2008-04-02, 16:56
Medlem
Feodalherrens avatar
Jag tror inte på några övernaturliga ting, men däremot har vi väll alla upplevt något som vi för stunden trott vare något övernaturligt men i själva verket är nog bara allt en inbillning och man kommer på sig själv att det finns naturliga förklaringar.
Citera
2008-04-03, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodalherren
Jag tror inte på några övernaturliga ting, men däremot har vi väll alla upplevt något som vi för stunden trott vare något övernaturligt men i själva verket är nog bara allt en inbillning och man kommer på sig själv att det finns naturliga förklaringar.
Exakt den inställningen hade jag oxå innan jag flyttade till ett hus som var "bebott" om man säger så. Jag har definitivt ändrat uppfattning.
Ska tillägga att jag är en såndär tråkig människa som måste vara överbevisad innan jag ger mig. Det blev jag kan jag tala om...
Citera
2008-04-03, 22:18
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster
Exakt den inställningen hade jag oxå innan jag flyttade till ett hus som var "bebott" om man säger så. Jag har definitivt ändrat uppfattning.
Ska tillägga att jag är en såndär tråkig människa som måste vara överbevisad innan jag ger mig. Det blev jag kan jag tala om...

Berätta mer!!
Citera
2008-04-05, 19:41
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Berätta mer!!

Citera
2008-04-06, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.monster

Håller med övriga, utveckla gärna!
Citera
2008-04-06, 01:02
Medlem
Wistens avatar
Tell Me More!!
Citera
2008-04-06, 15:49
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag har inte varit med om något särskilt övernaturligt. Förutom att ändå sedan jag har varit liten så kan jag ibland höra tydliga och djupa andetag.

Det värsta var när jag satt och tittade på tv en gång och dessa djupa andetag börjar. Dom var så tydliga så det kändes som att det satt någon brevid mig i soffan och tittade på tv tillsammans med mig.
Citera
2008-04-07, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark_ninja
Tydligen så ska det spöka utav bara fan på den gamla militärkyrkogården på Åland enligt en gammal polare som pluggar till arkeolog. Hon var där på klassresa och en av hennes klasspolare, jag vet jag vet "jagmöttelassie", kunde tydligen se hur mycket spöken som helst som irrade runt där, det ska enligt uppgift vara mycket värre nattetid. Många av dem går faktiskt fram till folk och skriker eftersom vi vanliga "blinda" inte kan höra dem.

Det ska tydligen vara en massa ryssar som begravts där och de flesta gravarna är dessutom på väg upp ur marken eftersom de grävts för grunda.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Känns lite för stereotypt men varför inte?

Jag såg att det var länge sedan du skrev detta, Dark Ninja, men jag hoppas att du ser det här. Vet du var den där militärkyrkogården ligger någonstans och hur den ser ut? Jag och en nära kompis var med om något speciellt på Åland för många år sedan, vi har aldrig pratat om det efteråt, men vi var båda helt nyktra och ingen av oss tror på andar och sådant.
Citera
2008-04-07, 11:26
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanoq
Jag såg att det var länge sedan du skrev detta, Dark Ninja, men jag hoppas att du ser det här. Vet du var den där militärkyrkogården ligger någonstans och hur den ser ut? Jag och en nära kompis var med om något speciellt på Åland för många år sedan, vi har aldrig pratat om det efteråt, men vi var båda helt nyktra och ingen av oss tror på andar och sådant.

Vad hände då? Har man sagt A får man säga B.
Citera
2008-04-07, 11:39
Medlem
draåthelvetes avatar
Bilen

Jag var på väg hem från fjällen och när jag hade kommit så att jag var ungefär 6 mil hemifrån så la strålkastarna på bilen av. Detta har hänt två gånger för mig, på samma ställe. Lär väl vara något magnetfält eller dylikt.
Citera
2008-04-07, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryx
Berätta mer!!
Cryx, Frankenstein och Jo0ker...jag startar en ny tråd så kan vi diskutera mitt fall där..
Citera
2008-04-07, 12:55
Medlem
lockbetets avatar
Eftersom jag gillar den här tråden så mycket så bidrar jag med en till historia.

1

Jag och min polare var hemma hos mig och kollade på tv ( var fan inget som var bra på tv den kvällen ) Iallafall så satte vi oss och ner, och drack julmust.Efter en stund så skriker min polare till och säger att jag ska kolla mot fönstret, vid fönstret så ser man ett ansikte ( jag bodde då på 7nde våningen ) Ett ansikte, dock ser man bara halva ansiktet altså från näsan och uppåt som stirrar på min polare.Han blir givetvis livrädd och stänger in sig i badrummet och jag får stå och banka på dörren och komma på förklarningar.Efter en stund så öppnar han dörren men stänger den lika fort och skriker att det är någon bakom mig, dock ser jag inget.Men den kvällen var riktigt ruggig, det bankade i väggarna o.s.v

2

Jag och samma polare skulle campa på sommaren för att grilla ( kan tilläggas att vi var ensamma i skogen, iallafall i en räckvind på 1km ).Efter att vi har slagit upp tältet så börjar vi med att göra eld och packar upp.Vid ca 11-12 snåret så funderar vi på att lägga oss.Jag går bort och pissar vid en gran och min polare pissar där med.När vi har pissat klart och går bak mot granen så hör vi någon som säger typ : ahah va? ( kommer inte riktigt ihåg ) Och vi kollar mot granen så kan man se ett ansikte mellan gran-grenarna.Vi tänker att det är någon som jävlas, så vi går runt granen ( varsitt håll ) men det är fan inte en jävel.Det blev inte mycket sömn den natten det var väldigt ljust den kvällen en riktigt skön sommar natt förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in