2021-04-22, 12:58
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Efter att ha läst en hel del i denna tråd så är det tydligt att i den är fylld med en massa påståenden där man med fog kan anta att mycket är rena påhitten, alltså bara uppdiktat. En del kan säkert vara nåt som folk verkligen tycker sig ha upplevt, men vetenskapligt kan det förklaras ha flera andra mer sannolika orsaker som är välkända helt normala och inte alls nåt övernaturligt.

Det är vetenskapligt mycket välkänt att folk lätt misstolkar saker för nåt helt annat än vad det egentligen är, samt gör efterkonstruktioner, har konfirmationsbias, och ofta väljer de förklaringar de tror på även om det finns andra mer sannolika och helt normala.

En annan sak är att även om man påvisar brister i sådana återgivna upplevelser, och visar på helt normala fenomen som är mycket mer logiska och sannolika förklaringar, så vägrar de flesta att ta till sig det som om de inte vill veta av några andra förklaringar än den de redan bestämt sig för, om så helt utan bevis och endast på tron….
Försök du gärna försöka bortförklara de små jordbävningarna han kan skapa.

Det skulle jag gärna vilja se dig försöka.

Att skapa små jordbävningar med vilje har inget med någon "konfirmationsbias att göra," även om det, i ärlighetens namn, ibland kan resultera i lite "konfirmationsbajs" som för att sätta punkt för det hela liksom.
Jag antar att det är det du råkade göra, när du ville replikera experimentet ifråga.

Jag kan rekommendera ändalyktsenlig skyddsutrustning isf.
Annars kan det nog börja lukta lite illa, ska du nog se.

Men var inte orolig för det.
Ty det kan hända även den bäste.
Citera
2021-04-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Försök du gärna försöka bortförklara de små jordbävningarna han kan skapa.

Det skulle jag gärna vilja se dig försöka.

Att skapa små jordbävningar med vilje har inget med någon "konfirmationsbias att göra," även om det, i ärlighetens namn, ibland kan resultera i lite "konfirmationsbajs" som för att sätta punkt för det hela liksom.
Jag antar att det är det du råkade göra, när du ville replikera experimentet ifråga.

Jag kan rekommendera ändalyktsenlig skyddsutrustning isf.
Annars kan det nog börja lukta lite illa, ska du nog se.

Men var inte orolig för det.
Ty det kan hända även den bäste.

Du tycker inte det är mer prioriterat att faktiskt först kunna styrka att man kan skapa ”små jordbävningar” (och så förutsätter man ju att detta då ska kunna göras på nåt ”övernaturligt” sätt…) utan du tar bara för givet att han kan det, utan minsta bevis….? Du bara sväljer ett så extraordinärt påstående rakt av, och istället riktar dig mot mig och kräver att jag ska bevisa att han inte kan…?

Herre jösses, att man aldrig upphör att förvånas för din och andra stollars åsikter och påståenden i denna forumdel….
Citera
2021-04-22, 17:53
Medlem
TwoThousands avatar
När anlände till spökhuset hade redan värmt upp sjätte sinnet innan tillträdde slagfältet.
Kan skilja på den döde från ond och god kan skilja på ande väsen var dessa härstammar.

För endast då när den som sett spöket vandra runt i omgivningen berättar om det för andra människor.
Citera
2021-04-26, 17:47
Medlem
engammalfisks avatar
Världen har krympt. Allt är mindre.

tex
brukade bo i porten bredvid nu är det samma plalösning i den här lägenheten ändå är vardagsrummet hälften så stort.

arenor och fotbolls stadium är ibland pingis bord i princip

en av de största och första Ikea (kungens kurva) brukade vara en halvdag gå runt från början till slut nu får det plats typ 3 av varje möbel 2 sängar 3 hyllor osv för den har krympt. morpheus har fått fnatt.
Citera
2021-04-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Världen har krympt. Allt är mindre.

tex
brukade bo i porten bredvid nu är det samma plalösning i den här lägenheten ändå är vardagsrummet hälften så stort.

arenor och fotbolls stadium är ibland pingis bord i princip

en av de största och första Ikea (kungens kurva) brukade vara en halvdag gå runt från början till slut nu får det plats typ 3 av varje möbel 2 sängar 3 hyllor osv för den har krympt. morpheus har fått fnatt.
Låter som att du blivit fett tjock.
Citera
2021-04-26, 17:51
Medlem
engammalfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du tycker inte det är mer prioriterat att faktiskt först kunna styrka att man kan skapa ”små jordbävningar” (och så förutsätter man ju att detta då ska kunna göras på nåt ”övernaturligt” sätt…) utan du tar bara för givet att han kan det, utan minsta bevis….? Du bara sväljer ett så extraordinärt påstående rakt av, och istället riktar dig mot mig och kräver att jag ska bevisa att han inte kan…?

Herre jösses, att man aldrig upphör att förvånas för din och andra stollars åsikter och påståenden i denna forumdel….
https://www.imdb.com/title/tt0133093/?ref_=fn_al_tt_1 konceptet i de filmerna och massor med andra filmer t.ex vanilla sky, trettonde våningen osv, är osannolik i vilken bevisföring?
Citera
2021-04-26, 17:54
Medlem
Tycker så synd om er som tror på massa trams. När jag var liten uppfostrades barn till, "du behöver inte vara rädd när det är mörkt, det finns inga spöken!" Nu finns det folk som tror på spöken och gud vet vad! Vi blir inte smartare i det här landet.
Citera
2021-04-26, 18:33
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Tycker så synd om er som tror på massa trams. När jag var liten uppfostrades barn till, "du behöver inte vara rädd när det är mörkt, det finns inga spöken!" Nu finns det folk som tror på spöken och gud vet vad! Vi blir inte smartare i det här landet.
Folk har i alla tider trott på spöken. Förr trodde man också på troll, vättar och andra fenomen.
Senast redigerad av enfindam 2021-04-26 kl. 18:35.
Citera
2021-04-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Folk har i alla tider trott på spöken. Förr trodde man också på troll, vättar och andra fenomen.

Det var av en generation ifrån en äldre generation du DÅ hörde det. Sverige byggdes inte av infantila människor. Men nu är vi där!
Citera
2021-04-28, 15:04
Medlem
enfindams avatar
Jag har haft värre fenomen än spöken i mitt hem. Tack vare Guds hjälp och uthållighet börjar jag att se ljuset igen.
Citera
2021-04-28, 16:02
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag har haft värre fenomen än spöken i mitt hem. Tack vare Guds hjälp och uthållighet börjar jag att se ljuset igen.

Be bön för att se mirakel ske.
Finns ingenting starkare och kraftfullare resultat i denna värld än att bli bön besvarad.

Till och med konungen utav paranormala fenomen och ockult aktivitet ber bön.

Men berätta inte för någon annan staten har hemliga lönnmördare program för den som försöker förändra världen kommer att dö våldsamt som senaste helgonförklarade.
Senast redigerad av TwoThousand 2021-04-28 kl. 16:04.
Citera
2021-04-28, 18:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Be bön för att se mirakel ske.
Finns ingenting starkare och kraftfullare resultat i denna värld än att bli bön besvarad.

Till och med konungen utav paranormala fenomen och ockult aktivitet ber bön.

Men berätta inte för någon annan staten har hemliga lönnmördare program för den som försöker förändra världen kommer att dö våldsamt som senaste helgonförklarade.
Tro mig, jag har bett böner och blivit bönhörd. Guds kraft är mäktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in