2012-12-01, 15:53
Medlem
Megasavantens avatar
Tja!

Funderar på hur mycket pengar folk i min ålder kan ha egentligen?
Själv är jag 24 och har sparat till ca 20 000 nu genom diverse småjobb och satt in en del i aktier och under nästa år tänkte jag dra in på högskolan för nu vet jag ska jag bli. Jag bor ensam i en tvåa nu med billiga IKEA-möbler, 28-tums tv med några få kanaler, dator och en Samsung galaxy pocket.
Samtidigt ser jag andra i min ålder som har värsta lägenheterna med fina möbler och fina tekniska prylarna trots att de saknar högre utbildning.

Så hur mycket har ni i kapital och hur flott lever ni andra? Nöjd med eran livssituation?
Vilka ambitioner har ni?

EDIT: Ni som är äldre än 25 får ju gärna tala om vad ni hade i den här åldern.
Senast redigerad av Megasavanten 2012-12-01 kl. 16:05.
Citera
2012-12-01, 15:55
Medlem
archeons avatar
Jag är 20 år gammal och är arbetslös, får ungefär 2k i månaden av aktivitetsstöd.

På kontot har jag bara några tusen.
Citera
2012-12-01, 15:55
Medlem
Chibs avatar
Cirkus 80 000-90 000, allt på ett kapitalkonto. Ska börja investera när jag går arbetslös/pluggar.
21 år gammal, man.
Citera
2012-12-01, 15:56
Bannlyst
Är 25 år och har ganska mycket som överstiger 100 000 men mycket har jag sparat och en del har pappa lagt åt mig. Hyr ut lägenheter och tjänar på det samt så har jag 2 jobb plus studier
Citera
2012-12-01, 15:56
Medlem
LightClouds avatar
19, går i skolan och bor hemma. Har inte speciellt mycket pengar. Ingenting direkt på kortet. Får bara stuidebidrag och extraknäcker om jag har möjligheten. Annars lever jag på mina föräldrar än så länge. Känns smutsigt, då jag mer än gärna vill kunna finansiera mitt eget liv, men skolan ger inte så stora möjligheter för det just nu.
Citera
2012-12-01, 16:00
Medlem
jobbade ett år efter gymnasier hade dock inte heltid, har 60 000 undan sparat men de lär ju försvinna nu när jag pluggar på universitet!
Citera
2012-12-01, 16:01
Medlem
Megasavantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chib
Cirkus 80 000-90 000, allt på ett kapitalkonto. Ska börja investera när jag går arbetslös/pluggar.
21 år gammal, man.

Okej. Verkar som att du har fått jobba mycket för att spara ihop till så mycket redan vid 21, eller handlar det bara om att lägga pengarna på rätt saker?
Citera
2012-12-01, 16:04
Medlem
deepfears avatar
Jag är 19. Tog studenten i våras. Fortfarande arbetslös men söker jobb dagligen. Sitter på Ca 400 000 som jag har ärvt och sen några 70-80 tusen jag fick i fonder av föräldrar som dom sparat sen jag vara barn.
Citera
2012-12-01, 16:08
Medlem
Ja du, hade 50 k + vid 18 via bra aktieaffärer och lite sparande. Nu fem år senare har jag 35k minus men har fått ligga med sjukt mycket fler tjejer!!

Självklart är man inte nöjd med sin ekonomiska sits men de ska man väl inte vara heller vid ung ålder? Viktigast är att få doppa så mkt som möjligt
Citera
2012-12-01, 16:09
Medlem
Kille på 20, jobbat på samma ställe sen studenten, får in ca 7 papp i månaden, inget sparat alls egentligen, har en bostadsrätt, med hela lånet kvar på, inga släktingar med stålar att vänta på, ingen i släkten har några större summor, klarar mig rätt bra då jag inte lider av att gå i kläder från hm, öb, rusta eller annat, tror det är där allas pengar försvinner, skulle aldrig få för mig att köpa en tröja för flera hundra, en enfärgad för 50 spänn duger fint åt mig!
Citera
2012-12-01, 16:09
Medlem
DrickaLattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepfear
Jag är 19. Tog studenten i våras. Fortfarande arbetslös men söker jobb dagligen. Sitter på Ca 400 000 som jag har ärvt och sen några 70-80 tusen jag fick i fonder av föräldrar som dom sparat sen jag vara barn.
Vilken linje på gymnasiet?
Citera
2012-12-01, 16:10
Medlem
teflonpannan69s avatar
Extraknegar i matbutik och drar in mellan 3-4 k extra per månad. + Studiebidrag, cirkus en tusenlapp.

Har lagt undan kanske 50 k som jag fördelat ut på olika sätt, har nyligen börjat sätta in en tusing i månaden på ett räntesparkonto.

Lever inte flott, men har betydligt mycket mer pengar att röra mig med jämfört med mina kamrater! Har smeknamnet ''knegar'n'', ett något tveeggat svärd.

Bor hemma, så har inga andra större utgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in