Citat:
Ursprungligen postat av
Bullzapp
130k på mitt privatkonto och tog studenten för inte så längesen. Jobbat ihop alltihop, har dock ingen aning om hur aktier och annat finurligt funkar så det hade säkert gått och höja....
Ser att det är många i tråden som tjänar 24-26 tusen kronor EFTER skatt, får man fråga hur detta är möjligt utan utbildning och med knapp erfarenhet i ett land där skatten är så hög som i sverige? låter nästan för bra för att vara sant....
Det är folk som jobbar röven av sig, obekväm arbetstid och gärna tar något extrapass. Dom tror att bara för dom tjänar lika mycket som någon med utbildning att det är bra. Att dom sedan jobbar natt eller 15-23 tänker dom inte på, man missar massa tid med familjen, förstör sin naturliga sömnrytm samt kommer i obalans med resten av världens sociallivet då man jobbar när folk egentligen kommer hem från jobbet så man får väga upp det själv om det är värt, jag röstar 9 av 10 gånger på att utbilda dig!
Själv jobbar jag i Norge och ligger på lite över 50 brutto, med 2 jobb då så cirka 50 timmar i veckan vilket är helt ok

Det bästa vore om du bodde nära gränsen, jobba halvåret i Sverige halvåret i Norge, då betalar du lite skatt!