Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-24, 01:28
  #3877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Vi fick besök av "maran" hos mina kusiner en sen natt. Vi säger maran när vi pratar om det hemma, fast ingen vet vad det faktiskt var, kan ha varit en utomjording eller nåt. Poängen är att det var något tungt som gick omkring på taket över vårt rum, den måste ha vägt som en vuxen person, minst. Eftersom vi bara var fega ungar så vågade vi förstås inte göra ett piss annat än ligga skräckslagna och lyssna. Vi bara väntade på att den skulle komma in genom fönstret som redan stod lite på glänt. Mardrömmen pågick i några minuter, men det kändes 10 gånger längre Sen blev det tyst som i graven, man hörde inte ens något som hoppade ner och landade på marken, men vi sov inte mer sen förstås. Som vi vet så var det enda gången, om inte kusinerna ljuger. Oförglömligt är det i alla fall. Kommer få fundera resten av min existens på vad det egentligen var

Uuwh, creepy. Där hade mitt hjärta löpt amok kan jag säga! Själv låg jag och skulle sova hos en kompis, fast hon var inte hemma just den natten. Hus på landet. Isolerat. Diverse småljud i form av värmepumpen osv.. Hon hade även nån slags grej i vissa eluttag som skulle avge ljud (som människor inte ska höra) som skulle skrämma bort råttor. Men något var fel på utrustningen så man hörde mysko tjutande ljud från dem trots att de för mänskliga öron ska vara ljudlösa. Anyway...
Ibland när jag låg på den tjocka, halvmetershöga luftmadrassen i queensize på hennes vardagsrumsgolv kunde jag höra vissa skrämmande ljud som jag inte var van vid, dvs ej värmepumpen el dylikt. Finns säkert en förklaring på ljuden, men när man ligger ensam & isolerad och har sett en helvetes massa skräckfilmer under sin livstid så är man inte stor i det läget.
Hörde plötsligt en jäkla smäll mitt i allt. Tänkte "screw this" och rullade in mig som en burrito i täcket och gjorde allt jag kunde för att tänka happy-thoughts istället 😜😋
Dagen efter visade det sig att smällen kom från badrummet där en liten hyllaktig sak i metall med sugproppar hade släppt från kakelväggen i duschen 😳 men sket ner mig när det hände mitt i natten innan jag hunnit somna och legat & läst om spökgrejs på nätet precis innan 😏
Citera
2017-07-24, 02:11
  #3878
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-eyed-moon
Där hade mitt hjärta löpt amok kan jag säga

Det gjorde det också. Slog så det nästan hoppade ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Dead-eyed-moon
sket ner mig när det hände mitt i natten innan jag hunnit somna och legat & läst om spökgrejs på nätet precis innan

Tror jag hade gråtit.
Citera
2017-07-26, 20:34
  #3879
Medlem
sfrges avatar
Detta hände någon gång hemma hos mina föräldrar. Dom hade kommit hem till huset efter att ha varit borta en sväng. Dom upptäcker ett missat samtal i deras fasta telefon.
Samtalet kommer från nummer 666.
Jag upprepar, numret på presentatören var 666.
Jag såg det själv med egna ögon. Jag testade att ringa upp numret. Självklart gick det ju inte eftersom ett sånt telefonnummer inte existerar.
Än idag ångrar jag att jag inte tänkte på att ta en bild på displayen. Jag trollar inte.
Detta är fortfarande en ända stor gåta.
Jag har en annan händelse som jag själv varit med om men den återkommer jag med.
Citera
2017-07-26, 22:18
  #3880
Medlem
GenesisPs avatar
Jag vet inte om detta räknas, men jag berättar det ändå. Läskigt var det i alla fall.

En kväll för många år sedan var jag hemma själv, och hade tråkigt och kände mig lite deppig. Jag bestämde mig för att söka upp ett roligt chattrum på internet och fördriva tiden på det sättet. Ett par år innan denna händelse brukade jag och en kompis chatta i så kallade IRC-chattrum, vi var där inne och larvade oss med killar från USA. Inget sexsnack, dock, från vår sida utan vi letade efter vanliga killar som ville chatta om vardagens tristess, typ dumma lärare och tjatiga föräldrar. Jag hade alltså inte varit inne i den sortens IRC-rum på flera år och skrivit med någon.

Jag letade upp ett lämpligt rum och valde ett vanligt namn, som Lisa. Genast blev jag överöst med chattrutor från killar och bara random valde en ur högen och började att skriva med den personen. Efter ca. 20 minuters chattande börjar personen jag chattar med säga namnen på hela min familj(!!!!!) och andra personliga saker. Jag frågade hur i helvete han visste den informationen. Då sade han att jag hade berättat det i ett tidigare IRC-samtal. Jag svarade att det hade jag inte alls, för jag hade inte varit här på väldigt länge. Jag stängde ner chatten och kände mig riktigt rädd. Det som personen visste om mig, mitt liv och min familj fanns inte i min dator att ta del av. T ex började han att prata om en släkting till mig som då hade varit död i minst 20 år.

I flera dagar efteråt kände jag mig övervakad och allmänt paranoid.

Jag har ingen aning, än i dag, hur han visste om allt, och visste det så snabbt in i vårt samtal.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-07-26 kl. 22:48.
Citera
2017-07-27, 23:44
  #3881
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Efter ca. 20 minuters chattande börjar personen jag chattar med säga namnen på hela min familj(!!!!!) och andra personliga saker. Jag frågade hur i helvete han visste den informationen. Då sade han att jag hade berättat det i ett tidigare IRC-samtal. Jag svarade att det hade jag inte alls, för jag hade inte varit här på väldigt länge. Jag stängde ner chatten och kände mig riktigt rädd.

Oh. Crap.
Sjukt obehagligt och disturbing. Gillar inte sånt där. Någon creepyhacker eller något. Massa info finns ju i regel på nätet om de flesta nuförtiden, men att han kopplade "Lisa" till dig ger ju definitivt en olustig känsla...
Citera
2017-07-27, 23:46
  #3882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Det gjorde det också. Slog så det nästan hoppade ut.



Tror jag hade gråtit.



Lite olustigt kändes det allt.. 😱
Citera
2017-07-28, 00:04
  #3883
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-eyed-moon
Lite olustigt kändes det allt

Du fick i alla fall en logisk förklaring på det till slut. Det kan du vara glad över. Min förbaskade takhistoria kommer nog aldrig få någon förklaring. Har funderat om det var någon sorts demon, dom har väl vingar i många av historierna och jag tror den har saken kunde flyga på något vis. Vet inte hur den kom upp där annars eller hur den kom av.
__________________
Senast redigerad av MoaLjung 2017-07-28 kl. 00:57.
Citera
2017-07-28, 02:10
  #3884
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Tidsresenär?

Detta hände för ca 25 år sedan och jag kan inte glömma detta.
Jag hade jobbat klart för dagen och satt på bussen hem.
Bussen stannar vid ett rödlyse och jag tittar ut genom bussfönstret på folket utanför.
Det är en gråmulen dag och det regnar. På trottoaren ser jag..
Det låter helt galet detta men jag ser mig själv gå där ute i regnet.
Eller så är det någon som är ruskigt lik mig. Och då menar jag verkligen ruskigt lik.
Hon har samma kroppsform, hårfärg, frisyr, gångstil, och profil.
Jag verkligen vrålstirrar på denna tjej jättelänge.
Sedan kommer jag på mig själv att sådär gör man inte, tänk om hon ser mig. Eller tänk om jag råkar se mig själv? Pinsamt.
Så jag tittade lite mer i smyg. Kunde inte sluta titta. När tjejen sedan gick över övergångsstället framför bussen såg jag lite mer av hennes ansikte och det var som att se sig själv. Det enda som jag inte kände igen var kläderna men hon var snarlikt klädd som mig. Jag har en lite speciell gångstil och hon gick precis likadant.

Det var så likt så det blev spöklikt.
Citera
2017-07-28, 02:25
  #3885
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tidsresenär?

Eller dubbelgångare/Bortadopterad tvilling.
Citera
2017-07-28, 02:36
  #3886
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tidsresenär?

Detta hände för ca 25 år sedan och jag kan inte glömma detta.
Jag hade jobbat klart för dagen och satt på bussen hem.
Bussen stannar vid ett rödlyse och jag tittar ut genom bussfönstret på folket utanför.
Det är en gråmulen dag och det regnar. På trottoaren ser jag..
Det låter helt galet detta men jag ser mig själv gå där ute i regnet.
Eller så är det någon som är ruskigt lik mig. Och då menar jag verkligen ruskigt lik.
Hon har samma kroppsform, hårfärg, frisyr, gångstil, och profil.
Jag verkligen vrålstirrar på denna tjej jättelänge.
Sedan kommer jag på mig själv att sådär gör man inte, tänk om hon ser mig. Eller tänk om jag råkar se mig själv? Pinsamt.
Så jag tittade lite mer i smyg. Kunde inte sluta titta. När tjejen sedan gick över övergångsstället framför bussen såg jag lite mer av hennes ansikte och det var som att se sig själv. Det enda som jag inte kände igen var kläderna men hon var snarlikt klädd som mig. Jag har en lite speciell gångstil och hon gick precis likadant.

Det var så likt så det blev spöklikt.

Spooky.

Men vet du, jag har under flera månader tänkt på handlingen i en skräckfilm (som inte finns, vad jag vet) innehållande en scen som utspelar sig precis så som du beskriver det - en person sitter på en buss och ser sig själv/en person som är extremt likt, gå på gatan utanför, och regndropparna rinner sakta på de stora bussfönsterna.

Och så läser jag ditt inlägg nu och ser min filmscen framför mig.
Haha.
Citera
2017-07-28, 02:41
  #3887
Medlem
Tarmstuvnings avatar
dubbelgångare helt klart att jag tydligen har. Bortadopterad tvilling har jag inte.
Jag har som sagt lite speciell gångstil och inte heller ett så alldagligt utseende så
det var creepy. Jag blev även så upprymd och konstig i kroppen. Hjärtat började slå jättefort.
Det var mycket nära jag hoppa av bussen bara för att gå fram till tjejen men jag vågade inte.

Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Eller dubbelgångare/Bortadopterad tvilling.
Citera
2017-07-28, 02:46
  #3888
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Det kan bli en bra skräckfilm

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Spooky.

Men vet du, jag har under flera månader tänkt på handlingen i en skräckfilm (som inte finns, vad jag vet) innehållande en scen som utspelar sig precis så som du beskriver det - en person sitter på en buss och ser sig själv/en person som är extremt likt, gå på gatan utanför, och regndropparna rinner sakta på de stora bussfönsterna.

Och så läser jag ditt inlägg nu och ser min filmscen framför mig.
Haha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback