2009-07-23, 23:04
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tish
Fast som jag skrev i inlägget så var pärmen från året då jag var 6 år, och jag ursäktade att jag skrivit 3-4 år i inlägget innan.
Jag tycker att du verkar vara dålig på att läsa.
Med "Tänkte just säga" åsyftade jag din rättelse.
Citera
2009-07-24, 06:37
Medlem
DiviCs avatar
Jag vet inte riktigt om det räknas, det beror väl lite på vad man tror på .. Kan ha vart synvillor och annat..

Men jag minns för vad kan det ha varit 5-6 år sen? så kommer jag ihåg att jag låg och läste i sängen som vanligt innan jag skulle sova. Och så la jag ifrån mig boken och titta ut genom fönstret.. Himlen var klar och stjärnorna var framme.. Plötsligt började en stjärna växa som att den rörde sig mot mig tills den vart 6-7 cm stor på himlen. Sen så försvann den efter ett mycket starkt sken..

Minns även tydligt från när jag var liten så hade vi ett lekrum med hyllor fullt med leksaker och grejer. Plötsligt när jag var ensam hemma så lät det som att ALLT rasade.. Tänk er när man har en stor låda med lego och häller ut det på golvet.. Precis det lätet kom.. Så jag sprang genast dit för att se vad som hade hänt, men allt var i sin ordning.. Inte en enda sak som låg på golvet och rummet var städat..

Sen så har jag ävet kollat på min digitala klocka som jag har vid sängen och så har den bytt nr.. (klart den byter nr ) men inte från 14:55 till typ 11:11 .. Men det kan ju ha varit ett elektroniskt fel i klockan bara.. Men, men.. Man tror vad man tror
Citera
2009-07-24, 10:46
Medlem
Tishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Med "Tänkte just säga" åsyftade jag din rättelse.
Då är det är lugnt då.
Citera
2009-07-25, 03:14
Bannlyst
Jag var hemma en dag ensam! Var runt 13-14 år gammal..

Vaknade av att föräldrarna hade dragit ut och jag slängde mig framför datorn! Gick sådär 1-2 timmar innan en kompis ringde och ville att jag skulle komma över! Samtidigt som jag drog mot hallen så märkte jag att TVn i vardagsrummet var på men jag var helt säker på att den var avstängd när jag hade vaknat up och kollat om nån var hemma! Jag tänkte skitsamma och drog till morsans skåp i hennes sovrum och snodde lite cigg! Medans jag stog där så kom en vind pust och välte ett par rosor som hade ställts up på bordet i sovrummet. (Alla fönster och balkonger var stängda) Samtidigt flög en bild på min farfar ner från vägen och landade breve rosorna! Jag tänkte struntsamma så gav jag mig av mot hallen. Samtidigt som jag skulle sätta på mig skorna så startade TVn på hög volume. Jag blev jätte rädd och gav mig av..

2 dagar senare dog min farfar i en hjärt-attack!
Citera
2009-07-28, 13:31
Medlem
Skyishs avatar
händer ofta konstiga/övernaturliga saker för mig

En gång satt jag här vid FB och hörde morsan skratta ett högt skratt från vardagsrummet, jag drar dit och kollar vad hon skrattar åt. Kommer dit och ser att ingen är där. Tvn var på men på låg volym ..kom på att hon var ute och handlade. Jag bara stod där kanske 5 sekunder sen drog jag in på rummet igen, stängde dörren och gick ej ut
Citera
2009-08-01, 01:11
Medlem
ChaosNinjaJomoss avatar
Jag var med om något fruktansvärt irriterande i början av våren förra året. Satt vid min dator i rummet när det helt plötsligt smäller till bakom mig och rummet slocknar. Tänkte snabbt "Gick strömmen? ", men icke ty datorn var fortfarande igång. "Dog glödlampan?" var nästa tanke så jag reste mig och gick bort och tände lyset som mycket riktigt tändes. "Vad i helv.... " var min tanke vid den här tidpunkten. Började nu fundera på vad som orsakat smällen. Hittade ingen orsak. Inget som trillat ner eller så.

Jag säger inte att det var spöken, jag säger bara att det var irriterande! Var ju tvungen att resa på mig och tända lyset
Citera
2009-08-01, 22:02
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiviC
Sen så har jag ävet kollat på min digitala klocka som jag har vid sängen och så har den bytt nr.. (klart den byter nr ) men inte från 14:55 till typ 11:11 .. Men det kan ju ha varit ett elektroniskt fel i klockan bara.. Men, men.. Man tror vad man tror

Jag har också varit med om att tiden har "gått bakåt". Jag tror att klockan var ungefär sju på kvällen när jag slumrade till. När jag vaknade igen så var klockan fem på eftermiddagen ungefär.
Citera
2009-08-01, 23:15
Medlem
timvims avatar
Hände något jävligt läskigt alldeles nyss... Står vid handfatet och borstar händerna när jag hör ett tydligt pruttljud från toaletten bakom mig. "Vafan?" tänker jag, men det är inget där. Strax därefter börjar det lukta fis i rummet.

Efteråt, när jag böjer mig ner i handfatet för att tvätta ansiktet kännder jag hur någon stryker mig genom håret i bakhuvudet. Blev skiträdd, och nu sitter jag här, otvättad i ansiktet och vågar inte gå tillbaka till badrummet. Är vanligtvis inte lättskrämd.

Den här upplevelsen kan bero på att jag är extremt trött, (Har sovit 8 timmar inatt, men dessförinnan hade jag varit vaken 40 timmar i sträck), så kan vara nån form av inbillning på grund av det.
Citera
2009-08-05, 23:45
Medlem
frankensteins avatar
Jag tror absolut inte på spöken och sådant gojs men förra veckan var jag med om något sinnesjukt.

Jag och min tjej hade hyrt ett gammalt torp ute i skogen, där var otroligt mysigt och pittoreskt. Hur som haver så fanns det en liten vind i torpet, det var f.ö. en riktigt trappa som ledde upp till den smutsiga vinden.
De första nätterna hände inte ett smack där men den tredje(?) natten vaknade jag av att jag hörde ett raspande ljud på vinden. - Jävla möss, tänkte jag, och somnade om. Dagen efter var det inget mer med det och vi gick och lade oss att sova. På natten vaknar jag av att det rumsteras rum som fan uppe på vinden, och nu är jag klarvaken. Fullkomligt sinnesjukt var det! Jag trodde först att det var någon fågel som tagit sig in på vinden men så mycket liv hade ingen fågel kunnat föra. Eftersom min syster hävdar att hon har haft besök av andar och att man kan få dem att sluta om man säger ifrån testade jag detta och skrek sluta varpå det blev helt tyst på vinden. De andra nätterna var det hur lugnt som helst. Och ja, jag är sugen på att åka dit nästa sommar!

Antingen var det ett spöke eller så var det bara ett gäng bärplockare från Baltikum. Jag tror förresten fortfarande inte på spöken men skevt var det.
Citera
2009-08-06, 13:54
Medlem
Hände en grymt mysko grej för ett tag sen.

Jag har såna där spruckna hälar med mycket torr hud på, det kan både vara smärtsamt och ganska fult och jag skäms ganska mycket för det.

Eftersom jag skäms brukar jag gå ut i skogen till ett övergivet gammalt torp, gömma mig på vinden och fila hälarna.

I alla fall, nu senast när jag som bäst satt och filade på mina bepansrade hälar, så hörde jag en kvinnoröst inifrån huset som skrek "sluta!". Jag blev oerhört skraj och smet därifrån.
Citera
2009-08-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ

Jag har såna där spruckna hälar med mycket torr hud på, det kan både vara smärtsamt och ganska fult och jag skäms ganska mycket för det.

Eftersom jag skäms brukar jag gå ut i skogen till ett övergivet gammalt torp, gömma mig på vinden och fila hälarna.

I alla fall, nu senast när jag som bäst satt och filade på mina bepansrade hälar, så hörde jag en kvinnoröst inifrån huset som skrek "sluta!". Jag blev oerhört skraj och smet därifrån.
Hahahaha.
Citera
2009-08-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ

hahahaha!!! Tack för att du gav mig ett gott skratt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in