2025-01-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja vi diskuterade vetenskap och dess bevisföring, du kanske ska läsa in dig på diskussionen innan du fumlar bland gissningar och missuppfattningar?

Dom teorier du framfört är visserligen inte det minsta bevisade men okej. Du vill tydligen vara allmänt otrevlig så vi avslutar.
Citera
2025-01-14, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Dom teorier du framfört är visserligen inte det minsta bevisade men okej. Du vill tydligen vara allmänt otrevlig så vi avslutar.

Jag diskuterade inte mina teorier med honom överhuvudtaget, det jag och han diskuterade var vetenskapens bevis för dess upptäckter. Jag har aldrig påstått att mina teorier, hypoteser och upplevelser är bevisade mer än genom mina egna observationer och övertygelser.

Och det var ju du som inledde med att vara dryg och förvrängde det jag skrev så ja det finns väl ingen anledning att fortsätta diskutera.
Citera
2025-01-14, 01:23
Medlem
Citat:
Jag diskuterade inte mina teorier med honom överhuvudtaget, det jag och han diskuterade var vetenskapens bevis för dess upptäckter. Jag har aldrig påstått att mina teorier, hypoteser och upplevelser är bevisade mer än genom mina egna observationer och övertygelser.

Och det var ju du som inledde med att vara dryg och förvrängde det jag skrev så ja det finns väl ingen anledning att fortsätta diskutera.

Okej, ja felet kanske låg hos mig då som du säger. Men om jag frågar dig då om dina personliga upplevelser, vad gör dig övertygad om att det är parallella verkligheter?
Citera
2025-01-14, 01:41
Avslutad
Citat:
Okej, ja felet kanske låg hos mig då som du säger. Men om jag frågar dig då om dina personliga upplevelser, vad gör dig övertygad om att det är parallella verkligheter?

För att upplevelserna har innehållit händelser, platser och samtal i olika episoder av tidslinjen i olika parallella världar som jag omöjligen kunnat fantisera ihop, och som jag i efterhand kunnat verifiera sanningshalten i vid viss efterforskning.
Citera
2025-01-14, 01:43
Medlem
Citat:
För att upplevelserna har innehållit händelser, platser och samtal i olika episoder av tidslinjen i olika parallella världar som jag omöjligen kunnat fantisera ihop, och som jag i efterhand kunnat verifiera sanningshalten i vid viss efterforskning.

Sker detta under meditation?
Citera
2025-01-14, 01:50
Avslutad
Citat:
Sker detta under meditation?

Ja men det är inte den typen av meditation du sysslat med, utan det är en meditation som bygger på höga frekvenser av riktning av tankar och känslor men samtidigt frikoppla inre subjektiva sinnesuppfattningar.
Citera
2025-01-14, 01:53
Medlem
Citat:
Ja men det är inte den typen av meditation du sysslat med, utan det är en meditation som bygger på höga frekvenser av riktning av tankar och känslor men samtidigt frikoppla inre subjektiva sinnesuppfattningar.

Kan du ge ett exempel på hur det går till lite mer detaljerat?
Citera
2025-01-14, 02:00
Avslutad
Citat:
Kan du ge ett exempel på hur det går till lite mer detaljerat?

Det hade jag väl kunnat men med tanke på hur du skrivit tidigare så verkar du mest benägen om att motbevisa istället för att skapa förståelse?

Jag förmodar att du vet om att människokroppen fungerar som en antenn som är mottaglig för vågor och frekvenser?
Citera
2025-01-14, 02:24
Medlem
Citat:
Det hade jag väl kunnat men med tanke på hur du skrivit tidigare så verkar du mest benägen om att motbevisa istället för att skapa förståelse?

Jag förmodar att du vet om att människokroppen fungerar som en antenn som är mottaglig för vågor och frekvenser?

Nej jag är genuint intresserad av hur du får upplevelserna. Men du kan inte redogöra för det?
Citera
2025-01-14, 02:31
Avslutad
Citat:
Nej jag är genuint intresserad av hur du får upplevelserna. Men du kan inte redogöra för det?

Det är bättre du läser Grinberg, då får du en djupare förståelse för grunderna och processen.
Citera
2025-01-14, 05:02
Medlem
Citat:
Varför inte sätta problemet i perspektiv, är ex fenomenet att drömma kartlagt genom vetenskapliga bevis?

Man har forskat en hel del ang drömmar, ända sedan Freuds tid.
Om detta kan du läsa mer om i denna intressanta artikel
https://knowablemagazine.org/content/article/mind/2022/science-dreams

Oavsett om vetenskapen kan förklara drömmar helt och fullt, eller inte alls, så är det inget som på något vis skulle styrka att nåt paranormalt existerar.
Citera
2025-01-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Varför tramsar du som ett litet barn när jag har beskrivit vad vetenskaplig metod är, 2 gånger…

Här har du ännu en förklaring, mer detaljerad
https://www.forskning.se/fatta-forskning/vad-ar-forskning/hur-forskning-gar-till/
Nej du har inte kunnat bevisa att du förstår det.

Du är en tvättäkta scientist och din tro på vetenskapen är lika mycket en tro som de religiösas tro på Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in