Måste säga att en del personer här inne har vart med om jäkligt sjuka saker.
Jag själv har väl aldrig vart med om något riktigt lika skämmande men kan bidra med min sjukaste upplevelse.
Detta inträffade när jag var i 16års åldern, någon gång i oktober.
Jag och två andra personer (Vi kan kalla dom ”Olle & Nisse”) i samma ålder var på väg ut för att måla, klockan var runt 22.30 när vi begav oss ut hemifrån. Vi hade bestämt oss för att måla den gamla övergivna Mc klubben som ligger drygt 1, 3mil från vart vi bodde. Eftersom vi i den åldern inte hade tillgång till bil så åkte vi på två mopeder, jag tog burkarna medans Nisse skjutsade Olle på hans moped. Resan gick genom en smal och krokig landsväg mitt ute i ingenstans, djup skog låg på bägge sidor av vägen och inte ett enda fordon syntes till. Mörkret började falla och man såg bara mindre av vägen ju längre vi körde. Vi var ganska vana att måla ute sent på kvällen men stämningen var riktigt obehaglig även om jag inte tänkte på det allt för mycket eftersom jag var upptagen av att hålla koncentrationen på vägen. Efter en lång tid av gasande var vi äntligen framme vid huset. Denna klubb ligger en bra bit från civilisationen närmaste husen ligger kanske 9km från var vi befann oss. Nisse och Olle som kommer först till platsen parkerar mopeden bredvid vägen och inväntar mig. Nu är klockan runt 23:30 – 23:50. Jag ser röda baklyktan av Nisses moped och kör in bakom han för att stanna. Olle går runt huset för att inspektera det medans Nisse hjälper mig att packa ut burkarna. Huset är nästintill fallfärdigt och gamla plankor, glas, elledningar och annat bråte ligger runt byggnaden. Skogen som omringar hela huset ser nästan lika fallfärdig ut.
Olle dyker upp bakom högra sidan av huset och greppar tag i en påse med burkar, jag tar en påse och Nisse tar den sista. Vi bestämmer att jag kör framsidan så tar Olle Högra sidan och Nisse vänstra. När alla är på plats tänder jag min pannlampa och börjar skissa upp bokstäverna. För att hålla stämningen uppe så samtalar vi med varandra hela tiden för att se hur det går för dem andra. Olle skriker att han är klar med skissen och börjar fylla i målningen. Nisse hör jag inte så mycket från men jag hör hur han skakar burken och antar att han är för koncentrerad för att svara hela tiden. Efter drygt 10min när jag står och håller på med ifyllningen känner jag samma obehag som tidigare på mopeden en kostig känsla som är svår att förklara men det känns att något är fel. Fylld av adrenalin som pumpar så hårt att man nästan kan höra det från en mils avstånd står jag med skakiga ben och letar runt i påsen efter grön färg. Efter drygt 20min tar jag en paus Olle snackar på för fullt. Nisse däremot har jag inte hört ett ord ifrån?!.. Jag beslutar mig för att gå till vänstra sidan av huset för att undersöka hur det går för han. – ”Han jävlas bara med dig” hör jag Olle skrika samtidigt som han skrattar. När jag kommer fram till Vänstra sidan ser jag en halvklar målning men ingen Nisse. Nu börjar jag gripas av panik, knäna viker sig jag blir helt stel jag försöker ropa på Nisse men inte ett ord kommer ut. Till slut skriker jag Olle kom fort!!. Han fattar direkt att något är fel och springer mot mig. Han ser helt skärrad ut när han upptäcker att Nisse inte är kvar. Jag är fan på väg att börja grina men Olle går runt huset och ropar att han hittat Nisse. När jag springer efter Ser Jag Nisse sitta mot husväggen. Han verkar helt borta, ansiktet är helt vitt han andas skit tungt och ena handen sitter som ett järngrepp runt burken han håller i. vi får inte ut ett ord från han Så vi tar tag i hans skakiga kropp och bär han till framsidan av huset.
Där lägger Olle honom lutat mot min moped. Vi försöker tala med honom och försöka förstå var som har inträffat men han säger inte ett ord.. Plötsligt hör vi hur någon tar tag i en plastpåse med burkar och slänger åt helvete!!!! Shit där blir jag så jäkla nödig att jag vill göra det i brallan direkt. Tårarna är inte långt ifrån Olle och Nisse verkar helt skämda till livet som sitter bägge två helt knäpp tysta vid mopeden. Jag rör mig sakta i sidled mot den vänstra sidan av huset där jag upptäcker att burkarna ligger helt utsprida över gräset. Olle och Nisse startar mopeden inväntar mig som skiter i och hämta resten av burkarna utan springer bara som ett cp. Jag startar mopeden och bränner av som en galning olle och Nisse ligger exakt bakom mig. Glädjen av att sedan komma hem var obeskrivlig.. Även om jag inte sov ett skit den natten.
Nästa dag fråga jag Nisse vad som egentligen hände igår. Han berättade att han hade känt någon ta tag i hans ena axel med ett iskallt grepp, känslan var nästan som att någon tryckte ner flera nålar i axeln på han. Själv är jag väl något skeptisk till det övernaturliga. Jag vet faktiskt inte vad som hände den kvällen. Efter den upplevelsen har Nisse lagt av och målat helt.
Sorry om detta vart ett otroligt lång inlägg..