Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 16:13
  #3865
Medlem
korvmagnuss avatar
väldigt mycket deja vu, ibland två-tre gånger samtidigt.
En gång ramlade en lampa ner från ett bord trots att den satt hur stadigt som helst. jag satt ensam i andra änden av rummet.
Kan ha sett ett spöke några gånger. första var när det bara var jag och sonen hemma i samma rum. såg en tydlig gestalt gå förbi. Trodde vi hade inbrott så gick åt samma håll som jag hade sett gestalten gå. det var helt tomt, dörren var fortfarande låst och fönstrena hela och stängda.

andra gången satt jag med några polare i vardagsrummet när jag såg en suddig människa stå i dörröppningen. det var ingen jag kände igen och han försvann efter en sekund. och det var ingen av mina polare eftersom alla satt i vardagsrummet och "spöket" eller vad det nu var, han var i korridoren utanför
Citera
2017-04-06, 17:08
  #3866
Medlem
xotzs avatar
Jag är en gubbe som upplevt en del märkligheter under mina drygt 60 år...
Jag bor i en helt normal, svensk trerummare som inte direkt är känd för ockulta händelser.
Likväl hände följande någon gång i slutet på 1990-talet:
Jag skulle jobba nattskift och låg och dåsade i soffan i vardagsrummet timmen innan jag skulle till jobbet.
Jag blundade och försökte få lite sömn. Plötsligt fick jag en störande känsla av att "någon" tittade på mig och slog opp ögonen.
Jag har ett lågt glasbord bredvid soffan, bordet har en benställning av kromat stål.
Just när jag slog opp ögonen såg jag en mycket liten och smal "arm" som hastigt drogs undan från benställningen och försvann under soffan jag låg på ! Jag talar om en arm ugnefär lika tjock som ett mansfinger, jag tyckte mig se en hand också...Armen var knotig och ljust orange.
Jag blev mer häpen än rädd, det föll mig inte in att kika in under soffan just då. Blev inte ens rädd i mitt halvdåsiga tillstånd.

Naturligtvis avfärdade jag det hela som en dröm,..Om det inte varit för en händelse någon dag senare.
Jag var inbjuden till en kamrats föräldrar på fika.
Helt omotiverat börjar kompisens moder att beskriva något som hon sett en kväll någon dag tidigare:
"katten var så konstig och när jag tittade så såg jag en liten gubbe som hoppade ned från byrån"
Jag tappade nästan kaffekoppen när jag insåg att tanten "sett" den "lilla gubben" samma kväll som jag sett "armen".
Jag försökte pumpa tanten på hur "gubben" sett ut lite mer i detalj, men hon tystades snabbt ned av sina anhöriga som ansåg att hon bara yrade (ansågs lite senil) sen ville hon inte prata mer om den saken.

Vad var detta ? En kort invasion av små utomjordingar ?
Jag ångrar att jag inte kollade benställningen under glasbordet, normalt ganska dammig - kanske fanns där små handavtryck i dammet...
Citera
2017-04-10, 11:52
  #3867
Medlem
Jag har på senaste tiden börjat prata i sömnen, både mamma och min kille har hört de. Oftast är de bara tyst mummel som inte går att tyda. Men en natt har jag också väckt mig själv när jag pratat tydligt. Jag har även tagit upp min telefon och sökt på personer på Facebook som jag drömt om. Alltså i sömnen drömt om att kolla upp någon men sedan vaknat och haft mobilen i handen. De har varit lite jobbigt men inget jag blivit rädd av.
Däremot berättade min kille en sak som skrämde mig rejält och gjorde att jag knappt kunde sova inatt. Han hade vaknat av att jag pratat högt och tydligt. Han trodde då att jag va vaken och pratade med någon och då satt sig upp i sängen och när han kollat på mig och sett något som han beskriver som ett ansikte ovanför sängen där jag har mitt huvud. Han hade försökt väckt mig och jag hade svarat ja och han hade kramat mig hårt av rädsla och tillslut somnat om. Jag minns Ingenting av den natten.
Vad har hänt? jag blir jätte rädd. Han va väldigt säker att han varit vaken och sett dehär. Men va tror ni? Jag hoppas att han bara drömt eller sett i syne men han va så säker vad han sett o de får mig att rysa.
Citera
2017-04-17, 23:41
  #3868
Medlem
Centralstimulantias avatar
Vidrigaste jag varit med om var när jag var hemma själv som typ 10 åring och sent på kvällen. Satte på en skiva med lite mysig julmusik för att jag var så rädd. Jobbiga va att skivan fakkade ur och spolades fram och tillbaks av sig själv flera gånger. Sket nästan på mig av panik
Citera
2017-04-18, 05:34
  #3869
Medlem
Jag är extremt skeptisk, men sett och känt både det ena och det andra över åren som jag inte kan förklara. (Varning mycket text)
Intresserad i vad ni har för teorier ni som kan mycket om sånt här.

Jag kan tillägga att jag inte vet rent vetenskapligt att det beror på just paranormala saker, men det är svårt att inte kasta det i den lådan. Jag jobbat själv inom vetenskap och har ganska svårt för det där med spökerier och så, speciellt Xbox Kinect spöktracking och sånt. Med det vill jag dela lite händelser i mitt liv som jag inte har en aning om hur jag ska förklara. Vet att det finns många duktiga och kunniga här som kanske har lite teorier! Nåväl...

Nu för att förklara lite händelser:

Det absolut värsta som har hänt mig: Som ung låg jag i sängen i min systers rum. Jag sov som vanligt och hade skoldag. Jag kände sedan någon som petade på min arm. Det kändes som ett pekfinger. Jag trodde det var min mamma som skulle väcka mig till skolan. När jag inte "vaknade" hände det igen och igen med ökad intensitet. Det blev liksom elektriskt, som om att jag fick en stöt varje gång det hände. Hoppade till av sista "stöten"(var ganska hårt) och slår upp mina ögon. Jag ser till vänster om mig en full genomskinlig gestalt som rör sig från vänster till höger och försvinner. Den hade ett ansikte, med vad jag vill beskriva som ett leende av "skadeglädje". Den hade sina armar över sitt egna huvud. Den var så jävla läskig/äcklig/allt på samma gång. Det "knakade" i lister, eluttag och allt i rummet högt och upprepande hela natten. Drog täcket över huvudet och har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Det var ren terror. Klockan var kanske 3:30 eller något sådant. Vet inte vad det är/var, men bilden av den och elektriska känslan jag fick kommer jag aldrig glömma.

Också ung, men flera år senare. Vår gulliga katt hade gått bort som vi hade räddat från gatan tidigare. Han hade ett litet halsband som vi hade i en skål i hallen. En dag tog jag halsbandet och snurrade på det lekfullt. Min syster kom efter några minuter och blev galen när hon såg det. Hon skrek åt mig att lägga tillbaka den och jag skrattade och tyckte det var kul. Hon grinade. Mamma kom. Mycket känslor i luften. Plötsligt känner jag rena klor (?), hårt som satan på min högra arm, längs hela armen. Då var det min tur att grina. Var så jävla chockad. Det gjorde ont som satan, men det syntes inget direkt. Efter några minuter fick jag röda märken längs hela armen, synligt. Raka rivmärken. Jag försökte förklara för min mamma men hon trodde inte alls på mig. (Inte ens idag som vuxen man). Jag visade märkerna för henne och det har hon erkänt att det såg hon, men hon tror att det var jag som orsakade dem för att försöka ta mig ur situationen. Jag var så vettskrämd efter det där att jag gick skålen som halsbandet låg i och bad om förlåtelse. Visste inte vad jag skulle göra. Det var hemskt. Var väldigt förvirrad. Sett halsbandet nu i vuxen ålder hos mamma men inte vågat röra det. Känns så jävla obehagligt att veta att jag blivit "riven" hårt som fan i vaket tillstånd.

Lite mer mildare grejer: I senare år alltså i vuxen ålder bara för ett år sedan ungefär har jag sett "orbs" i mammas hus med mina egna ögon. Vi talar nattetid, mörkt i huset, jag var på väg till köket. Skjuter ut ett ljusklot rakt ut från köket, förbi mig över en byrå, och svänger rakt in på toan. Jag blev mest ställd. Vad fan var det där? Gick in på toa men såg inget. Helt sjukt. Helt mörkt så den syntes väldigt bra och det var inget i ögonvrån. Hände rakt framför mig.

Jag gillar även att drömma, "s.k" Lucid dreaming. Det är spännande. En gång kände jag mig väldigt hängnig och konstig dock när jag försökte mig på det. Det kändes inte riktigt som att jag sov. Kändes som om att jag svävade ur sängen och "hängde" lite övanför golvet vid mitt fönster. Fick en extremt stark känsla av rädsla/panik att det var någon till höger om mig. En närvaro av något slag. Vågade inte titta alls, det kändes som att jag var rädd att visa för "den" att jag visste att "den" var där. Låter urlöjligt nu när jag skriver det, men jag gör det med handen på hjärtat. Jag tittade till slut (vände hela kroppen) men såg inget alls. Vad fan hände? Kände mig helt slut/seg/hängig. Seg andning och hela köret.

Man som skeptiker börjar faktiskt fundera på saker och ting hur moderna spöktvserier pratar om elektricitet när andar/whatever vidrör en samt ljusorbs och så vidare när jag sett/känt sådant själv. Det var inte föränns många år senare när dessa saker kom på tv och jag insåg att jag kan relatera till det som de pratar om även om man inte riktigt vet vad som sker.

Jag vet inte om det är paranormala händelser som har hänt mig, men jag vet vad jag känt och vad jag sett. Det är allt jag kan dela med mig nu.

Jag kan tillägga att allt har hänt mig i mammas hus.

Samtliga fall är "ouppklarade" saker som jag gärna vill ha svar på.
Vad är det som har hänt mig under livets gång, enligt er paranormalt kunniga. Finns det varelser som håller på sådär? Kan min syster har dragit åt sig något sen barndomen då hon höll på med "spöklekar" eller vad är det som sker?

Till sist vill jag säga att jag haft många konstiga händelser när jag utövat Lucid dreaming, men det kommer från mitt egna huvud. Jag är väldigt "medveten" när jag sover. Finns det i teorin varelser som gärna involverar sig själva i sånt drömmande? Finns möjligheten att jag kommunicerar med något annat än mitt undermedvetna ibland?

Nej nu ska jag sova. Blir jobbet om några timmar.
Citera
2017-04-18, 05:45
  #3870
Medlem
SnilleFixs avatar
En grej som jag hatar, är när man upplever saker som man exakt har varit med om förut bakåt i tiden, som känns precis lika dant. Jag brukar fråga personen som har varit med i just den tiden, fråga om dom tycker dom har varit med om samma grej, men såklart varje gång säger dom NEJ.

Jag tycker det är extra jobbigt för det händer flera gånger på ett helt år, än när jag var yngre.
__________________
Senast redigerad av SnilleFix 2017-04-18 kl. 05:48.
Citera
2017-04-18, 07:12
  #3871
Medlem
olasvenssons avatar
Min mormor hade dött.

Några år senare efter hennes död skulle jag gå från huset till förrådet. På väg till förrådet tittar jag mot parkeringen (en parkeringplats på cirka 30 bilar), där i en bil sitter min mormor och hon tittar på mig och ler. Jag blir så klart rädd och går snabbt in i förrådet och blir kvar där en stund för att återhämta mig efter chocken.

Jag lämnar förrådet cirka 10 minuter senare och går tillbaka in i huset igen. Tittar försiktigt ut genom ett fönster och ser att bilen med mormor är borta.

Jag upplevde verkligen att det var mormor som satt i passagerarsätet längst fram. Dom andra tre i bilen såg jag bara i ögonvrån och jag uppfattade dem som män, männen tittade rakt fram och inte mot mig. Det var bara mormor som tittade mot mig.
Citera
2017-04-21, 02:22
  #3872
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Min mormor hade dött.

Några år senare efter hennes död skulle jag gå från huset till förrådet. På väg till förrådet tittar jag mot parkeringen (en parkeringplats på cirka 30 bilar), där i en bil sitter min mormor och hon tittar på mig och ler. Jag blir så klart rädd och går snabbt in i förrådet och blir kvar där en stund för att återhämta mig efter chocken.

Jag lämnar förrådet cirka 10 minuter senare och går tillbaka in i huset igen. Tittar försiktigt ut genom ett fönster och ser att bilen med mormor är borta.

Jag upplevde verkligen att det var mormor som satt i passagerarsätet längst fram. Dom andra tre i bilen såg jag bara i ögonvrån och jag uppfattade dem som män, männen tittade rakt fram och inte mot mig. Det var bara mormor som tittade mot mig.

Var säkert någon kärring som var lik din mormor.
Citera
2017-04-24, 23:08
  #3873
Medlem
Just skrivit en tråd med namnet "Mannen med det gula ansiktet" här på FB under denna kategori. Det är nog nr.1 av mina upplevelser... Beskriver skeendet rätt väl. Kika & svara om det intresserar er!
Citera
2017-07-22, 03:52
  #3874
Medlem
Ingen annan som har något otäckt att skriva om? Bevakar denna tråd som en rabiat hök 😉 älskar att ligga och läsa om creepy things på kvällarna innan jag ska somna och framkalla mardrömmar som följd. 👌 seså, spill.... 👅
Citera
2017-07-22, 04:14
  #3875
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-eyed-moon
spill

Vi fick besök av "maran" hos mina kusiner en sen natt. Vi säger maran när vi pratar om det hemma, fast ingen vet vad det faktiskt var, kan ha varit en utomjording eller nåt. Poängen är att det var något tungt som gick omkring på taket över vårt rum, den måste ha vägt som en vuxen person, minst. Eftersom vi bara var fega ungar så vågade vi förstås inte göra ett piss annat än ligga skräckslagna och lyssna. Vi bara väntade på att den skulle komma in genom fönstret som redan stod lite på glänt. Mardrömmen pågick i några minuter, men det kändes 10 gånger längre Sen blev det tyst som i graven, man hörde inte ens något som hoppade ner och landade på marken, men vi sov inte mer sen förstås. Som vi vet så var det enda gången, om inte kusinerna ljuger. Oförglömligt är det i alla fall. Kommer få fundera resten av min existens på vad det egentligen var
Citera
2017-07-23, 19:41
  #3876
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmagnus
väldigt mycket deja vu, ibland två-tre gånger samtidigt.
En gång ramlade en lampa ner från ett bord trots att den satt hur stadigt som helst. jag satt ensam i andra änden av rummet.
Kan ha sett ett spöke några gånger. första var när det bara var jag och sonen hemma i samma rum. såg en tydlig gestalt gå förbi. Trodde vi hade inbrott så gick åt samma håll som jag hade sett gestalten gå. det var helt tomt, dörren var fortfarande låst och fönstrena hela och stängda.

andra gången satt jag med några polare i vardagsrummet när jag såg en suddig människa stå i dörröppningen. det var ingen jag kände igen och han försvann efter en sekund. och det var ingen av mina polare eftersom alla satt i vardagsrummet och "spöket" eller vad det nu var, han var i korridoren utanför

Spill, du hörde sanningen är uppskattad bland människosläktet!
Som sist ut att vara på riktig, har ett stort antal visningar på dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback