ridhusen (södra vs norra, där södra ridhuset är helt fristående), och där inne hördes en frustande häst i arbete. de öppnade dörren och tittade in - nattsvart mörker och inte en själ där inne (no pun intended)
Citera
2007-12-29, 13:51
Medlem
riotninjas avatar
och en skitbra historia!

en vän till mig berättade om hennes pappa och kompisar som suttit vid tv:n och kollat på hockey eller fotboll eller något, i en stuga som de hyrt någonstans. plötsligt öppnas dörren, och en tjej går rakt in, ställer sig i mitten av rummet, och bleknar (upplöses i luften). visst, grabbarna drack öl, men vad ska man tro när alla ser exakt samma sak?
Citera
2007-12-29, 17:24
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Mm då får ens yngel fel på batteriet och tittar på när man spökfiskar, yay.

Förstår inte din kommentar...är du full, eller?
Citera
2008-01-01, 15:49
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Drömde en natt för ett par år sen att 4 nunnor stod nere vid stranden vid våran sjö. När jag sedan på dagen cyklade förbi samma ställe så var prästen där och badade

Min farfar hade en klocka som stod honom mycket nära, han hade fått den som barn av sin far. När han för ett par år sedan dog sparade farmor hans klocka på byrån.
Och en natt i somras drömde hon om farfar att han kom in i rummet.
Och på morgonen var farfars klocka spårlöst försvunnen och ingen vet än idag vart den tagit vägen
Citera
2008-01-09, 01:02
Medlem
zennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapt3n Rövskägg
Drömde en natt för ett par år sen att 4 nunnor stod nere vid stranden vid våran sjö. När jag sedan på dagen cyklade förbi samma ställe så var prästen där och badade

Min farfar hade en klocka som stod honom mycket nära, han hade fått den som barn av sin far. När han för ett par år sedan dog sparade farmor hans klocka på byrån.
Och en natt i somras drömde hon om farfar att han kom in i rummet.
Och på morgonen var farfars klocka spårlöst försvunnen och ingen vet än idag vart den tagit vägen

o.O

Häromdagen, drömde jag att jag och några polare skulle försöka hinna med nått tåg som just skulle åka i väg, så vi sprang som galningar. Fast...jag hamnade efter lite och på nått sjukt sätt, började jag springa i en cirkel för att sedan springa spikrakt och därefter kollidera med en husvägg. Efter det vaknade jag alldeles kallsvettig.

PS: Sprang med krökt rygg och fråga inte varför...
Citera
2008-01-09, 04:19
Medlem
Ryogas avatar
När jag var barn (kanske 6-8 år) hade jag ibland gemensamma drömmar med andra familjemedlemmar. Jag minns inte så många exempel nu längre, men det kunde vara drömmar som att sängen skulle falla ihop och på morgonen därefter hade någon i min familj lagt stöd under den för att de drömt samma sak. Har tyvärr inga läskiga eller konstigare exempel. Jag minns även att jag hade någon dröm som min lillasyster drömde identiskt flera år senare, när hon var i samma ålder som jag var då. Jag har aldrig trott på att man kan ha någon telepatisk kontakt med familjemedlemmar, men de gemensamma drömmarna har jag alltid funderat över.
Citera
2008-01-09, 07:31
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenne
Fast...jag hamnade efter lite och på nått sjukt sätt, började jag springa i en cirkel för att sedan springa spikrakt och därefter kollidera med en husvägg. Efter det vaknade jag alldeles kallsvettig.

PS: Sprang med krökt rygg och fråga inte varför...

Hahaha! Kan riktigt se det framför mig!
Citera
2008-01-09, 08:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riotninja
och en skitbra historia!

en vän till mig berättade om hennes pappa och kompisar som suttit vid tv:n och kollat på hockey eller fotboll eller något, i en stuga som de hyrt någonstans. plötsligt öppnas dörren, och en tjej går rakt in, ställer sig i mitten av rummet, och bleknar (upplöses i luften). visst, grabbarna drack öl, men vad ska man tro när alla ser exakt samma sak?

att samtliga grabbar tagit syra?
Citera
2008-01-11, 02:44
Medlem
nsbmras avatar
Hade precis flyttat in i min lägenhet så det var helt tom förutom en sån där ihopfällbar säng. När jag på kvällen skulle sova hörde jag ett ljud som tycktes komma under från sängen. Ljudet lät precis som om nån spydde på golvet. Helt skumt. Men det var inget där iaf.
Citera
2008-01-25, 21:00
Medlem
var kanske 12 år och var på halloween och jag låg hemma och kollade på nåt program om folk som hade lyckats filmat spöken, sen får jag en kudde på mej på nåt vänster i huvet, som om nån tappade den. Jag blev skiiit rädd och hoppade ur sängen och sprang ner för trappen på 1 sekund fifan vad hjärtat dunkade då.

Sen har det låtit som om nån gått i trappen när jag kollade på tv och var hemma själv blev lite rädd då oxo

Sen nån annangång kollade jag på tv och skulle gå och bre en macka, kollade på 3an på Lilla huset på prärien, sen när jag kommer tillbaka så är det bytt till Kanal 5 blev nästan brunt i byxan då också
Citera
2008-01-25, 21:44
Medlem
theOnaNinjas avatar
Själv har man inte varit med om något övernaturligt, som jag kan komma ihåg nu iaf men min mormor berättade en gång om när mina morbröder var små och var ute och cyklade med mormor.
De cyklade till en liten gammalstuga som hade tillhört någon gubbe som sades kunna trolla och greja, alltså inte som en illusionist utan riktig magi. Gubben var var iaf död sedan länge då på den tiden, 70-talet någon gång.

De gick in i stugan och morbröderna hittade en gammal käpp som, förmodligen, hade tillhört stugans gubbe. Morbröderna ville ta med käppen hem men mormor tyckte att de inte skulle ta något från stugan men morbröderna gjorde som de ville.
De cyklade hemåt med käppen och mer var det väl inte med det förrän på natten!
Mormor blev väckt flera gånger av att någon knackade på sovrumsfönstret, hon tittade ut varje gång men såg ingen och detta var under sommaren med midnattssol så ingen kunde gömma sig i mörkret.
Tidigt på morgonen cyklade mormor tillbaka med käppen till gubbens stuga och knackandet kom aldrig mer tillbaka.
Citera
2008-01-28, 01:04
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Jag lyssnade på nån platta och tittade på en film samtidigt. EXAKT samtidigt som sångaren sjunger ordet "Jesus" så läser jag Jesus på textraden för filmen... Det var lite läskigt, för det var verkligen på hundradelen samtidigt som jag läste det.
Givetvis var det bara en slump.

Hänt mig samma sak. Jag snackade i telefon... samtidigt som jag sa en grej, stod det samma sak på texten...(flera gånger)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in