2011-10-22, 22:09
Medlem
eenoks avatar
Jag har upplevt en del saker kan jag erkänna, allt från diverse ljud till skumma saker som hänt,
allt det vanliga,

nån som går runt i huset, tv apparaten slår igång, glas flyger ner från fönsterbrädan, katter som glor runt i rummet, nån sätter sig vid sängkanten, m,m

men det märkligaste hände för nån vecka sen, då jag vakna mitt i natten
och min sänglampa som är lokaliserad till fotändan av min säng lös i kanske två sekunder för att sedan slockna hastigt när jag sätter mig upp, och grejen är den att den lös inte fullt utan glödde starkare mer änn svagt så att säga, och samtidigt när jag la mig ner för att sova igen då det koppla vad jag mer såg var att det stod nånting lutad över lampan också.

som sagt så har det spökats för mig förut men det här var första gången jag sett vad som spökat,
och det var en man tror jag som stod lutad över lampan och man kunde urskilja ansiktet mest för det lixom lös upp av ljuset som kom från lampan, och han stod med öppen mun och stirra rakt ovanför lampan som om han titta ut genom fönstret det stod vid, bara det att jag har långa svarta gardiner för fönstret på natten,

jag blev inte rädd då, men nu när jag tänker lite på det så undrar jag lite,
vad är det för en typ och varför gör den så med lampan? kanske behöver energi?
Citera
2011-10-22, 23:13
Medlem
NollottAs avatar
Råttor i väggarna!
Citera
2011-10-22, 23:31
Medlem
dekanmis avatar
Jag har upplevt en mängd saker genom hela uppväxten. CD-skivor som flugit in i väggen av sig själv, fått täcket avslitet från mig när jag legat i sängen, hört röster, sett skuggor etc. Det är riktigt obehagligt, men efter ett tag blir man nästan van. Idag hoppar jag kanske till om det händer något, men så länge jag inte känner någonting som fysiskt rör vid mig blir jag inte allt för uppskärrad. Det mesta kan säkert förklaras.

Det senaste som hände, för ett par veckor sedan, var dock ganska obehagligt. Det var helt nedsläckt i lägenheten och min sambo låg i sängen och var rätt snorig, så jag klev upp för att gå och hämta papper till honom. När jag kliver ut från toaletten (då ser man direkt in i sovrummet) så såg jag hur min sambo liksom klev in bakom dörren in till sovrummet, ungefär som om han tänkte skrämma mig. Så när jag går in dit så tittar jag direkt in bakom dörren och sträcker fram papperet... Men där stod han inte. Jag blev jätteförvirrad. Då rör sig min sambo i sängen (han såg ju hur jag stod där som ett fån och kollade bakom dörren) och då inser jag att det inte alls var min sambo jag såg.

Jag såg ju egentligen inte vem som gick in bakom dörren, bara en bar överkropp och en arm, men jag antog ju att det var min sambo. Just då skrattade jag åt hela händelsen, men det var faktiskt rätt obehagligt i efterhand. Speciellt i samband med alla ljud som låter här hela tiden och toalettdörren som har stängt sig av sig själv och sovrumsdörren som öppnat sig själv.
Citera
2011-10-23, 01:31
Medlem
Skitonds avatar
Har inte upplevt något påtagligt paranomalt själv någon gång men har några släktingar som påstår sig kunna sa/höra döda.

Jag är påläst när det kommer till människokroppen har en stor förståelse hur hjärnan fungerar. Man hör och ser oerhört mycket utav det man vill höra och se. Men sedan är ju hjärnan den delen av kroppen man vet absolut minst av och att dessa saker händer på natten beror ju oftast på brist på stimulans.

Med tanke på alla mekaniska, batteridrivna leksaker som finns idag så var det antagligen någon sådan du hörde den natten.

Men jag brukar ofta prata med det jag inte kan uppfatta omkring mig, för att vara på den säkra sidan!
Citera
2011-10-23, 02:57
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag tror man inbillar sig massor & ljuden har ngn naturlig förklaring plus att hur många gånger läser man

-4 åring mördad av spöken.
-Ung kvinna våldtagen av tre spöken.
-Man rånad & misshandlad av spöken.
-Äldre par brutalt mördade av spöken.
-Spöken vann dansbandsfinalen.
?????
Så mao sluta oroa er för ngt som är harmlöst om det existerade.
Citera
2011-10-23, 03:11
Medlem
ringrostigs avatar
Påtal om detta så drog min headset sladd iväg lite för 25 min sen jag tittade på den och det såg ut som någon ville rycka iväg sladden. Ligger i sängen med så det var ju omöjligt att jag själv skulle rört den med händerna

Plus att det brukar hända lite mysko grejor hos mig
Citera
2011-10-23, 03:17
Medlem
Are-ons avatar
Ibland drar min pappa ut kontakten till TV. När jag då tar upp fjärrkontrollen och trycker på "on knappen" så händer ju inget, såklart. Dock hör jag alltid ljudet av hur det klickar till i TVn. Hjärnan har en tendens att fylla i saker för att göra dem logiskt. Te.x om man håller i en skiva som är lite lite ovalformad kommer ögonen tro att den är rund, för det mesta vi ser är runt(trafikskyltar, muggar, tallrikar). Så din hjärna fyller säkert i saker av en anledning, eller iaf: hjärnan kan spela rejäla spratt med en.
Citera
2011-10-23, 04:33
Medlem
Lyalls avatar
Även som skeptiker har faktiskt en sak hänt mig som jag aldrig har kunnat förklara.
Det var en morgon för ett par år sen innan jag skulle till skolan och även morsan var hemma och skulle iväg till jobbet. Vi var i varsitt rum i lägenheten när jag hör ett nynnande och logiskt nog antar jag att det är min mamma som går och nynnar(Vilket hon aldrig gör annars).
Efter en stund frågar mamma mig om det är jag som nynnar, jag svarade såklart nej och förklarar att jag trodde att det var hon (trodde att hon drev mig vid det här laget). Men när vi pratar så hör vi fortfarande att någon nynnar, men vi kunde verkligen inte lokalisera vart det kom ifrån. (Detta var tidig vår så alla fönster var stängda).
Vi gick runt i lägenheten men vilket rum vi än var i så kändes det som ljudet hela tiden flyttades runt i lägenheten och det lät verkligen som det var inne i lägenheten för vi öppnade ett par fönster och försökte höra om det kom utifrån, men vi uppfattade som att det inte gjorde det.

Vi bor längst upp i huset och huset är inte alls lyhört så även alla logiska förklaringar jag försökt att få på det har jag aldrig kommit på något. Har aldrig hänt något efter det heller så, vem vet.
Citera
2011-10-23, 09:13
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Okej. Detta var några år sen och jag har försökt tränga bort detta minnet.

Detta tillfälle hände under sommaren 2005 då jag jobbade på liseberg och bodde hos min syster som under den tiden hade (har) två barn i 6-12 års ålder.
Jag kom hem ungefär kl 23.00 och min syster samt hennes två barn hade gått och lagt sig.

Barnen har ett eget rum med en jävla massa leksaker liggandes överallt samt i stora lådor.
Jag sov i storarummet.. Hursomhelst, en timma efter att jag kommit hem så hör jag rätt avlägset ett konstant "krasch" som att nån står och trycker ner alla barnens leksaker i lådan med sina händer.
Det låter: krasch...krasch...krasch..o.s.v.

Så jag reser mig snabbt som fan upp ur soffan och tar mig snabbt mot barnen och öppnar dörren för att titta ifall det är något som hänt (fick en orolig känsla då ljudet dök upp) men barnen låg och sov djupt och snarkandes i sängarna. Ljudet la dessutom av 2-3meter innan jag nått dörren.
Så fort jag stängt dörren och släppt dörrhandtaget, då börjar det låta igen. Fast högre och jag backar långsamt tillbaka och går till stora rummet.

Jag var rädd som fan och trodde helt seriöst aldrig att jag skulle överleva natten då jag fått uppleva nått så fruktansvärt spökligt och tydligt, i vardagliga livet så hör man bara folk säga att dom tyckte sig se nått en natt men det jag var med om var löjligt uppenbart. Får rysningar hela tiden när jag skriver detta.
Jag vill intala mig att det kunde ha varit råttor eller djur i väggarna men det går inte för jag vet vad jag hörde bakom den dörren....

Vet inte om man får posta historier såhär. Men jag har ändå en fråga och det är ifall någon av er har någon slags liknande upplevelse? Har ni sett något övernaturligt när ni undersökt ljud av nått slag?

Mvh.

Det där lät inte alls trevligt!

I min nuvarande lägenhet (2a), så har jag garderob i sovrummet och städskåp i hallen. Det har hänt obeskrivligt många gånger att man hör en duns, inifrån antingen garderoben/städskåpet, ofta beroende på vart Jag är. Har även hört steg, och konstiga ljud, som jag inte riktigt kan beskriva ifrån mitt sovrum.

Provade i vintras att använda iPhone appen 'Sleeptalk', eller vad den nu heter.. Den registrerar Allt ljud under tiden den är igång, så om du t.ex. pratar i sömnen kan du få reda på dagen efter vad du sagt.
Det obehagliga med den var att jag både kunde höra mina snarkningar och som att någon andas genom en gasmask (Det ljudet).

Som någon tidigare sa, så håller jag med om att man vänjer sig faktiskt.. Nu blir jag knappt rädd alls längre, snarare irriterad..
Citera
2011-10-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosferatuzen
Okej. Detta var några år sen och jag har försökt tränga bort detta minnet.

Detta tillfälle hände under sommaren 2005 då jag jobbade på liseberg och bodde hos min syster som under den tiden hade (har) två barn i 6-12 års ålder.
Jag kom hem ungefär kl 23.00 och min syster samt hennes två barn hade gått och lagt sig.

Barnen har ett eget rum med en jävla massa leksaker liggandes överallt samt i stora lådor.
Jag sov i storarummet.. Hursomhelst, en timma efter att jag kommit hem så hör jag rätt avlägset ett konstant "krasch" som att nån står och trycker ner alla barnens leksaker i lådan med sina händer.
Det låter: krasch...krasch...krasch..o.s.v.

Så jag reser mig snabbt som fan upp ur soffan och tar mig snabbt mot barnen och öppnar dörren för att titta ifall det är något som hänt (fick en orolig känsla då ljudet dök upp) men barnen låg och sov djupt och snarkandes i sängarna. Ljudet la dessutom av 2-3meter innan jag nått dörren.
Så fort jag stängt dörren och släppt dörrhandtaget, då börjar det låta igen. Fast högre och jag backar långsamt tillbaka och går till stora rummet.

Jag var rädd som fan och trodde helt seriöst aldrig att jag skulle överleva natten då jag fått uppleva nått så fruktansvärt spökligt och tydligt, i vardagliga livet så hör man bara folk säga att dom tyckte sig se nått en natt men det jag var med om var löjligt uppenbart. Får rysningar hela tiden när jag skriver detta.
Jag vill intala mig att det kunde ha varit råttor eller djur i väggarna men det går inte för jag vet vad jag hörde bakom den dörren....

Vet inte om man får posta historier såhär. Men jag har ändå en fråga och det är ifall någon av er har någon slags liknande upplevelse? Har ni sett något övernaturligt när ni undersökt ljud av nått slag?

Mvh.

Dricker ni möjligtvis en del läsk? Ett sådant typ av ljud kan exempelvis uppstå om man ställer tomma läskflaskor någonstans och det blir en snabb förändring i temperaturen. Exempelvis om man öppnar ett fönster och det är varmt inomhus osv. Har noterat att det låter mer av billigare läskmärken som köps in från t.ex LIDL.
Citera
2011-10-23, 09:28
Bannlyst
Var säkert bara barnen som drev med dig. Vem har inte busat runt sen när någon kommer låtsas sover man fort. Hur vanligt är det att två små barn snarkar? Det luktar troll och WT.
Citera
2011-10-23, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag tror man inbillar sig massor & ljuden har ngn naturlig förklaring plus att hur många gånger läser man

-4 åring mördad av spöken.
-Ung kvinna våldtagen av tre spöken.
-Man rånad & misshandlad av spöken.
-Äldre par brutalt mördade av spöken.
-Spöken vann dansbandsfinalen.
?????
Så mao sluta oroa er för ngt som är harmlöst om det existerade.

Okej, inte för at vara den som är den.
Vet du hur många mordfall, rån, våldtäkter etc som är olösta.
Just sayin, om man tror på spöken har dina argument ingen kraft. Ofta ett spöke åker dit? Right?

Tror inte spöken själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in