2016-01-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
"Divine" tog över mig temporärt.

Man kände verkligen hur liten man är som människa. Speciellt när den "övertar" kontroll för få en att promenera andra vägen för att undvika faran.

higher-self som det skrivs om på Engelska.

Ursäkta...men vem/vad är Divine?
Senast redigerad av EnCrona 2016-01-01 kl. 20:08.
Citera
2016-01-01, 21:54
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCrona
Ursäkta...men vem/vad är Divine?
Läs vad högra jaget, änglar, osv så finner du svaret på "the divine".

På engelska kallas högra jaget , higher -self. De kan "överrida" din vilja och göra det de tycker är bäst för dig.
Citera
2016-01-01, 21:58
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
När jag precis kommit hem till min svägerskan förra hus och skulle hälsa på så var familjens 10-åriga son hemma ensam.
När jag kommit in hörde jag någon som gick med tunga, snabba steg ovanför mig på övervåningen.
Jag tänkte att mamman var hemma och höll stressat på att städa eller nåt, med tanke på hur stegen lät.
-Är mamma där uppe? Frågade jag sonen.
-Nej, jag är själv hemma, svarade han.
-Men vem är det som går omkring där uppe då?
Han kollade upp på mig och såg lite förskräckt ut, så jag sa till honom att jag bara skojade för att inte skrämma honom.

När vi åkte hem så sa min sambo till mig att hon pratat med sin syster kvällen innan och hon har då sagt att det spökar i huset.

Det var inte särskilt läskigt, men ändå oförklarligt.
Min pappa bodde när han var ung på en bondgård med sin familj och där spökade det rejält.
Det hände något varje dag under fem års tid.
Allt ifrån barnskrik under golvet till ljudet av krossat porslin på 50kg från ett vitrinskåp som välte mitt i natten och allt porslin stod mycket prydligt uppställt på golvet framför vitrinskåpet.

Det är lika skrämmande som intressant att höra pappa, farbröder, farmor och farfar berätta om saker som hände där.

Intressant. Är det där något som går att bota med sage eller healing i huset? Det måste fan kännas konstigt i kroppen.
Citera
2016-01-01, 22:34
Medlem
Citat:
Läs vad högra jaget, änglar, osv så finner du svaret på "the divine".

På engelska kallas högra jaget , higher -self. De kan "överrida" din vilja och göra det de tycker är bäst för dig.

Hade hoppats på ett lite mera precist svar.Det du lämnar låter som tillräckligt mycket trams för att jag ska lägga ner nån energi på att forska om det.
Citera
2016-01-02, 12:24
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCrona
Hade hoppats på ett lite mera precist svar.Det du lämnar låter som tillräckligt mycket trams för att jag ska lägga ner nån energi på att forska om det.
Citat:
Who is the Higher Self?

Your higher self is you. You in the ether. Your higher self is the real you, your total soul consciousness. The you that is living here on Earth is just a projection of the consciousness of your higher self.

Your higher self is the more complete you, the one that isn’t being frustrated by the veil that draws down upon us when we incarnate that causes us to forget where we came from.

The higher self is the one in possession of your spiritual contract, the plan you made for yourself before you incarnated. He or she has your instruction manual and your life plan in his/her hot little hands. Want to speak to him/her? Yeah, I thought you might.

Källa http://www.erinpavlina.com/blog/2006/11/how-to-meet-your-higher-self/

Mycket enkelt förklarad.

Sen har du Guardian angels, dessa kan överta dig temporärt ifall du finner dig i fara. Till exempel du plötsligt byter din promenadväg hemåt till en annan. Sådana exempel kallas på Engelska "divine intervention".

Hoppas det hjälper.
Senast redigerad av Mercinho 2016-01-02 kl. 13:16.
Citera
2016-02-06, 22:38
Medlem
spknoises avatar
I huset som jag växte upp dels i var byggt i mitten på 1800-talet men blev nyrenoverat när vi bodde där. Iaf varje kväll lät precis som någon kastade grejer nedför trappan som gick upp till vinden. Både katterna och hundarna undvek vinden mer än gärna och kunde stirra länge uppför trappan.

Några år efter vi flyttade ut så flyttade en av mina gamla klasskamrater in med hennes man och dotter. Redan efter en vecka fick ett meddelande om jag hade upplevt oljud, precis som någon kastade möbler omkring sig.
Senast redigerad av spknoise 2016-02-06 kl. 22:55.
Citera
2016-02-08, 05:43
Medlem
J-Artur-Ks avatar
Citat:
Källa http://www.erinpavlina.com/blog/2006/11/how-to-meet-your-higher-self/

Mycket enkelt förklarad.

Sen har du Guardian angels, dessa kan överta dig temporärt ifall du finner dig i fara. Till exempel du plötsligt byter din promenadväg hemåt till en annan. Sådana exempel kallas på Engelska "divine intervention".

Hoppas det hjälper.

Guardian angel är ju skydds ängel. Förstår vad du menar med överta temporärt tror jag. Men är fel att säga så. Dom kan inte överta temporärt.

Som ex om något håller på hända kan dom ex dra oss med kraft bakåt så vi inte är med om något som kanske skulle ha kunnat döda oss. Men det är möjligen 2 sekunder vi prata om som ex där . Är inte att dom kan få oss att göra något vi inte vill göra mot våran vilja o så. Så överta temporärt blir ju lite fel att säga i min uppfattning .
Citera
2016-02-08, 14:20
Medlem
I somras en natt bestämde sej jag och min pojkvän för att gå till kyrkogården med min systemkamera för att ta några bilder och se om nåt fastnade på bilderna. Vädret var lagom blåsigt men varmt. Jag knäppte av några foton med blixt och fångade vad jag tror är orber på dom. Det regnade inte den natten, så det kan inte ha varit vatten som reflekterades i ljuset.
För dom som inte vet vad orber är, så kan jag förklara det. Det är små lysande bollar av vad man tror är andlig energi som finns på foton.

En annan gång då vi gick hem från busshållplatsen hörde vi båda konstiga, stötiga andetag nära oss i kanske fem sekunder. Jag vände mej mot min pojkvän och frågade "Varför andas du så konstigt?". Han svarade att det inte var han, men att han också hörde det. Han trodde det var något i hans ryggsäck som lät, men jag förstår inte varför den skulle göra det. När detta hände gick vi på en väg nedanför kyrkogården.
Citera
2016-02-09, 02:06
Medlem
Muppish89s avatar
Jag har aldrig sett något förutom i sömnparalys. Men jag känner av energier lätt. Vet att min morfar och farmor kommer och hälsar på ibland. Har dock hört fotsteg och dörrar öppnas och någon som pratar här ibland. Jag vet att det finns en andra sida. Jag önskar ibland att man var mer mottaglig och kunde se sina kära på andra sidan.
Citera
2016-02-09, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppish89
Jag har aldrig sett något förutom i sömnparalys. Men jag känner av energier lätt. Vet att min morfar och farmor kommer och hälsar på ibland. Har dock hört fotsteg och dörrar öppnas och någon som pratar här ibland. Jag vet att det finns en andra sida. Jag önskar ibland att man var mer mottaglig och kunde se sina kära på andra sidan.
Hur blev du det? Hur gör du?
Citera
2016-02-09, 19:16
Bannlyst
En paranormal grej är ju sveriges "riksdag".
Citera
2016-02-10, 19:58
Medlem
budadis avatar
Inatt så hade jag och en brud sett film. Gick och lade oss strax före 01, låg och snacka etc samt titta på klipp på Youtube i sängen. Ganska exakt kl 3 hörs det musik, det blir högre så jag slår av klippet vi kikar på på Youtube (titta på telefon). Då hörs det att det kommer från hennes vardagsrum.

Jag frågade om hon låst dörren samt om barnen visste hur man slog igång musiken via datorn, nej. Vi hade ganska puls.

Gick ut i den kolsvarta lägenheten med henne bakom lysandes med telefon. Datorn stod på och spelade musik.

Gick igenom lägenheten med ganska hög puls, barnen sov. Hitta inget. Dörren var däremot olåst och det lyste i trapphuset (kodlås och rörelsedetektor till belysning)

Det var mkt blött ute så hade någon varit in borde det varit spår. Det var helvete creepy kan jag tala om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in