2020-03-08, 18:57
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur vet du att det är skuggor från spöken?
Jag var ju inte där, så det är inte min sak att svara på det där. Jag såg ju bara att det var silhuetten av en mänsklig skepnad på film. Om det är bluff eller inte får andra avgöra.
Citera
2020-03-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Jag var ju inte där, så det är inte min sak att svara på det. Jag såg ju bara att det var silhuetten av en mänsklig skepnad på film. Om det är bluff eller inte får andra avgöra.
Jag tittar på fotboll på TV just nu. Tusentals åskådare. Varför händer det aldrig något uppenbart övernaturligt på liknande tillställningar?
Oftast hör man om dessa fenomen av en, eller fåtal, människor. Och ofta har det hänt i dunkel, så att säga. Och ofta är det väldigt vaga förklaringar och beskrivningar.
Citera
2020-03-08, 19:15
Medlem
Citat:
Eller så vill du helt enkelt inte öppna ditt sinne för att världen är större än vad du vill tro.
Eller så vill du helt enkelt inte öppna ditt sinne för att världen är enklare än vad du vill tro.

Ingenting blir någonsin sant bara för att man vill att det ska vara sant, det förstår du va?
Citera
2020-03-08, 22:24
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Jag tittar på fotboll på TV just nu. Tusentals åskådare. Varför händer det aldrig något uppenbart övernaturligt på liknande tillställningar?
Oftast hör man om dessa fenomen av en, eller fåtal, människor. Och ofta har det hänt i dunkel, så att säga. Och ofta är det väldigt vaga förklaringar och beskrivningar.
Det kan bero på att i högljudda folksamlingar försvinner små knappt märkbara saker i mängden. Dessutom tycks övernaturliga händelser inte ske var som helst och när som helst.
Citera
2020-03-08, 22:30
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Eller så vill du helt enkelt inte öppna ditt sinne för att världen är enklare än vad du vill tro.

Ingenting blir någonsin sant bara för att man vill att det ska vara sant, det förstår du va?
Du får ju vara skeptiker så mycket du vill, men en dag kan du kanske bli överraskad och övertygad om att du har haft fel så länge.
Citera
2020-03-08, 22:59
Medlem
Citat:
Det kan bero på att i högljudda folksamlingar försvinner små knappt märkbara saker i mängden. Dessutom tycks övernaturliga händelser inte ske var som helst och när som helst.
Nä, desto mer kameror och teknik, desto färre mirakel och övernaturliga händelser.
Citera
2020-03-08, 23:02
Medlem
Citat:
Du får ju vara skeptiker så mycket du vill, men en dag kan du kanske bli överraskad och övertygad om att du har haft fel så länge.
Ja, att vara skeptiker betyder inte att man inte är öppen. Det betyder bara att man har vissa krav innan man tror på påståenden.
Jag är öppen för gudar, tomtar, troll, aliens, spöken, o.s.v. Det är helt enkelt en fråga om bevis och belägg.
Citera
2020-03-08, 23:10
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Nä, desto mer kameror och teknik, desto färre mirakel och övernaturliga händelser.
Läget måste som sagt vara rätt. Det spökar ju nästan aldrig heller i nybyggda hus.
Citera
2020-03-08, 23:19
Medlem
Citat:
Läget måste som sagt vara rätt. Det spökar ju nästan aldrig heller i nybyggda hus.
Konstigt, tycker du inte?
Och jag tror inte på det där med att spöken hör ihop med vissa hus.
Citera
2020-03-09, 00:40
Medlem
Citat:
Jag vill att du svarar på min fråga. Förstår du att sannolikheten för att något finns inte ökar det minsta bara för att man vill att det ska finnas?
Citera
2020-03-09, 01:37
Medlem
Citat:
Spökjägare har ju visst använt sig av elektromagnetiska apparater och så. Vissa har också fångat röster eller skuggor av spöken. Men det är som sagt bara fejk enligt skeptikerna.

Precis. Jag nämnde i min kommentar att just det INTE är kompletta vetenskapliga experiment för att bevisa liv efter döden.

Är bara en tidsfråga innan alla dessa kommentarer tas bort då det inte bidrar till tråden.
Citera
2020-03-09, 01:53
Medlem
Citat:
Jodå i vårt ganska nybyggda hus spökade/spökar det. Sen fick vi veta att den är byggd på en gammal gravplats. Det var inget roligt hus, alltid en obehagskänsla . Konstiga oförklarliga saker hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in