2015-03-02, 15:01
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Har han någon källa på det tro?

Det framgår explicit mellan raderna att det är SD.
Citera
2015-03-02, 19:48
Medlem
LVX156s avatar
Jag förstår inte varför inte SD stämmer karln för förtal? Han säger ju ständigt saker som är ren lögn, och som han saknar belägg för, som att "Det var inte enskilda hatare som fick bort Pascalidou. Det var en organiserad aktion utförd av SD. Partiet lyckas styra @sverigesradioP1", att "SD:s hotindustri driver en svensk medborgare ur landet" osv. Varför låter de honom hållas?

Det gär väl alltid att skapa en GoFundMe-kampanj om de inte vill ta den ekonomiska risken, de borde snabbt kunna få ihop ett par hundratusen.
Citera
2015-03-02, 19:53
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Jag förstår inte varför inte SD stämmer karln för förtal?
Därför att det är inte brottsligt att förtala organisationer, produkter eller företag. Det går alldeles utmärkt att påstå att Ungdom Mot Rasism består av pedofiler och att Expo förespråkar pedofili.
Citera
2015-03-03, 21:14
Medlem
Högerextremister med "tillhyggen" påstås ha hotat Arnstad i Vårgårda. Någon som vet något?

Citat:
Nås av nyheten om hotfulla högerextremister vid Arnstads föredrag för FN Vårgårda. Extremisterna ska enligt uppgift greppat efter tillhyggen
Citat:
enligt obekräftade uppgifter ska det ha rört som om SD:are.
https://twitter.com/PernillaMarcos/status/572842788125065218
Citera
2015-03-03, 21:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Högerextremister med "tillhyggen" påstås ha hotat Arnstad i Vårgårda. Någon som vet något?

Ännu en rövarhistoria.
Citera
2015-03-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ännu en rövarhistoria.
Man vet ju aldrig. Om det är sant är det obeskrivligt korkat av dem som hotat honom. Hans världsbild bekräftas och han kommer att använda händelsen som argument för att SD bör förbjudas.

Å andra sidan är det väl inte otänkbart att incidenten på sin höjd involverade en arg gubbe som hötte med en pärm. Eller varför inte en handväskdängande tant - det är ju helt okej enligt Arnstad (lex Växjö).
Senast redigerad av Nebeltag 2015-03-03 kl. 22:11.
Citera
2015-03-03, 22:04
Medlem
Källa är tydligen Arnstad själv enligt twitter diskussionen.
Om det skulle vara sant är det för jävligt men jag inväntar nog på lite säkrare källor än Henriks egna ord......
Citera
2015-03-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast
Om det skulle vara sant är det för jävligt men jag inväntar nog på lite säkrare källor än Henriks egna ord......
Skulle helst vilja ha videoupptagning för att tro på den historien. Källan är en frilansande tokstolle som få ta på allvar. Historien återberättas av Kapten klänning light, alltså Kim Fredriksson som utåt säger sig slåss för kvinnors rättigheter och mot orättvisor men som för ett tag sedan blev dömd för att ha skallat och sparkat sin fd sambo samt hotat henne till livet framför deras barn.
Citera
2015-03-03, 22:49
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werdegast

Informationen skulle delats på pansargeneralens facebook men där finns inget?
https://www.facebook.com/henrik.arnstad

En bortkollrad föreläsningsdeltagare:
"@arnstad Tack igen för en bra föreläsning ikväll. En fråga dök upp i bilen hem.
Är fascisten själv medveten om att hon är fascist?"

Är deltagaren medveten om att denne nyss ljugits rakt upp i ansiktet?
Senast redigerad av hashflash 2015-03-03 kl. 23:00.
Citera
2015-03-03, 23:29
Medlem
Baisers avatar
he's cracking up!

Ingen annan har sett eller hört något som bekräftar melodramtiken, det får mig att tro att händelsen är lika sann som Arnstads examina eller militära befällsgrad. Händelsen har troligen sket på samma plats, dvs i Henriks fantasi.

också påståendet om "de obekräftade uppgifterna om att det var SDare"

Hur då? Hade de SD pins? skrek de -"invandringsbroms före pensionsbroms"? Hur vet man om någon är SD?

Nä, det här får mig att tänka på hon Iranskans Amatis Azadogan? Påståda mordhot och burka käringen som blev överfallen två gånger...
Citera
2015-03-03, 23:35
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
också påståendet om "de obekräftade uppgifterna om att det var SDare"

Hur då? Hade de SD pins? skrek de -"invandringsbroms före pensionsbroms"? Hur vet man om någon är SD?
Enligt vuvuzela-vänstern är en person "SD:are" – eller ofta förkortat "SD" – bara han röstar på partiet, vilket de kan veta trots valhemlighet. Vid flera tillfällen har jag också blivit utnämnd till "SD" bara genom att stå och lyssna stilla vid ett torgmöte, istället för att bua, vända ryggen åt osv.

Därifrån halkar man lätt vidare till att "aktionen var organiserad av SD".
Citera
2015-03-04, 00:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag

Önskar han en "twitterstorm" ifrån kollegerna..?
(tror inte en sekund på hans "snack")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in