2015-09-24, 19:12
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
...samtidigt som han med sitt framträdande i sagda debatt på ett ytterst övertygande sätt visade på motsatsen. Det finns trippelironi, och så finns det Arnstad.

Den här Jan Andersson verkar intressant. Undrar om han i likhet med många journalister har folkhögskola på cvt, eller om han tillhör den journalistiska elit som har genomgått journalisthögskolan med dess internationella spjutspetskurser inom historia, ekonomi och andra tunga ämnen.
Vet inte vilken Jan Andersson du syftar på.Var han med i debattprogrammet så hittade jag inte honom då jag skummade igenom programmet.

Kunde inte låta bli att lyssna igen på vad mer Panzargeneralen sa i programmet.

Han sägermed början 25min in i programmet)

Citat:
I Danmark har debatten tystnat,i Sverige finns en debatt.Sverige och Danmark skiljer sig åt.Här har debatten tystnat.

med "här" så menar han Danmark......

Citat:
I Sverige finns rasistiska krafter men även demokratiska antirasistiska krafter

Citat:
I Samtalet pågår.I Sverige har vi ett levande debattklimat om invandring

Citat:
Vi är så dumma att vi nu testar ideologin som ledde till katastrofen 1939-45

Ja alltså,vilket Sverige lever generalen i??....har vi verkligen ett öppet debattklimat om invandringen????...med betoning på öppet!

..och skiljer sig Sverige och Danmark sig åt så att Danmark är den sämre parten i frågan?????

..eller har jag missat något??....eller menar den smorde debatten på Flashback...som öppen..????....och när vi har ett msm stasimedia som förföljer oliktänkande.

orkar inte gå tillbaka men vet inte om jag hörde rätt...men någon ansåg att debatten i Danmark var pk....???...men alltså inte i Sverige.....
Senast redigerad av zorze 2015-09-24 kl. 19:17.
Citera
2015-09-24, 19:34
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Ja alltså,vilket Sverige lever generalen i??....har vi verkligen ett öppet debattklimat om invandringen????...med betoning på öppet!

..och skiljer sig Sverige och Danmark sig åt så att Danmark är den sämre parten i frågan?????

..eller har jag missat något??....eller menar den smorde debatten på Flashback...som öppen..????....och när vi har ett msm stasimedia som förföljer oliktänkande.

orkar inte gå tillbaka men vet inte om jag hörde rätt...men någon ansåg att debatten i Danmark var pk....???...men alltså inte i Sverige.....

Han är högst medvetet Orwellsk. Alla förstår att han ljuger. Det räcker att lyssna på hur åsiktsgeneralen Per Svensson i samma program försvarar åsiktskorridoren som fullständigt ger en omvänd bild av debattklimatet. Även de danska debattörernas kroppsspråk och lugn avslöjar en hel del. De skrattar och kommer till och med överens om tvistesaker under sändning.

Det var ett riktigt lågt beslut att sätta in Arnstad i den där debatten. Och nu tänker jag på nivån mellan debattörerna. Men SVT med Hanna Stjärne i spetsen så är det ju inget konstigt. Allt är som det ska på 68-redaktionen.
Senast redigerad av hashflash 2015-09-24 kl. 19:49.
Citera
2015-09-24, 19:38
Medlem
Bittersteels avatar
kollar nu på en del av debatten och herregud är Arnstad jobbig. Han står och guppa under hela debatten och hans resonemang är helt förjävliga. Hemsk dålig är han. Jag är för tusan bättre, och jag kan vara riktigt dålig i debatter.
Citera
2015-09-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Den här godbiten från igår hade vi visst missat. Arnstad förklarar för Helle Klein att Finland hotade Sverige 1941.

https://twitter.com/HelleKlein/status/646355303563444225

https://twitter.com/arnstad/status/646356830248116224

https://twitter.com/HelleKlein/status/646358256240205824

Det här är ju helt sanslöst vrickat. Egentligen borde finska staten väcka åtal mot arnstad för förtal och historerevisionism ( om den rubriceringen skulle finnas ). Då skulle etablerade historiker och forskare få pröva arnstads teser vetenskapligt.

Ingen hejd på dårskaperna numera...
Citera
2015-09-24, 21:05
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Vi är så dumma att vi nu testar ideologin som ledde till katastrofen 1939-45

Vilket sorts barn blir övertygad av det argumentet? Det var inte Tysklands invandringspolitik eller rasism som ledde till kriget, det var Tysklands expansionism och territoriella krav som utlöste det.

Resten av Europa och USA hade också restriktiv/selektiv invandring utan att det ledde till nazism
Citera
2015-09-24, 22:03
Medlem
hashflashs avatar
Arg Blatte Talar (Angry Foreigner) har knåpat ihop en video om studenten!

"Best of Henrik Arnstad"
https://www.youtube.com/watch?t=8&v=96R4Pcad5nA
Citera
2015-09-25, 10:17
Medlem
uhlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Arg Blatte Talar (Angry Foreigner) har knåpat ihop en video om studenten!

"Best of Henrik Arnstad"
https://www.youtube.com/watch?t=8&v=96R4Pcad5nA

Han är ju så pinsam att det är omöjligt att se färdigt videon...
Citera
2015-09-25, 10:23
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Han är ju så pinsam att det är omöjligt att se färdigt videon...

Början är olidlig såklart. Rekommenderar att man hoppar direkt till 3:30.
Senast redigerad av hashflash 2015-09-25 kl. 10:26.
Citera
2015-09-25, 18:02
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Haha det var flera som inte orkade kolla längre än nån minut pga hans PK-psykosande i början där. Synd att dom då missar knullmontaget jag slängde ihop vid 07:00, tyckte det var något av ett litet mästerverk

Ärligt talat så blir jag förvånad över hur mycket folk hatar Arnstad. Visst att han är på den lägsta tänkbara nivån när det gäller logik och argumentation, men det är just därför jag inte kan ta honom på allvar. Killen är en clown. Jag är mer upprörd över de individer som legitimerar honom, såsom vår statsminister och dom som driver SVT Debatt. Om det inte vore för dom hade ju Arnstad bara suttit och runkat i sitt Stureplanshörn åt hur fascistisk Sagan om Ringen är.
Citera
2015-09-25, 18:11
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Ärligt talat så blir jag förvånad över hur mycket folk hatar Arnstad.

Du kunde bara ha refererat till avsnittet eller spridit klipp med han i saken, för uppslag till lögner finns det gott om här i tråden. Inte nämnde du ens varför han kallas för pansargeneralen

Alltså hatar tror jag inte någon gör. Man skakar ju mest på huvudet åt hans uttalanden. Det är just media, institutioner och personer (Löfven, Andrersson och tydligen då hela jävla socialdemokratin) som tar honom på blodigt allvar som man inte kan förstå och ett visst hat kan uppstå gentemot dessa. Det räcker att man skriver en bok så tror sossarna och kulturmarxisterna att man är något att ta på allvar.

Det var ett bra klipp, kul med ciggen som rekvisita. Gillade speciellt hur du mot slutet fick till en pipröst.
Senast redigerad av hashflash 2015-09-25 kl. 18:29.
Citera
2015-09-25, 19:20
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Haha det var flera som inte orkade kolla längre än nån minut pga hans PK-psykosande i början där. Synd att dom då missar knullmontaget jag slängde ihop vid 07:00, tyckte det var något av ett litet mästerverk

Ärligt talat så blir jag förvånad över hur mycket folk hatar Arnstad. Visst att han är på den lägsta tänkbara nivån när det gäller logik och argumentation, men det är just därför jag inte kan ta honom på allvar. Killen är en clown. Jag är mer upprörd över de individer som legitimerar honom, såsom vår statsminister och dom som driver SVT Debatt. Om det inte vore för dom hade ju Arnstad bara suttit och runkat i sitt Stureplanshörn åt hur fascistisk Sagan om Ringen är.
Hatar är för starkt ord.

Jag själv ser honom mer som en driftkucku och precis som du skriver är jag mer förvånad över dem som använder honom som referens.

Ja, jag fick mig ett gott skratt åt ditt knullmontage.Är inte ofta jag får mig ett skratt.

Edit:Om Putin anfaller Sverige,vad är det då för land jag ska försvara???..ska jag dessutom försvara 7k?....är funderingar jag haft senaste tiden.Ska jag anamma de Syriska flyktingarnas ideologi?....Fly landet ,precis som kungafamiljen?
Senast redigerad av zorze 2015-09-25 kl. 19:27.
Citera
2015-09-25, 21:08
Medlem
Citat:
Själv hatar jag ingen. Jag känner bara en otrolig fascination över hur en så pass okunnig typ kan lyckas ta hela pressen med storm bara för att nästan ingen vågar kritisera honom offentligt. Normalt skulle man vänta sig att det finns ganska många som är kritiska mot fantasier i Arnstads stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in