Citat:
Dyra bilar/båtar/märkeskläder/elektronik är inte något man BEHÖVER. Detta slösar nästan varje familj sina pengar på.
Statistiken talar för min fördel, svenskar (och finnar) är skuldsatta över öronen, något bekräftelsebehov måste de ju ha då.
Nej, smycken stiger inte i värde om det är vanliga smycken (det är inte många som köper antika smycken). Köp en diamantring för 50000kr så är den värd 10000 om du säljer den.
Det är värdemetaller i större mängd (guld/silver i bullion-form eller i myntform) som KAN öka i värde sålänge som spekulationsbubblan växer (då dessa metaller är precis lika värdelösa som stenar i diket, det industriella behovet matchar inte det inflaterade priset som de har).
Hade människor varit ute efter kvalitè så hade de inte köpt Gant-skjortor/PRL-skjortor för 1000kr, de hade köpt en skräddarsydd skjorta som fås för samma pris (finns t.o.m. skräddarsydda skjortor för 500kr på nätet med MYCKET bättre kvalitet än PRL/Gant/valfritt stort märke) men till mycket högre kvalitè.
Statistiken talar för min fördel, svenskar (och finnar) är skuldsatta över öronen, något bekräftelsebehov måste de ju ha då.
Nej, smycken stiger inte i värde om det är vanliga smycken (det är inte många som köper antika smycken). Köp en diamantring för 50000kr så är den värd 10000 om du säljer den.
Det är värdemetaller i större mängd (guld/silver i bullion-form eller i myntform) som KAN öka i värde sålänge som spekulationsbubblan växer (då dessa metaller är precis lika värdelösa som stenar i diket, det industriella behovet matchar inte det inflaterade priset som de har).
Hade människor varit ute efter kvalitè så hade de inte köpt Gant-skjortor/PRL-skjortor för 1000kr, de hade köpt en skräddarsydd skjorta som fås för samma pris (finns t.o.m. skräddarsydda skjortor för 500kr på nätet med MYCKET bättre kvalitet än PRL/Gant/valfritt stort märke) men till mycket högre kvalitè.
Haha fy fan vilken arrogant och dryg unge du är, du har ju NOLL koll på i princip allt du skriver.
Du försöker ge råd och leka världsvan när du bor hemma hos din mamma och pappa.
Du verkar heller inte fatta att andra har andra preferenser än vad du har, enligt ditt resonemang har ca 6 miljoner svenska "Svenssons" fel medan du som är vadå? 17? Har rätt i hur man "ska" göra för att vara smart. Den dagen du flyttar hemifrån kommer du få sån fet pungspark när du förstår att det finns hur många olika icke budgeterade utgifter som helst som du inte ens tänkt på.
Jag frågar som alla andra, hur ser ditt kapital ut? Utbildning mm? Dra till med något stort nu så du inte blir genomskådad ordentligt.
OnT: jag har hus för tre mille.
50k på konto
Två bilar för ca 300k
Familj, är mellan 25-30