Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Synd då bara att Randi är en ännu större bluff, denna "utmaning" han har ändrar han reglerna för varefter så att ingen ska kunna kamma hem pengarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Men James Randi är ju också en jävla rövbög. Han/de mördar säkert folk som lyckas och de ljuger och editerar sina filmer. Det är ju klippt överallt i programmen, fattar ju vem som helst att det är propaganda. Skiten finns bara för att förlöjliga allt som har med paranormala fenomen att göra.
Nejmen ärligt talat är det så jag tänker om Randi och hans miljon.

Jag tycker han är en riktigt sliskig, slug äckelgubbe som griper efter halmstrån för att "debunka" folk. De tar säkert långa pauser också, för att hitta på något att debunka med. Sedan klipper de ihop programmet så att det passar just Randi.

Det är möjligt, har aldrig sett Randi "in action", tycker bara att hans tävling verkar vara ett förnuftigt åtagande.
Jag ser det inte som en omöjlighet att spöken osv. finns, men väljer att inte tro så såvida man inte har några ordentliga bevis FÖR det.
(ett flygande föremål i en film med dålig upplösning och 100 uppskrämda personer i ett spökhus är inget bevis)
Hade det funnits vetenskapligt tillräckliga bevis för att spöken finns hade det varit en allmänt vedertagen sanning, eller hur?
Jag har själv varit med om saker som skulle kunna förklaras som "övernaturliga", men sålänge några bevis för nånting sådant inte finns känns det mer rimligt att anta att hjärnan spelat en ett spratt/man ser vad man vill se. För det vore ju kul om det fanns i alla fall
I min världsbild existerar för enkelhetens skull bara sådant man kan ta på/se på/räkna på etc. eller på annat sätt bevisa existensen av.
Det övernaturliga går ju såklart inte heller att utesluta men då handlar det om tro och inte vetenskap; hade dock man i en seriös vetenskaplig studie fått påverkan på "elektroniska instrument" på grund av något övernaturligt hade dess existens varit bevisad. Nu har ju inte det skett.
OnT:
Har flera gånger idag tyckt att jag sett saker röra sig i mörkret i ögonvrån, framförallt när jag har kört bil. Det ar konstigt, men jag tror på en så kallad "naturlig förklaring", företrädesvis att min hjärna spökar lite för att jag inte sovit på över 30 timmar och druckit alldeles för mycket kaffe.