2025-01-13, 22:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Du inser påstår du? Du är alltså såpass inläst på olika vetenskapliga områden att du kan dra egna slutsatser som till och med slår experterna på fingrarna? Och beträffande dessa insikter, hur har du gjort för att utvärdera metodiken artikelförfattarna använt och resultaten de kommer fram till?

Du vet väl att etablerade teorier testas och gör förutsägelser som även dessa testas och att detta sker konstant? Vart hittar du artiklarna du läser dagligen och är det din egna personliga kritik eller har du någon som helst trovärdig person som delar dina uppfattningar?

Vad är det du inte förstår? Som jag skrivit innan så beror min övertygelse på egna observationer eller fakta grundad av bevisning med väldigt hög tröskel.

Jag intresserar mig för vetenskapen då mycket är applicerbart på mina teorier om existensen och universum, och därmed kan förklara en tolkning med vedertaget språk man kan diskutera fenomenen med andra om, men vetenskapen bevisar ingenting som sagt, inte för mig. Men gör den det för dig så grattis.
Citera
2025-01-13, 22:15
Bannlyst
en gång tittade jag upp emot himmelen, rakt in i solen.

gick och satte mig,och det kändes som om solen landat i magen på mig.

sen läste jag bibeln
Citera
2025-01-13, 22:18
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Kom till "getgudens" domäner en gång på en snetripp DMT, då var jag fan inte kaxig kan jag säga..

Phuu, vi har alla varit där bakom spiralerna, fraktalerna, färg vortexen ner till de smygande pysslingarnas värld.
Alla är lika förvånade varje gång.
Fridens kompis!
Citera
2025-01-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
OK. Du kan inte redogöra för vad du svamlar om.

Varför tramsar du som ett litet barn när jag har beskrivit vad vetenskaplig metod är, 2 gånger…

Här har du ännu en förklaring, mer detaljerad
https://www.forskning.se/fatta-forskning/vad-ar-forskning/hur-forskning-gar-till/
Citera
2025-01-13, 22:34
Medlem
askestatarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Meditation har praktiserats i över 3000 år, den moderna vetenskapen är så färsk som 500 år gammal, så du kan ju räkna ut vad som är mest relevanta sett till historien.

Alla är vi observatörer av en. individuell verklighet, ett mikroskop och vetenskapliga förklaringsmodeller är bara en förlängning av den passiva observationen i den fysiska världen baserat på subjektivt inlärd data.

För att uppleva den verkiiga metafysiska världen så måste man synkronisera med det nätverk som förbinds bortom vår sinnesuppfattning och slå sig fri från förväntningar via den subjektiva tolkningen, och det uppnås via ex meditation, och inte via formler på ett papper.

Den värld vetenskapen tolkar, är med andra ord bara en illusion.

Tänk när alla fattar att vi inte finns egentligen. Att allt bara är ett spel som ett medvetande,långt mer utvecklat än vårt roar sig med.Att vårt medvetande är fångat i ett dator program.Att även illusionen är en illusion.
Citera
2025-01-13, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av askestatarzan
Tänk när alla fattar att vi inte finns egentligen. Att allt bara är ett spel som ett medvetande,långt mer utvecklat än vårt roar sig med.Att vårt medvetande är fångat i ett dator program.Att även illusionen är en illusion.

En mix av simulering och Platons grotta alltså?
Citera
2025-01-13, 23:47
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Som jag skrivit innan så beror min övertygelse på egna observationer eller fakta grundad av bevisning med väldigt hög tröskel.

Jag intresserar mig för vetenskapen då mycket är applicerbart på mina teorier om existensen och universum, och därmed kan förklara en tolkning med vedertaget språk man kan diskutera fenomenen med andra om, men vetenskapen bevisar ingenting som sagt, inte för mig. Men gör den det för dig så grattis.

Som jag inte förstår? Jag frågade hur du kommit fram till det som du påstår? Vad är det för källor du läser och vad använder du för metodik för att avgöra att experterna har fel? Du tror väl inte att jag ska ta dig på ditt ord att du kan mer om de här ämnena än de som jobbat med det hela sina liv? Du måste så klart inte ge några svar, men annars väger dina argument inte särskilt tungt.
Citera
2025-01-14, 00:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Som jag inte förstår? Jag frågade hur du kommit fram till det som du påstår? Vad är det för källor du läser och vad använder du för metodik för att avgöra att experterna har fel? Du tror väl inte att jag ska ta dig på ditt ord att du kan mer om de här ämnena än de som jobbat med det hela sina liv? Du måste så klart inte ge några svar, men annars väger dina argument inte särskilt tungt.

Varför inte sätta problemet i perspektiv, är ex fenomenet att drömma kartlagt genom vetenskapliga bevis?
Citera
2025-01-14, 00:20
Medlem
Citat:
Varför inte sätta problemet i perspektiv, är ex fenomenet att drömma kartlagt genom vetenskapliga bevis?

Ja det kan ju vara antingen något som en hjärna producerar eller något helt annat. Frågan är varför du är övertygad om det senare? Och vad gör att du känner dig säker på att du verkligen besökt andra dimensioner osv. Och allt inte är rena fantasifoster skapade av hjärnan. Hur har du bevisat detta som du påstår dig ha gjort?
Citera
2025-01-14, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja det kan ju vara antingen något som en hjärna producerar eller något helt annat. Frågan är varför du är övertygad om det senare? Och vad gör att du känner dig säker på att du verkligen besökt andra dimensioner osv. Och allt inte är rena fantasifoster skapade av hjärnan. Hur har du bevisat detta som du påstår dig ha gjort?

Nu var ju inte frågan ställd till dig, men var har jag nämnt något om att paranormala fenomen och drömmar ska bevisas?
Senast redigerad av billigost 2025-01-14 kl. 00:27.
Citera
2025-01-14, 00:33
Medlem
Citat:
Nu var ju inte frågan ställd till dig, men var har jag nämnt något om att paranormala fenomen och drömmar ska bevisas?

Du skrev i ett inlägg ovan "Vad är det du inte förstår? Som jag skrivit innan så beror min övertygelse på egna observationer eller fakta grundad av bevisning med väldigt hög tröskel."
Citera
2025-01-14, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Du skrev i ett inlägg ovan "Vad är det du inte förstår? Som jag skrivit innan så beror min övertygelse på egna observationer eller fakta grundad av bevisning med väldigt hög tröskel."

Ja vi diskuterade vetenskap och dess bevisföring, du kanske ska läsa in dig på diskussionen innan du fumlar bland gissningar och missuppfattningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in