Jag har upplevt en mängd saker genom hela uppväxten. CD-skivor som flugit in i väggen av sig själv, fått täcket avslitet från mig när jag legat i sängen, hört röster, sett skuggor etc. Det är riktigt obehagligt, men efter ett tag blir man nästan van. Idag hoppar jag kanske till om det händer något, men så länge jag inte känner någonting som
fysiskt rör vid mig blir jag inte allt för uppskärrad. Det mesta kan säkert förklaras.
Det senaste som hände, för ett par veckor sedan, var dock ganska obehagligt. Det var helt nedsläckt i lägenheten och min sambo låg i sängen och var rätt snorig, så jag klev upp för att gå och hämta papper till honom. När jag kliver ut från toaletten (då ser man direkt in i sovrummet) så såg jag hur min sambo liksom klev in bakom dörren in till sovrummet, ungefär som om han tänkte skrämma mig. Så när jag går in dit så tittar jag direkt in bakom dörren och sträcker fram papperet... Men där stod han inte. Jag blev jätteförvirrad. Då rör sig min sambo i sängen (han såg ju hur jag stod där som ett fån och kollade bakom dörren) och då inser jag att det inte alls var min sambo jag såg.
Jag såg ju egentligen inte vem som gick in bakom dörren, bara en bar överkropp och en arm, men jag antog ju att det var min sambo. Just då skrattade jag åt hela händelsen, men det var faktiskt rätt obehagligt i efterhand. Speciellt i samband med alla ljud som låter här hela tiden och toalettdörren som har stängt sig av sig själv och sovrumsdörren som öppnat sig själv.