2011-10-23, 10:17
Medlem
nosferatuzens avatar
Jag har läst alla era historier och helt ärligt så är jag glad över att inte behöva ha upplevt något så läskigt själv.

Till skeptikerna i denna grymma tråd, Jag förstår er jag är precis lika rolig själv men snälla håll er borta från denna tråd då den inte tillför något spännande alls som dessa historierna folk berättar för mig.

Så var snälla och var skeptiska i en annan tråd
Tack för era svar.

FORTSÄTT SKRIV NER ERA UPPLEVELSER!!!
Senast redigerad av nosferatuzen 2011-10-23 kl. 10:22.
Citera
2011-10-23, 10:19
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Var säkert bara barnen som drev med dig. Vem har inte busat runt sen när någon kommer låtsas sover man fort. Hur vanligt är det att två små barn snarkar? Det luktar troll och WT.

Mannen! Jag tror inte barn i den åldern (på just den tiden på dygnet) driver med sin morbror på det sättet.. Dessutom är dom inte så snabba som när ljudet började igen så fort ja släppt dörrhandtaget.
Men annars så förstår jag att du kan tro det
Citera
2011-10-23, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Mannen! Jag tror inte barn i den åldern (på just den tiden på dygnet) driver med sin morbror på det sättet.. Dessutom är dom inte så snabba som när ljudet började igen så fort ja släppt dörrhandtaget.
Men annars så förstår jag att du kan tro det

Jaadu, skulle vara kul att råka ut för något liknande själv.. man läser ju så mycket och hör så mycket konstiga saker. Trodde du på paranormala fenomen innan du upplevde det?
Citera
2011-10-23, 10:41
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Jag har läst alla era historier och helt ärligt så är jag glad över att inte behöva ha upplevt något så läskigt själv.

Till skeptikerna i denna grymma tråd, Jag förstår er jag är precis lika rolig själv men snälla håll er borta från denna tråd då den inte tillför något spännande alls som dessa historierna folk berättar för mig.

Tack för era svar.

Kan dra till med en till liten...

För många år sedan när jag bodde hemma hos mina föräldrar fortfarande, så hade jag nedervåningen helt för mig själv. (Syskonen hade flyttat ut)
Så en natt när jag satt vid datorn, så hörde jag att det spolades i badrummet på nedervåningen. (Mitt sovrum var vägg-i-vägg med badrummet)

Då mina föräldrar inte av någon anledning alls skulle ha behov av det badrummet, blev jag såklart lite småskakis. Tänkte inte mer på det utan gick och lade mig.

Dagen efter frågade jag bara lite löst, varför någon av mina päron hade använt badrummet där nere, och fick svaret "Varför skulle vi gå på badrummet där nere för?"..
Summan av det hela är att ingen var i badrummet under hela natten, och jag är fortfarande 110% säker på att jag inte hört fel, eftersom det blir som ett speciellt ljud i några minuter efter spolning.

Sann historia nr 2: Kanske inte speciellt läskig egentligen, men var obehagligt då!

En annan gång i samma hus, var jag ensam hemma och skulle iväg. Jag stod i hallen och gjorde mig redo för färd, då jag hör steg i trappan. Inte 1 steg, inte 2 steg.. Utan mer som att någon går upp/ner för trappan...
Det resulterade i att jag fick panik och sprang ut utan att stänga dörren.. Riktigt läskigt när jag sen var tvungen att gå tillbaka för att låsa!
Senast redigerad av Spreztozc 2011-10-23 kl. 10:43.
Citera
2011-10-23, 10:57
Bannlyst
Citat:

Tack för era svar.

Men snälla, du ville väl ändå veta vad det var du råkade utför? Så alla som skriver i tråden måste tro på paranormala fenomen som inte finns? Tror det kan vara nyttigt för er dagdrömmare att få lite perspektiv från verkligheten.
Citera
2011-10-23, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBoi
Jag gillar trådar likt denna, men jag är även en riktig skeptiker som vet att det finns naturliga förklaringar till allting som verkar hur onaturligt som helst. Även då jag vet att det finns förklaringar till allt detta så drar jag mig ändå till ämnen som har med paranormala fenomen att göra för det är spännande och lite rysligt att läsa om dem. Har aldrig upplevt något själv som jag har antagit varit paranormalt och jag anser att det är fysiskt omöjligt att leva efter döden. Varför tror människor på saker som har med det paranormala att göra?

Bengan! Jag är precis som dig, det finns förklaringar till ALLT, kommer det en vetenskapligstudie som kan understryka att livet efter döden finns så visst, men innan det, nej.
I vilket fall, för 3-4 år sedan var jag med om en paranormal upplevelse. Som sagt, jag har ALDRIG trott på det förut, men när jag är i denna situation blir jag så FÖRBANNAT rädd:
Vi satt kl halv 3 på natten och spelade monopol, när jag i ögonvrån ser något som rör sig i hallen, så jag vänder dit huvudet och ser en äldre dam, röra sig mot en stängd dörr, sen försvann hon. Jag frös till is, tog tag i polaren brevid mig och bara satt och stirrade. När jag lugnat mig förklarade jag allt, då sa han att hans mormor gått bort och att även han har sett henne..

Såhär i efterhand är jag återigen skeptisk till vad jag såg, både för att jag endast såg detta i 2-3 sek och tvivlar därför på mina egna sinnen, det måste varit en synvilla helt enkelt.
Dessutom var den upplevelsen ganska jobbig, så även av rädsla tror jag inte på paranormala fenomen.
Citera
2011-10-23, 11:23
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Bengan! Jag är precis som dig, det finns förklaringar till ALLT, kommer det en vetenskapligstudie som kan understryka att livet efter döden finns så visst, men innan det, nej.
I vilket fall, för 3-4 år sedan var jag med om en paranormal upplevelse. Som sagt, jag har ALDRIG trott på det förut, men när jag är i denna situation blir jag så FÖRBANNAT rädd:
Vi satt kl halv 3 på natten och spelade monopol, när jag i ögonvrån ser något som rör sig i hallen, så jag vänder dit huvudet och ser en äldre dam, röra sig mot en stängd dörr, sen försvann hon. Jag frös till is, tog tag i polaren brevid mig och bara satt och stirrade. När jag lugnat mig förklarade jag allt, då sa han att hans mormor gått bort och att även han har sett henne..

Såhär i efterhand är jag återigen skeptisk till vad jag såg, både för att jag endast såg detta i 2-3 sek och tvivlar därför på mina egna sinnen, det måste varit en synvilla helt enkelt.
Dessutom var den upplevelsen ganska jobbig, så även av rädsla tror jag inte på paranormala fenomen.

Det där lät riktigt vidrigt för att vara ärligt.. Jag tror inte heller riktigt på paranormala fenomen, dels pga rädsla som du nämnde.

Din historia fick mig att komma att tänka på en ganska rolig sak. Min äldre kusin sade sig för många år sedan ha sett ett dvärgspöke i köket.. Dock tror hon extremt mycket på paranormala fenomen, och är stensäker på sin sak.
Citera
2011-10-23, 11:33
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Men snälla, du ville väl ändå veta vad det var du råkade utför? Så alla som skriver i tråden måste tro på paranormala fenomen som inte finns? Tror det kan vara nyttigt för er dagdrömmare att få lite perspektiv från verkligheten.

Jo, måste förklara mig då. Givetvis kan folk skriva vad dom tror att det kunde ha varit. Men att kalla mig troll eller tro att jag trolla, det funkar inte för mig och då kan man lika gärna låta bli i att skriva något.

Jag har (som du frågade innan) alltid gillar skräck, som många andra och alltid gillat som barn att skrämma upp mig. Gjort anden i glaset osv.
Dock aldrig till en överdrift.
Senast redigerad av nosferatuzen 2011-10-23 kl. 11:36.
Citera
2011-10-23, 11:39
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spreztozc
Kan dra till med en till liten...

För många år sedan när jag bodde hemma hos mina föräldrar fortfarande, så hade jag nedervåningen helt för mig själv. (Syskonen hade flyttat ut)
Så en natt när jag satt vid datorn, så hörde jag att det spolades i badrummet på nedervåningen. (Mitt sovrum var vägg-i-vägg med badrummet)

Då mina föräldrar inte av någon anledning alls skulle ha behov av det badrummet, blev jag såklart lite småskakis. Tänkte inte mer på det utan gick och lade mig.

Dagen efter frågade jag bara lite löst, varför någon av mina päron hade använt badrummet där nere, och fick svaret "Varför skulle vi gå på badrummet där nere för?"..
Summan av det hela är att ingen var i badrummet under hela natten, och jag är fortfarande 110% säker på att jag inte hört fel, eftersom det blir som ett speciellt ljud i några minuter efter spolning.

Sann historia nr 2: Kanske inte speciellt läskig egentligen, men var obehagligt då!

En annan gång i samma hus, var jag ensam hemma och skulle iväg. Jag stod i hallen och gjorde mig redo för färd, då jag hör steg i trappan. Inte 1 steg, inte 2 steg.. Utan mer som att någon går upp/ner för trappan...
Det resulterade i att jag fick panik och sprang ut utan att stänga dörren.. Riktigt läskigt när jag sen var tvungen att gå tillbaka för att låsa!

Den första historian du gav, kunde det inte varit rören som låtit i väggen? (Nu kommer skeptikern fram i mig) ;D

Den andra du skrev.. Låter som ett hus jag skulle flyttat ifrån! Fan vägrar bo i ett hemsökt hus/lägenhet!
Citera
2011-10-23, 11:41
Medlem
Varför förknippas alltid andar med skräck, rädsla? Kan det vara därför många inte vet vad det är? Hur många har blivit skadad av en ande?
Citera
2011-10-23, 11:48
Medlem
nosferatuzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Varför förknippas alltid andar med skräck, rädsla? Kan det vara därför många inte vet vad det är? Hur många har blivit skadad av en ande?

Intressant fråga!
Jag tror att vi är rädda för det vi inte känner till, alltså det vi inte vet vad det är är vi rädda för.
För vi vet inte hur vi ska hantera det? Det finns nog många anledningar.
Det finns vålnader eller rättare sagt demoner som utfört en massa elaka handlingar mot oss dödliga, en person i denna tråden skrev att han blev slagen av en, i ansiktet.
Har även sett flera intressanta dokumentärer om dessa demoner och hur frukansvärt elaka dom är.

Låter kanske töntigt i en skeptikers öra men jag lovar, det är väldigt intressant.
Citera
2011-10-23, 11:48
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Den första historian du gav, kunde det inte varit rören som låtit i väggen? (Nu kommer skeptikern fram i mig) ;D

Den andra du skrev.. Låter som ett hus jag skulle flyttat ifrån! Fan vägrar bo i ett hemsökt hus/lägenhet!

Visst kan det ha varit det, men dock aldrig hört rören låta på liknande sätt förut. Men inte helt omöjligt

Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa

Bra fråga faktiskt.. Man kanske ska försöka bli polare med anden istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in