2009-01-23, 00:06
Medlem
Skulle kunna lägga ut mina bilder men vill inte att de hamnar på en sån sida .
Som nämns ovan ...hur gör man ?
Har lagt ut tidigare på nätet men bara en del av foto.
Citera
2009-01-23, 09:19
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Skulle kunna lägga ut mina bilder men vill inte att de hamnar på en sån sida .
Som nämns ovan ...hur gör man ?
Har lagt ut tidigare på nätet men bara en del av foto.

Om du ska lägga ut dom på Internet så hamnar dom på en sida oavsett vad du gör. Är du rädd för att någon ska sno bilderna och utge sig för att ha tagit dom själv? Sätt något slags "vattenmärke" med ditt namn på alla bilderna i såfall.
www.imageshack.com är en bra bilduppladdningssida.
Citera
2009-01-23, 12:18
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynggrep
Stäm de jävlarna för upphovsrättsbrott!

Seriöst: Har du skrivit till dem o påtalat det? Skulle vara kul att se deras pinsamma svar!

/dynggrep

Hehe, näe, orkar inte riktigt bry mig. Med lite tur kanske historien sprids vidare och görs om ännu mer, kan ju vara kul att för en gångs skull veta hur en spökhistoria uppstod.

Kan också förstå att de skrivt om historien lite (även om de kunde frågat mig innan de publicerade den), hade kanske inte varit lika effektfullt om de skrev "en kille på ett forum berättade att hans pappa hade sovit över...".
Citera
2009-01-23, 12:24
Medlem
Ri-Fas avatar
Jag drömde en gång om att en skolbuss krockade med ett tåg, nästa morgon stog det på text tv, va på nyheterna och alla pratade om hur hemskt det var med olyckan.. Det inträffade O.O
Citera
2009-01-23, 14:12
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ri-Fa
Jag drömde en gång om att en skolbuss krockade med ett tåg, nästa morgon stog det på text tv, va på nyheterna och alla pratade om hur hemskt det var med olyckan.. Det inträffade O.O
Tänk om du skulle ta och drömma fram nästa veckas lottorad kanske?
Citera
2009-01-25, 10:19
Bannlyst
2005 var jag ute på läger med 20 andra jag och en neger var dem ända som var vakna. det var typ 1 på natten. Jag kunde höra ett röst den ekade, var manlig och det lätt som att mannen stönade. Jag trode att det var någon som jävlades utanför lägret men det ljudet kom från alla håll och ingen skulle fan jävlas så sent när alla sover. Jag trode jag hade blivit galen. Jag går uppe till negrens säng och frågar han om han kan höra nått.
blev tyst i 20 sekunder, plötsligt

"aoouughh"

negren sa va fan var det?
Då visste jag iallafall att jag inte blev galen?
Den natten kunde jag inte sova. Rösten var där i en hel timme.

nogg det mest onaturliga fenomen jag har varit med om.
Citera
2009-01-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Hehe, näe, orkar inte riktigt bry mig. Med lite tur kanske historien sprids vidare och görs om ännu mer, kan ju vara kul att för en gångs skull veta hur en spökhistoria uppstod.

Kan också förstå att de skrivt om historien lite (även om de kunde frågat mig innan de publicerade den), hade kanske inte varit lika effektfullt om de skrev "en kille på ett forum berättade att hans pappa hade sovit över...".

Ok, men jag ska nog allt ta o skriva till de där illbattingarna! Kommer bli skitskoj!
Citera
2009-01-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sick-Made-Man
2005 var jag ute på läger med 20 andra jag och en neger var dem ända som var vakna. det var typ 1 på natten. Jag kunde höra ett röst den ekade, var manlig och det lätt som att mannen stönade. Jag trode att det var någon som jävlades utanför lägret men det ljudet kom från alla håll och ingen skulle fan jävlas så sent när alla sover. Jag trode jag hade blivit galen. Jag går uppe till negrens säng och frågar han om han kan höra nått.
blev tyst i 20 sekunder, plötsligt

"aoouughh"

negren sa va fan var det?
Då visste jag iallafall att jag inte blev galen?
Den natten kunde jag inte sova. Rösten var där i en hel timme.

nogg det mest onaturliga fenomen jag har varit med om.

Är du säker på att det inte var negern som stönade eller att det inte låg ngn liten onanerande jude i buskarna?

"Vad?! Får jag inte säga neger? Men han är ju neger!"
Citera
2009-01-25, 11:10
Bannlyst
Jag har ett tydligt minne av att jag sitter framför tv:n och hör nyheterna om Olof Palmes mord, jag sitter i en gungstol och tittar på en gammal tv.
Jag kan inte se mig själv dock.

Jag är 20 år gammal.
Ända tills jag fyllde 15 trodde jag att palme dog under min livstid, sjukt paff jag blev när det inte stämde

Vet inte hur jag ska förklara det, men ni som är mer intresserade av liknande saker kan ta en titt här ---> https://www.flashback.org/showthread.php?p=14796346#post14796346
Citera
2009-01-25, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynggrep
Är du säker på att det inte var negern som stönade eller att det inte låg ngn liten onanerande jude i buskarna?

"Vad?! Får jag inte säga neger? Men han är ju neger!"

Det kanske var någon som snarkade? Min pappa snarkar, väldigt gutteralt dessutom, folk som har sovit över tror att dem har hört något konstigt och blivit rädda.
Faktum är att far min har en otrolig snarkstämma det låter nästintill jämnhögt vart man än befinner sig i huset (130m2).
Citera
2009-01-25, 19:02
Bannlyst
nej det finns en stor skillnad mellan ekande stön låter som att den kommer från en 40 årig man och några tonåringar som snarkar. och nej negren runka inte. han och jag hörde rösten både. det var en av dem äckligaste momenterna jag har varit med om. jag tror inte på spöken men det var jävla läskig ljud som kom från alla håll, iallafall dagen efter kallade vi på en man från ett annan stuga han hålde på med andar och massa onaturligt skit. han kom till vår stuga spottade 3 gånger genom fönstret och sa spotta 3 gånger varje kväll. jag och negren gjorde det och så hörde vi aldrig den dära rösten igen. men man är fortfarande nyfiken vad det var för nått
Citera
2009-01-25, 19:16
Bannlyst
nej det finns en stor skillnad mellan ekande stön låter som att den kommer från en 40 årig man och några tonåringar som snarkar. och nej negren runka inte. han och jag hörde rösten både. det var en av dem äckligaste momenterna jag har varit med om. jag tror inte på spöken men det var jävla läskig ljud som kom från alla håll, iallafall dagen efter kallade vi på en man från ett annan stuga han hålde på med andar och massa onaturligt skit. han kom till vår stuga spottade 3 gånger genom fönstret och sa spotta 3 gånger varje kväll. jag och negren gjorde det och så hörde vi aldrig den dära rösten igen. men man är fortfarande nyfiken vad det var för nått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in