2009-01-25, 19:24
Medlem
En gång efter en lektion så gick jag upp till skåpen, då jag öppnar skåpet ser jag en snygg tjej som går förbi.
Jag känner genast igen denna tjej vid samma tidpunkt, d.v.s samma dag (en fredag) som det hände förra gången, då tänker jag, ifall ''Anna'' och ''Lisa'' (exempel) går bakom mig nu så har jag upplevt exakt samma sak.
Så jag vänder mig om, och vem går där? Anna och lisa.
Jag får alltid äckligt lika deja-vu känslor, och vissa har jag upplevt minst 5 gånger innan.
Citera
2009-01-25, 20:01
Bannlyst
Gick hem en sommarnatt. Mörkt på himlen förutom en punkt på himlen som var ljus. Fine tänkte jag och trodde det bara var mycket moln men att det var molnfritt på denna plats därav kontrasten ljust/mörkt. Det paranormala som jag upplevde det var att ljuspunkten förföljde mig. Jag gick ett par kilometer och jag svängde ett flertal gånger men ljuset förföljde mig hela vägen hem och stannade vid mitt hus. När jag stannade så stannade ljuset. Gick tillslut in i huset förbryllad och sov.
Citera
2009-01-26, 00:12
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Gick hem en sommarnatt. Mörkt på himlen förutom en punkt på himlen som var ljus. Fine tänkte jag och trodde det bara var mycket moln men att det var molnfritt på denna plats därav kontrasten ljust/mörkt. Det paranormala som jag upplevde det var att ljuspunkten förföljde mig. Jag gick ett par kilometer och jag svängde ett flertal gånger men ljuset förföljde mig hela vägen hem och stannade vid mitt hus. När jag stannade så stannade ljuset. Gick tillslut in i huset förbryllad och sov.

Det var nog den så kallade "månen", den brukar förfölja mig och mina vänner också.
Citera
2009-01-26, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Det var nog den så kallade "månen", den brukar förfölja mig och mina vänner också.

Det var inte klart på himlen och det var inte måne på himlen vad jag kunde se. Helt enkelt en molnig natt....
Citera
2009-01-26, 00:27
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Det var inte klart på himlen och det var inte måne på himlen vad jag kunde se. Helt enkelt en molnig natt....
Frågan är ju då vad det skulle vara? Någon sorts spacealien som kollade in dig? Varför skulle en ras som har fömågan att resa mellan galaxer på det viset under en livstid, behöva ljus för att observera dig? Eller störas så mycket av moln att de måste se till att det är molnfritt just där de ska observera dig?
Citera
2009-01-26, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiffutz
Det kanske var någon som snarkade? Min pappa snarkar, väldigt gutteralt dessutom, folk som har sovit över tror att dem har hört något konstigt och blivit rädda.
Faktum är att far min har en otrolig snarkstämma det låter nästintill jämnhögt vart man än befinner sig i huset (130m2).

Men viktigast av allt i detta sammanhang: Är din far neger?
Citera
2009-01-30, 12:57
Medlem
Därför!s avatar
Kommer ihåg när jag var liten (5-6år) och 3 mini-turtles svävade i luften över sängen när jag skulle sova. Dom rörde på sig och pratade med mig, dom var där en bra stund.

Sen har ja hallucinerat en del i vuxen ålder av diverse orsaker. Men det var häftigare på den tiden man inte visste ett smack om världen.

EDIT: Kom på nu att detta skulle handla om övernaturliga fenomen. Men herregud övernaturliga fenomen... psst, Skärp er! Finns det så finns det, och då är det ju naturligt, ni sökare är bara beroende av känslan av mystisk och spelar på den så kan få era skumma kickar med tillhörande ståpäls och vattnade ögon... men whatever makes your boat float, bara ni ser det för det korkade det är.
Senast redigerad av Därför! 2009-01-30 kl. 13:09.
Citera
2009-01-31, 01:45
Medlem
kommer faktisk ihåg den gången jag va på semester med min familj (morsan, morsans kompis, jag och min styvfarsa) vi va i grekland, chania, (hotellet hette "Viktoria Hotel)vi va på stranden, drack ett par öl o hade kul, och allt det där som ni vet. efter ett par dagar sa min styvfarsa attt jag han hade sett någon springa förbi honom när han skulle raka sej på eftermiddagen den samma dagen. min styvfarsa och min morsa åkte ut för ett skräckligt scenario när hela bordet på balkongen (vi fortfande e på hotellet, samma rum), började skaka. sedan, några dagar efter vaknade jag och hörde något i rummet, fast jag förstod inte vart det kom ifrån från en början. men sen fick jag fäst fast blicken till dörren (hotelldörren), och jag såg en skugga av en kvinna med långt mörkt hå som va lika hög som "exit" skylten. dan efter bad jag min mor och hennes kompis, vilka va dom enda kvinnorna i hotellrummet. båda två va ungefär 30 centimeter under exit- tavlan. kändes jävligt pinsamt när min styvfarsa sa till receptionisten vad som hade hänt... vad tror nÌ?
Citera
2009-01-31, 13:47
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jäni_
Jag har varit med om flertalet oförklariga saker.

1. jag och en vännina skiljs av hon går åt höger och jag går åt vänster. Jag traskar på kollar ner på fötterna och snabbt upp igen. När jag kollar upp ser jag i mörkret en man sittandes på en cykel, han lutar sig mot en sten så han rör sig alltså inte. Han han prydliga kläder kavaj och hög hatt. Jag bli självklart rädd men vågar inte heller vända mig om och springa utan spelar "dum" och går förbi, känner hans närvaro på något lustigt sätt när jag går förbi. Vid den här händelsen var jag ca 13 år.

2. Jag, mina två vänner (16år) och min syster (21) har åkt på en road tripp ner till mitt landställe. Vi ankommer till huset runt 00:00-00:30 snåret. Jag och en utan vännerna stannar upp tittar på varandra och säger såg du det där? (klassikern jag vet) vi båda såg en vit skepnad stå i fönstret på övervåningen och titta ner på oss genom fönstret. Till historien hör att huset har gått i arv, farmors famors famors.. typ jag vet inte exakt hur men det är över 100 år gammalt. Hur som haver vi måste ju gå in, alla är lite små skraja men bäddar i ordning och ska sova. Självklart somnar alla utom jag som ligger vaken till fot steg från undervåningen, lådor som dras ut och in, glas som skallrar osv. Dagen efter åker vi ner till stranden och ska bada men jag slockna hade inte sovit en blund på hela natten. Natten därpå har både jag och min vän som såg samma sak i fönstret som mig legat vakna, utan att veta om att den andra har varit vaken. Vi har båda hört allt pyssel i köket men vi hörde steg mot trappan - upp för trappan - mot dörren, sen var jag så j''la skraj så jag bara låg och tröck kudden mot örat och vet inte vad som händer mer.. Så här höll det alltså på tills vi skulle sova sista natten. Min syster bekanta kommer förbi. Ett gäng grabbar runt 20-24 års åldern. Jag en liten 16 årig skit blir skit full på ölen dom bjussar på. (under dessa dagar som vi har varit i huset har vi aldrig vågat vara i något rum själva) men under denna fylla skulle jag spy och av någon lustig anledning har jag knatat upp själv gått in i rummet längst bort och öppnat fönstret där vi såg den vita skepnaden och spytt. jag tycker det är lite konstigt att jag väljer just det stället, varför inte spy i busken utanför?!) Sen slocknar jag. Min vän gick och la sig brevid mig medans min syster och 1 grabb är i ett annat rum för lite mys pys kanske. Då hon hör hur dom börjar skojja om att åkalla andar, å om det finns andar här visa er nu osv osv.. det blir tyst och helt plötsligt skriker alla och rusar ut genom huset hoppar in i bilen och kör därifrån. Är man så full som dom var kör man inte, eller alla skulle ju sova över?! En utav grabbarna addar mig på msn en tid senare, vi snackar skit och så, men varje gång jag frågar varför dom stack loggar han bara ut, fortfarande alltså detta var nu 5 år sen?!

3. Jag kommer hem från skolan en vanlig dag. Nu var jag runt 16 år och bor på landet i en gammal prästgård. Jag går igenom köket (vilket jag måste för att komma till trappen sen mitt rum.) Kilar upp och lämnar väskan ner snabbt igen för att rota fram mellis. Tvär nitar i köks ingången då ALLA lådor och ALLA skåpsluckor är öppna. Det kändes inte helt ok att plocka fram mellis just då :/

4. När detta hände var jag 19. Jag har drömt ganska konstigt om en tjej en natt, hon jagar mig och ska döda mig. Runt i nån skit konstig stad, träffar på massa vänner. vaknar i panik och tänker shit vilken sjuk dröm. Natten efter drömmer om henne igen, då hon säger vad söt du är när du sover. Natten därefter e jag lite nervig inför drömmarna och tar en stilnoct för att kunna sova, precis när jag har slumrat in vaknar jag av att ytter dörren öppnas (det är ett sånt lås som låser sig när man stänger dörren, du behöver alltså aldrig vrida om låset) men tänker att nu e jag flummig lr ngt och somnar om. På morgonen är jag utvilad och tyckte det var skönt att jag inte hade drömt om henne, glider ut från sovrummet och ser att ytterdörren är öppen, kliar mig i huvudet och önskar att min sambo ska komma hem från thailand snart. Den kvällen pratar jag med min kompis mamma som har rätt mycket koll på andevärlden, är ett medium.. aaa ni hajjar. Hon sa att jag skulle be den här tjejen högt och tydligt lämna mig i fred, vilket jag gjorde innan jag somnar. Hon återkommer till mig även denna natt och säger jag var här hos dig i går natt. Huha sen dök hon inte upp mer, vet inte riktigt varför hon gjorde som hon gjorde eller om jag blev lite galen en stund där.

5. Nu är jag 21 år och bor i en lägenhet, inte så gammal tror jag, men här har det hänt en del grejjer. Jag har drömt mycket drömmar om en herre vid namn Herman. Jag har flera gånger känt att någon har rört vid mig, när jag ligger i sängen. Jag har fått knuffar i ryggen när jag låg i soffan. Någon/något skramlade med mina nycklar så pass hög att både jag och min syster vaknade för någon månad sen. Sen har jag även sett sk orb:er på många fotografier, det vet jag inte om det bara är damm eller om det kanske är herman som visar sig. Men den stora skillnaden här är att jag inte känner mig otrygg, om jag nu har en hermnan hemma hos mig så får han gärna stanna bara han slutar väcka mig på nätterna. Jag känner någon trygghet i att ha honom här?!

Happ det var mina historier!

Provocerande brist på självinsikt och rationella slutsatser.
Citera
2009-01-31, 16:01
Medlem
Trottoars avatar
letade nyss efter nycklar som var borta. letade överallt kollade under allt. åker iväg en sväng och när jag kommer tillbaka ligger den mitt på mitt bord...där jag och två andra tittat 18 ggr. wtf?
Citera
2009-01-31, 16:36
Medlem
Såg tre vandrande människor som helt plötsligt bara försvann. Kändes som de var från en annan tid, 2-3hundra år tillbaka. Mörkgrå klädsel, modell långrock.
Citera
2009-02-02, 12:11
Medlem
Her0ins avatar
Knivar brukar lägga sig i kors hemma hos mig. När jag t.ex har gjort en macka, så kan osthyveln och smörkniven ligga i kors en stund senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in