Citat:
Järnrören var inte av järn och tillgreps i en situation där Almqvist m.fl hade anledning att känna sig hotade. Språkbruket "hora" och "blattelover" är olämpligt förvisso, men kanske begripligt ändå i sammanhanget sett till hela bilden. Värre saker sägs av andra i liknande sammanhang utan motsvarande fördömande reaktioner. Ibland får det dock konsekvenser, som i fallet med SSU-ordföranden som tvingades avgå efter en fylle-konflikt med en dörrvakt. Hon har dock fått komma in i stugvärmen igen i ett annat sammanhang. Så klart!Hitler-referenserna är faktiskt lite pinsamma... Framför allt mot bakgrund av att SD nog är Riksdagens enda sant israelvänliga parti. Och med en hög andel både aktiva, väljare och medlemmar med utomnordiska rötter.
Beträffande uttalandena om islam och muslimer, så finns det en hel del som talar för att det faktiskt finns anledning att förhålla sig med viss skepsis och försiktighet till fortsatt invandring från dessa miljöer. Inte minst av demografiska skäl. Det finns knappt nio miljoner etniska svenskar i världen. Vi är fan som pandor i sammanhanget. Det finns hur många miljoner muslimer som helst, varav 20% säger sig förespråka en islamistisk stat baserad på sharia-lagar och som tror det är någon sorts slutmål för mänsklighetens utveckling: att alla ska bli muslimer! Även om en och annan bosnier, alban eller iranier är helt sekulär och skiter i all vidskeplighet, så är muslimer som regel långt mycket mer religiösa än västerlänningar i allmänhet och svenskar i synnerhet. Det är helt rätt att förhålla sig negativ till en fortsatt omfattande (och mycket dyr) invandring av muslimer.
Sedan vet jag inte vilka Drullknull menar när han snackar om en aggressiv nätmobb, men jag antar att en gubbe som jag förmodas ingå i densamma. Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag antar att jag knappast är unik på något sätt. Jag röstade SD förra valet, ja. Men inte valet dessförinnan och heller aldrig tidigare. Jag sympatiserar inte med SD inom alla frågor, är inte aktiv inom partiet och har aldrig varit medlem av detsamma. Funderar inte ens på att bli medlem eller aktivera mig politiskt inom detta parti. Hur ska SD kunna ta ansvar för vad en person som jag ger uttryck för i skriven text på ett anonymt internetforum eller i något kommentarsfält någonstans? Det är ju självfallet rent befängt! Om partisekreteraren ringer upp mig i dag och ber mig ge fan i att skriva förklenande om negrer på Flashback, så kommer jag att be honom/henne att dra åt helvete med en viss fart!
Beträffande puckot som söp bort sin plånbok och skyllde på blattar, så var ju detta ett sällsamt dumt tilltag. Det är ju inte så precis att det saknas verkliga och skarpa exempel på den där typen av aktiviteter, så att hitta på något så korkat och dra det ur tomma luften, var fullkomligt befängt. Dock är det samtidigt så att ANDRA partier inte precis saknar idioter i sina led. Minnesgoda läsare kanske kommer ihåg Åsa Romsons Bottenfärgsgate eller Rossana Dinamarcas taxi och flygnotor? Eller Marjasins restaurangkvitton, Rosengrens porrklubbsbesök, Sahlins privatekonomi och dess flytande gränser gentemot tjänstekortet, Göran Perssons tsunamiförehavanden, Ljugholts och Freivalds lägenhetsaffärer mm mm...