2009-11-23, 21:31
Medlem
omgplzs avatar
In other words: Change is good.
Citera
2009-11-23, 21:35
Medlem
AjaxWarriors avatar
Kollar mycket på mediala program på tv. Jag litar fan blindt på James Van Praagh. Tror att allt blir bättre efter döden. Jag behöver inga jävla bevis. Allt kan inte skrivas ner på papper och dokumenteras.
Citera
2009-11-23, 22:18
Medlem
Mortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge.Sork
Poängen med mitt resonemang är att vi ska se döden som en skön befrielse till slut och inte vara så rädda för den. Sen att den inträffar "i onödan" och drabbar fel folk vid fel tillfälle är en annan sak. Det som skrämmer mig mer än döden är vad som händer efter...

Är det faktum att döden ofta drabbar folk vid fel tillfälle inte ett skäl att vara rädd för den? Om man lever ett lyckligt och tillfredsställande liv vill man ju inte dö.
Citera
2009-11-23, 22:57
Bannlyst
Döden kan tes som en god sak i och med avhållningen från kronisk misär, men om en person är nöjd med sitt liv och euforiskt välbärgad, om h*n skulle dö, då skulle det indirekt betyda avsaknaden utav välmående. Så det beror väl helt enkelt på hur de psykiska pusselbitarna är formade.
Citera
2009-11-24, 21:58
Medlem
Det finns ju något som kallas dödsångest. En medfödd instinkt hos människor och djur. Evolutionen har försett oss med den. Det är därför vi har så svårt att förhålla oss till döden på ett rationellt sätt.
Citera
2009-12-17, 22:41
Medlem
Tankar om vad som händer efter döden.

Jag har nyligen börjat fundera extremt mycket på vad som händer när man dör, för att jag har precis fattat att jag kommer dö en dag också, vilket känns konstigt när man tänker på. Jag kan ligga och fundera på detta i flera timmar och ibland får jag en känsla av att jag vill ta självmord bara för att få reda på svaret. Känns som jag börjar bli tokig på detta.

Är detta något ni brukar fundera på? Har ni fått några unika idéer isåfall?
Citera
2009-12-17, 22:45
Medlem
Wine.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boubblebitch
Jag har nyligen börjat fundera extremt mycket på vad som händer när man dör, för att jag har precis fattat att jag kommer dö en dag också, vilket känns konstigt när man tänker på. Jag kan ligga och fundera på detta i flera timmar och ibland får jag en känsla av att jag vill ta självmord bara för att få reda på svaret. Känns som jag börjar bli tokig på detta.

Är detta något ni brukar fundera på? Har ni fått några unika idéer isåfall?
Det finns hur många trådar som helst om vad som händer när man dör, bara att söka...
Citera
2009-12-18, 01:26
Medlem
Det är ju ett diskussionsforum så varför inte diskutera saker mer än en gång? Palla söka varje gång man har en intressant tanke man vill ta upp.

OT:

Jag har lite blandade tankar ang detta. Att bara "sluta finnas" känns ju ganska deprimerande men egentligen borde man väl inte oroa sig med tanke på att man ändå bara försvinner. Hade vart värre om man typ blev fast i nåt mörker eller whatever.

Men en del av mig tror att det kommer kännas som att vakna ur en dröm när man dör. Fast då blir det att vakna i en annan verklighet... nåt sånt
Citera
2009-12-25, 05:21
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Har TS tagit självmord än? Om du har det, skriv för fan om vad som hände sen.
Citera
2009-12-25, 07:37
Medlem
Jag förstår inte frågan. Definiera "händer" och "döden".
När min vän dog började jag gråta, räknas det som att ngt hände?
Citera
2009-12-25, 07:41
Medlem
Babsies avatar
Det här är vad som händer: http://www.deathonline.net/decomposition/decomposition/index.htm

Att ta livet av sig kommer dock inte leda till mycket mer kunskap då även din hjärna, övriga nerver och sinnesreceptorer kommer förmultna.
Senast redigerad av Babsie 2009-12-25 kl. 07:45.
Citera
2009-12-25, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Det här är vad som händer: http://www.deathonline.net/decomposition/decomposition/index.htm
Hur vet du det?

Dessutom, det där säger ingenting om en persons medvetande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in