2011-06-04, 17:31
Medlem
Steampunk-assholes avatar
Det här en verkligt läskig grej som jag inte kan förklara. Jag hade inte tagit alkohol, droger, medicin när detta hände.

Jag var 16 och jag och mina föräldrar skulle träffa deras vänner i deras stuga. Dom hade 2 barn som var i min ålder som jag "hängde" med. Dagen gick som smort, det var fint väder och god mat och allting var lugnt.

Men annat blev det på natten.

Vi alla skulle lägga oss på vinden (som var öppen mot undervåningen) efter en tids tv-tittande och spelande med synth. Kvällen blev sen och alla började somna, utom jag.
Jag blev uppe en lång tid efter de andra hade lagt sig, och klockan var väl 12 - 1 tiden på natten.

Då mitt i allt, när jag låg i min sovsäck och halvdrömde, hörde jag ett skarpt ljud (som lät som en kastrull blev tappad). Jag hoppade till lite, men blev inte så rädd. Dock blev jag lite fundersam om det var någon där nere.

Jag försökte somna igen, när det igen hörs ett starkt ljud (som att någon skulle slå till en kastrull med ett metallföremål eller liknande).

Och då blev jag verkligen rädd och skakig. Men jag var ändå inte så rädd att jag inte vågade stiga upp. Så jag steg upp och började skärrad sakta gå mot stegen. Då såg jag ingen alls. Ingen levande själ.

Och då tänkte jag: Vem skulle stiga upp i natten för att banka på kastruller?

Jag gick för att lägga mig en tredje gång lite fundersam.
Senare när allt verkade lugnt igen försökte jag somna, och allt verkade hur lugnt som helst igen.

Men då, när jag i princip sov, hörde jag en stor kastrull falla mot golvet med hög hastighet, gafflar som tappades och något slag på någon kastrull.. (i en skrämmande hög ljudnivå)

Där blev jag så skärrad att inte ville röra mig.. Jag låg kvar i sovsäcken med "luvan" mot ansiktet i minst 20 minuter, darrig som ett asplöv. Men som tur vad slutade det där, och jag kunde sova lugnt.

Jag kände inte att det var någon ande i närheten eller någon annan, men det var ju definitivt skrämmande. Och jag kan än idag inte förklara vad det var. Dom hade inga husdjur eller sömngångare
Citera
2011-06-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steampunk-asshole
Det här en verkligt läskig grej som jag inte kan förklara. Jag hade inte tagit alkohol, droger, medicin när detta hände.

Jag var 16 och jag och mina föräldrar skulle träffa deras vänner i deras stuga. Dom hade 2 barn som var i min ålder som jag "hängde" med. Dagen gick som smort, det var fint väder och god mat och allting var lugnt.

Men annat blev det på natten.

Vi alla skulle lägga oss på vinden (som var öppen mot undervåningen) efter en tids tv-tittande och spelande med synth. Kvällen blev sen och alla började somna, utom jag.
Jag blev uppe en lång tid efter de andra hade lagt sig, och klockan var väl 12 - 1 tiden på natten.

Då mitt i allt, när jag låg i min sovsäck och halvdrömde, hörde jag ett skarpt ljud (som lät som en kastrull blev tappad). Jag hoppade till lite, men blev inte så rädd. Dock blev jag lite fundersam om det var någon där nere.

Jag försökte somna igen, när det igen hörs ett starkt ljud (som att någon skulle slå till en kastrull med ett metallföremål eller liknande).

Och då blev jag verkligen rädd och skakig. Men jag var ändå inte så rädd att jag inte vågade stiga upp. Så jag steg upp och började skärrad sakta gå mot stegen. Då såg jag ingen alls. Ingen levande själ.

Och då tänkte jag: Vem skulle stiga upp i natten för att banka på kastruller?

Jag gick för att lägga mig en tredje gång lite fundersam.
Senare när allt verkade lugnt igen försökte jag somna, och allt verkade hur lugnt som helst igen.

Men då, när jag i princip sov, hörde jag en stor kastrull falla mot golvet med hög hastighet, gafflar som tappades och något slag på någon kastrull.. (i en skrämmande hög ljudnivå)

Där blev jag så skärrad att inte ville röra mig.. Jag låg kvar i sovsäcken med "luvan" mot ansiktet i minst 20 minuter, darrig som ett asplöv. Men som tur vad slutade det där, och jag kunde sova lugnt.

Jag kände inte att det var någon ande i närheten eller någon annan, men det var ju definitivt skrämmande. Och jag kan än idag inte förklara vad det var. Dom hade inga husdjur eller sömngångare
Bara du som hörde det? Ingen annan blev väckt eller hört det?
Citera
2011-06-07, 20:23
Medlem
oknytts avatar
Jag är inte synsk eller mottaglig för "det okända", jag är väl som dom flesta människor.
MEN, ändå har det hänt några knepiga grejer under min uppväxt. Sånt som verkar övernaturligt och som det inte verkar finnas nån förklaring på.

Första saken hände när jag var jätteliten, kanske tre-fyra år.
Jag vaknade på natten och låg och stirrade ut i mörkret en stund. Dörren till sovrummet var alltid öppen på natten. Utanför var den mörka hallen. I dörröppningen såg jag plötsligt en silhuett av en manskropp som ställde sig och stirrade in mot mig. Sen försvann "den". Jag minns att det var knäpptyst, jag hörde inga fotsteg så det kunde inte ha varit till exempel pappa. Jag blev inte rädd men jag tyckte att det var obehagligt.

Jag var ju så liten då och har inte lagt ner nån energi på det minnet. Men nu när man är äldre och har börjat fatta ett och annat känns det creepy...
På nåt sätt tror jag barn ÄR känsligare för det övernaturliga.
Citera
2011-06-09, 04:01
Medlem
xtaziums avatar
Måste ta upp en händelse som inträffade ungefär 5-6 år sedan.
Jag och en polare hade varit ute och skulle hem till honom och ta det lugnt, Vilket vi också gör. Vi går in genom ytterdörren som är på marknivå för att sedan fortsätta en trappa ned, Där han har sitt rum.

Klockan är tidigt på dagen, runt 3-4 och hans föräldrar jobbar och ingen är hemma till 100%.
Vi går ner och surfar lite på internet, pratar med lite brudar osv.
Helt plötsligt börjar en monotonisk julmelodi att spelas, Vi blev som två frågetecken tänkte väl inte så mycket med det förens det inte slutar, Den kör olika låtar i flera minuter, uppskattningsvis 10 minuter.

Efter ungefär halva tiden så börjar taket "Dunsa", Dunsarna går över i takt till musiken som om någon dansar till musiken, Vid det här laget börjar vi att gapskratta(vi var såklart rädda).

Min kompis sjunker in i sitt hörn och bara skrattar.. Jag skrattar och går upp och kollar, jag trodde någon jävlades med oss eller mig.. Men ser ingen där uppe så jag blir ännu mer rädd och skriker "SLUTA!!!" Då allting slutar tvärt.

Nämnvärt är att flera andra kompisar har berättat hur lampor slagits på och av och hur tavlor har ramlat ner.. Varav jag själv sett krossat glad på tavlorna och ett par tavlor som är ställd åt sidan.

Hoppas min historia gör flashbackarna lite visare
Citera
2011-06-09, 05:23
Medlem
rednations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammon
Ibland brukar jag känna på mig vad som ska hända inom en kort tidsrymd och just specifika händelser. Det känns väldigt starkt och intuitivt, och det stämmer när väl den känslan kommer. Svårt att förklara. Det hände oftare när jag var yngre dock. Det händer faktiskt väldigt sällan numera

Min mamma har (likt flera andra här) upplevt nån "förvarning" om dödsfall. En äldre släkting till henne dök upp vid hennes fotända på sängen mitt i natten som hon såg ut när hon var en liten flicka och stod o skrattade o log mot min mamma... Senare på morgonen fick min mamma reda på att hon hade avlidit.

Just sånt där verkar vara rätt vanligt, eller hur?

Min pappa fick besök av en nära vän natten han dog. Och när jag var nyfödd eller dagen innan. Så gick min mormor bort. Och jag vill minnas att morfar berättade att en kråka eller skata kom och knacka på rutan och då visste han att nu går jag eller hon bort.
Citera
2011-06-09, 05:29
Medlem
rednations avatar
Jag har varit med om många paranormala saker, både ont och gott men det kan jag ta upp senare.

En sak jag alltid undrat över är när man vaknar i en slags skräck av att något ont iakttar en eller har petat till en i huvudet eller så och man har hört dom andra börjat vakna på morgonen och helt paralyzerad skrek jag efter hjälp men ingen hörde det. Sen fick jag börja be och då försvann det. Frågade mamma om hon hörde mig skrika till högt, för jag var vaken och hörde mitt skrik.

Är det fler som vaknat stel av skräck och skrikit efter hjälp men ingen hör en?
Citera
2011-06-09, 11:02
Medlem
I höstas var jag med om några paranormala saker.

Klockan 03:00 vaknade jag med ett ryck och hörde en fet jävla smäll ifrån garderoben. Rusar dit och öppnar dörren, där ligger en jävla massa lådor som stod uppe på en hylla, men hyllan stod kvar men exakt alla lådor som stod där hade ramlat ner.

Klockan 03:00 två dagar efter så ramlade det ner ett "hemmagjort" underlägg. Ett som min syster hade gjort i syslöjden med pärlor som skulle forma ett troll typ. Och det accepterade jag att den kunnat ramla ner.

Sedan hände ingenting speciellt på en vecka. Men efter det så vaknade jag på morgonen och ser att en låda som stått bredvid min säng som stod åt sidan <--> den hade vänt sig så den stod "uppåt" istället. Den hade helt enkelt vänt lite på sig. Och den vägde minst 10kg så tror inte den blåst åt sidan.

Efter det så har jag börjat tro på detta med andar mm.
Citera
2011-06-10, 17:47
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednation
Jag har varit med om många paranormala saker, både ont och gott men det kan jag ta upp senare.

En sak jag alltid undrat över är när man vaknar i en slags skräck av att något ont iakttar en eller har petat till en i huvudet eller så och man har hört dom andra börjat vakna på morgonen och helt paralyzerad skrek jag efter hjälp men ingen hörde det. Sen fick jag börja be och då försvann det. Frågade mamma om hon hörde mig skrika till högt, för jag var vaken och hörde mitt skrik.

Är det fler som vaknat stel av skräck och skrikit efter hjälp men ingen hör en?

Ja det kallas för sömnparalys och är inte övernaturligt.
Citera
2011-06-13, 22:17
Medlem
Capt-Spauldings avatar
Massor med konstiga saker: Saker som "försvinner" för att sedan dyka upp igen på ställen där man VET att man kollat.
Senast nu i helgen så hittade tjejjen arbetshanskarna under en damm-duk, prydligt ihopvikta.
Förväntar mig att hitta häck-saxen mitt på altanen eller på annat väl synligt ställe.Den har varit borta en vecka eller nått, men är övertygad om att en dag så bara finns den igen.

Trots allt "knepigt" så finns här ingen obehaglig kännsla, har stött på den så jag vet hur den känns.
Citera
2011-06-13, 22:20
Medlem
Capt-Spauldings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
låg i sängen och var deppig som fan...några minuter senare kände jag en smekning över kinden inbillning eller ej så rös jag i hela kroppen.

en vänligt sinnad "upplevelse" tror du skall vara glad , du har någon som "vakar".
Citera
2011-06-13, 23:04
Medlem
Läskigt att läsa allt underligt folk har varit med om. Det mesta man inte kan förklara avfärdar man ju gärna med "äsch" och går sedan tillbaka till sitt vanliga liv. Men i maj 2006 hände det mig och en polare något jag aldrig kommer att glömma.

Vi var tillsammans med min pappa i Romme över en dag och åkte snowboard, och min polare märkte efter ett tag att skruven till ett av spännena i hans vänstra bindning har lossnat. Alltså den ena det man drar över kängan var borta. Ett tag senare hittar min pappa en annan lös bindning och ger den till min polare, varpå vi klart och tydligt ser att de inte går att sätta ihop eftersom skruven som håller ihop dem är borta. Jaja skitsamma, tänker vi och fortsätter åka. När vi är klara skickar vi in våra brädor i baksätet och kör våra 20 mil hem.

Så, till det intressant, när vi dagen efter ses i en mindre backe dagen efter hör jag min kompis ropa "what the fuck" och påstår sedan att bindningen är tillbaka. Jag är sker på att han driver och går dit, och mycket riktigt sitter bindningsfan där igen, en precis likadan som han tappade dagen innan.

Tilläggas bör att jag var med honom under hela tiden vi åkte bräda, inte en chans att han skulle suttit sig ner och meckat av den och sen gömt den i fickan.
Citera
2011-06-13, 23:08
Medlem
MLP5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niwen92
Läskigt att läsa allt underligt folk har varit med om. Det mesta man inte kan förklara avfärdar man ju gärna med "äsch" och går sedan tillbaka till sitt vanliga liv. Men i maj 2006 hände det mig och en polare något jag aldrig kommer att glömma.

Vi var tillsammans med min pappa i Romme över en dag och åkte snowboard, och min polare märkte efter ett tag att skruven till ett av spännena i hans vänstra bindning har lossnat. Alltså den ena det man drar över kängan var borta. Ett tag senare hittar min pappa en annan lös bindning och ger den till min polare, varpå vi klart och tydligt ser att de inte går att sätta ihop eftersom skruven som håller ihop dem är borta. Jaja skitsamma, tänker vi och fortsätter åka. När vi är klara skickar vi in våra brädor i baksätet och kör våra 20 mil hem.

Så, till det intressant, när vi dagen efter ses i en mindre backe dagen efter hör jag min kompis ropa "what the fuck" och påstår sedan att bindningen är tillbaka. Jag är sker på att han driver och går dit, och mycket riktigt sitter bindningsfan där igen, en precis likadan som han tappade dagen innan.

Tilläggas bör att jag var med honom under hela tiden vi åkte bräda, inte en chans att han skulle suttit sig ner och meckat av den och sen gömt den i fickan.

Du kan knappast påstå att det där var paranormalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in