2010-12-21, 14:56
Medlem
Jag har kännt en iskall hand på min axel (kan dock vara inbillning)
Sen brukar jag drömma sanndrömmar (deja vu).
Min mamma åkte bil in till stan för två-tre år sen och såg då ett konstigt "flygplan" sväva alldeles ovanför trädtopparna, mina grannar såg detta också..ingen av dem har någon aning om vad det var, för ett flygplan kan väl inte sväva? Har för mig att hon sa den hade två vingar på varje sida..eller så var det fyra vingar..hon hade ritat det på något papper, men det är nog slängt idag.
Citera
2010-12-21, 19:24
Medlem
Imbalidns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerothlol
Din astral body som var på väg/försökte komma loss?
Upplevde samma sak en gång när jag mediterade på mitt tredje öga, fick en sjuk energikick så det kändes som jag svävade, gungade osv.

Yes, var ju vad jag tror. Dock känner jag att jag fastnat lite i det där läget, kommer liksom inte loss.
Borde finnas någon fin manual eller nåt.
Citera
2010-12-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbalidn
Yes, var ju vad jag tror. Dock känner jag att jag fastnat lite i det där läget, kommer liksom inte loss.

Min faster brukade meditera, men så kom ett medium som hon känner hem till henne och sa att de fanns spöken där, och att om man mediterar så kan man dra spöken till sitt hus o.O
Citera
2010-12-22, 11:49
Medlem
Redbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massy
Jag har kännt en iskall hand på min axel (kan dock vara inbillning)
Sen brukar jag drömma sanndrömmar (deja vu).
Min mamma åkte bil in till stan för två-tre år sen och såg då ett konstigt "flygplan" sväva alldeles ovanför trädtopparna, mina grannar såg detta också..ingen av dem har någon aning om vad det var, för ett flygplan kan väl inte sväva? Har för mig att hon sa den hade två vingar på varje sida..eller så var det fyra vingar..hon hade ritat det på något papper, men det är nog slängt idag.

jag såg något liknande för många år sedan, var väl runt 14 år kanske, det var en svinkall vinterkväll och jag var på väg hem från hästen. Det var stjärnklart och då såg jag som en svävande "rocka". Det var inte norrsken för det vet jag hur det sur ut, utan "rockan" var mer solid i grå/vitt och hade som två breda vingar som rörde sig i vågrörelser som på en rocka.
Jag sprang sista biten hem men sprang först in till min morbror som bodde i huset bredvid oss, han är lika intresserad av oförklarliga saker och det paranormala. När jag kom in i hallen så hann jag inte öppna munnen innan hade berättade att han sett något märkligt på himlen när han hämtade in ved. han beskrev det på samma sätt som mig...
Citera
2010-12-22, 11:54
Medlem
Enzymes avatar
Minns en skum sak jag inte kunnat förklara. Jag var 15 år vid tillfället och bodde med mina föräldrar i en villa i Täby. Det var sista veckan i plugget innan sommarlovet och jag var själv hemma i huset då mina föräldrar åkt 1 vecka till Kanarieöarna. En eftermiddag när jag låst cykeln och går mot huset ser jag att morsan står i köksfönstret och tittar ut. Skumt tycker jag då dom är utomlands. Min första tanke är att det hänt något som gjort att dom kommit hem tidigare eller något. Jag ringer på dörren eftersom nycklarna ligger längst ner i min väska och jag orkar inte fiska upp dom men ingen kommer och öppnar.
Morsan hör väl inte tänker jag och tar upp nycklarna och låser upp. Hör inget från köket som ligger direkt till vänster och morsan svarar inte när jag ropar. tar av mig skorna och går in i köket och nu kommer det skumma. Ingen där! Fortsätter ropa och söker igenom hela huset men ingen är där. En annan konstig sak är att det luktar som bränt papper i hela huset. Tänker inte mer på det utan slår bort det som inbillning. På kvällen ringer morsan från hotellet och bekräftar att dom ju fortfarande är utomlands. Har aldrig kunnat förklara detta...
Citera
2010-12-22, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Minns en skum sak jag inte kunnat förklara. Jag var 15 år vid tillfället och bodde med mina föräldrar i en villa i Täby. Det var sista veckan i plugget innan sommarlovet och jag var själv hemma i huset då mina föräldrar åkt 1 vecka till Kanarieöarna. En eftermiddag när jag låst cykeln och går mot huset ser jag att morsan står i köksfönstret och tittar ut. Skumt tycker jag då dom är utomlands. Min första tanke är att det hänt något som gjort att dom kommit hem tidigare eller något. Jag ringer på dörren eftersom nycklarna ligger längst ner i min väska och jag orkar inte fiska upp dom men ingen kommer och öppnar.
Morsan hör väl inte tänker jag och tar upp nycklarna och låser upp. Hör inget från köket som ligger direkt till vänster och morsan svarar inte när jag ropar. tar av mig skorna och går in i köket och nu kommer det skumma. Ingen där! Fortsätter ropa och söker igenom hela huset men ingen är där. En annan konstig sak är att det luktar som bränt papper i hela huset. Tänker inte mer på det utan slår bort det som inbillning. På kvällen ringer morsan från hotellet och bekräftar att dom ju fortfarande är utomlands. Har aldrig kunnat förklara detta...

Testa berätta det för henne eller låt hon läsa det här. för fy satan vad vidrigt du vart med om.
Citera
2010-12-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redblood
jag såg något liknande för många år sedan, var väl runt 14 år kanske, det var en svinkall vinterkväll och jag var på väg hem från hästen. Det var stjärnklart och då såg jag som en svävande "rocka". Det var inte norrsken för det vet jag hur det sur ut, utan "rockan" var mer solid i grå/vitt och hade som två breda vingar som rörde sig i vågrörelser som på en rocka.
Jag sprang sista biten hem men sprang först in till min morbror som bodde i huset bredvid oss, han är lika intresserad av oförklarliga saker och det paranormala. När jag kom in i hallen så hann jag inte öppna munnen innan hade berättade att han sett något märkligt på himlen när han hämtade in ved. han beskrev det på samma sätt som mig...

Ja asså jag tror inte vingarna rörde sig på det hon såg, men konstigt är det allt, för helikoptrar är ju det enda flygfartyget som kan sväva. Jag har sökt på google och kollat på olika sorters flygplan som armen har, men inte hittat något..så ja..antingen var det kanske något som dem just uppfunnit och provat eller något ufo xD eller kanske ryssar som spionerar, haha.
Citera
2010-12-22, 12:49
Medlem
Redbloods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme

Ibland kan sådana saker ske, om personen ( i detta fall din mamma) just då tänker väldigt mycket på dig och hemmet...
Citera
2010-12-22, 14:01
Medlem
whipitgoods avatar
1
från jag var 12 tills jag var 18 lyste det grönt genom mina fönster varje kväll (hade fönstret mot en skog) Men vi flyttade och det fortsatte (fönstret fortfarande mot skog). När jag flyttade till eget ställe så varade det bara en kväll och så fort som det hade börjat slutade det.

2
Hos mitt ex kunde man höra hur glas krossades och när man sprang ut i köket för att kolla var allt helt och som vanligt. Vi hörde ljud ute i hallen på kvällar och nätter.. Det slog i garderobsdörrar och varje dag kunde man se att det var något i ögonvrån men när man vände på huvudet fanns det inget där. En gång när killen och jag skulle gå och handla var min kompis och hälsade på. När vi kom tillbaka satt hon ute i kylan och regnet. Vi frågade vad som hade hänt och hon hade hört en massa ljud från köket och vågade inte vara ensam. (kan ju säga att killen som bodde där innan hängde sig. Dock inte i lägenheten)

3
I min nuvarande lägenhet har jag hört hur någon går bakom mig i trappuppgången men när jag vänder mig om finns det ingen där (en kompis som är en total skeptiker var med om det också). Har hör hur någon ropar mitt namn sett saker i ögonvrån och en gång när jag vaknade mitt i natten såg jag att någon stog i ett hörn inne i mitt sovrum.

4
Hos min pappa kan jag inte sitta med ryggen mot rummets mitt. Känns helatiden som om någon ska komma upp bakom mig. Är typ inget mer med det..

5
Inget som har med "spöken" att göra men jag tar med det iaf.
Nyårs natten 2002-2003 såg jag och en kompis ett UFO som sicksackade över himmlen och helt plötsligt var den bara borta... Den var högt högt upp på himmlen och lyste lika klart som en stjärna.
Är skeptisk mot UFOn visst kan det vara något oförklarligt.. Men tror inte att aliens har besökt oss!

Är dyslektiker så ja... särstavning och sånt får ni stå ut med

in all är jag inte rädd för allt som händer och de oförklarliga saker som finns. Det har blivit en del av mitt liv och jag välkommnar det.

Sen om ni har sett mig inne på drogforumet är det för att jag nyttjar droger. MEN inget av det jag har skrivit var undertiden jag gjort det. Faktiskt sen jag började med droger har det minskat mer och mer. nu har jag tur om jag hör ett litet ljud från köket eller nått
Citera
2010-12-23, 02:57
Medlem
Smerothlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbalidn
Jag ska länka en guide till dig, jag har jobbat en del med clairaudience och kommer att fortsätta sedan med åka till astral plain med min astral body.
Kan rekommendera att du, ifall du har någon slags kontakt med något levande övernaturligt (andar, demoner etc), ber dom "dra" ut dig när du är nära, kan funka.

http://www.666blacksun.com/Meditations_for_Astral_Projection.html

Där har du det, är en Satanist sida men det kan du bara ignorera.
Citera
2010-12-23, 10:48
Medlem
glitterpinnes avatar
Citat:
5
Inget som har med "spöken" att göra men jag tar med det iaf.
Nyårs natten 2002-2003 såg jag och en kompis ett UFO som sicksackade över himmlen och helt plötsligt var den bara borta... Den var högt högt upp på himmlen och lyste lika klart som en stjärna.
Är skeptisk mot UFOn visst kan det vara något oförklarligt.. Men tror inte att aliens har besökt oss!

Detta har jag också sett. Hade jag inte haft en vän med mig som såg samma sak, hade jag aldrig trott mina ögon. Vi såg den kanske runt 1997. Det såg ut som vilken stjärna som helst, men den verkade röra sig fritt. Jag har ingen som helst teori om vad det kan ha varit.
Citera
2010-12-23, 14:28
Medlem
whipitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glitterpinne
Detta har jag också sett. Hade jag inte haft en vän med mig som såg samma sak, hade jag aldrig trott mina ögon. Vi såg den kanske runt 1997. Det såg ut som vilken stjärna som helst, men den verkade röra sig fritt. Jag har ingen som helst teori om vad det kan ha varit.

Först tänkte jag sattelit eller något... med de rör väl sig mer rakt och inte åt och inte höger sen vänster konstant :S jaja mycker underligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in